Jump to content
Annons

Tv-licensen kan avskaffas


Valle

Recommended Posts

Det enda jag är intresserad av när någon annan har en annorlunda uppfattning är vilka fakta den grundar sig på så att jag eventuellt kan omvärdera vad jag känner till.

Om du inte vill göra detsamma utan istället hålla dig till dina egna generaliseringar och ibland påhittade sanningar (om både SVT och mig personligen) så är det något som är helt upp dig.

Fair enough, cborg!

Men varför kan det inte vara så att även jag faktiskt har gjort en omvärdering av vad jag tidigare känt till, istället för att jag enligt dig bara skulle vara en lögnare?

Min uppfattning grundar sig (med all sannolikhet) på samma fakta som du har tillgång till. Uppenbart är, dock, att vi läser olika kritiskt/djupt och kommer fram till olika slutsatser.

Men jag förtjänar inte att bli kallad lögnare bara för att jag har en "annorlunda uppfattning" än du.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Du får gärna citera var jag skrev lögnare någonstans.

Att spela förnärmad och använda detta knep ger säkert en och annan sympatiserande läsare.

Och dina retoriska krumbukter verkar vältränade, det ger jag dig gärna.

Men låt mig vara rak (även om det kanske ligger mig i fatet): Jag är inte intresserad av det för fem öre.

Bara av fakta och resonemang runt vad som faktiskt stämmer. Retoriken runt det är mest tröttsam tycker jag.

  • Gilla 2
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Att spela förnärmad och använda detta knep ger säkert en och annan sympatiserande läsare.

Och dina retoriska krumbukter verkar vältränade

Mmm... Det är mycket möjligt att du känner det som att du har "genomskådat" mig eller något. Men du missade min fråga:

Varför kan det inte vara så att även jag faktiskt har gjort en omvärdering av vad jag tidigare känt till, istället för att jag enligt dig bara skulle vara en lögnare? Min uppfattning grundar sig trots allt (med all sannolikhet) på samma fakta som du har tillgång till. Uppenbart är, dock, att vi läser olika kritiskt/djupt och kommer fram till olika slutsatser.

Fokusera nu på frågan, och skit i min "retorik".

Redigerat av Valle
Link to comment
Dela på andra sajter

Ah, nu blir det bekant ... du verkar kör samma teknik som en annan jag känner här på forumet. "Förhala frågan med alla medel"-knepet ...

Nåja! I mitt senaste inlägg fick du faktiskt en länk som går till det inlägg där dina ord får mig att framstå som lögnare. Att du antingen struntar i att läsa mina inlägg annat än selektivt, eller att du anser dig för överlägsen mig för att behöva klicka vidare på en länk, gör dig bara oseriös. Eller så var frågan helt enkelt för besvärlig.

Vi kan lägga ner här om du vill.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du kan förlöjliga mitt sätt att resonera hur mycket du vill, cborg. Tänk bara på att den idioten du beskriver i din "resonemangsmodell" ovan var samma idiot som ställde en fråga som visade sig vara alldeles för smart för dig.

Så ironiskt.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 7 månader senare...
  • 3 veckor senare...
  • 5 månader senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...