Jump to content
Annons

Vilka på forumet är med i soundcloud?


Panzerfaust

Recommended Posts

Annons

Menar du att spelaren komprimerar wav annorlunda än mp3?

Jag upplever att ljudet blir sämst när jag laddar upp i mp3, lite bättre med wma och bäst med wav.

Edit: Stavfel

Redigerat av Henber77
Link to comment
Dela på andra sajter

martincarlson (oregistrerad)

Hur upplever ni att det är med ljudkvaliteten? Det har ju varit lite snack i andra trådar.

Säger tvärtom, ladda upp 320 MP3 - slipp lång väntan, ljudet blir helt ok.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det bara jag, eller är inte soundcloud väldigt överrepresenterat av elektronisk musik? Vad kan det bero på?

Det är nog för att det är lättare att göra och mixa electronisk musik på sin pc jämfört med att göra detsamma med rock musik.

Link to comment
Dela på andra sajter

Min lilla sida med väldigt blandat material. Mest smågrejer och "en synth - en låt" grejer.

Efter att huvuddatorn här tok-krashat kör jag numera på en laptop med en minimal setup, därför kommer det också att skapas minimal musik. Enbart. Nu får det ta mej fan vara nog.

Moog, Microtonic, Nomad Factory, enskilda och noggrant utvalda trummsamplingar, en sampler och lite hokus pokus effekter.

Ska bara...ska bara...

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är nog för att det är lättare att göra och mixa electronisk musik på sin pc jämfört med att göra detsamma med rock musik.

Jag kan uppleva att det är enklare att skapa elektronisk musik på en dator ifall man ej har tillgång till "riktiga" instrument och inspelningsmöjligheter men däremot så upplever jag att det krävs mer av både monitorer och akustikbehandling när man mixar elektronisk musik då det är så mycket låga frekvenser att hålla reda på i jämförelse med exempelvis en rock-låt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...