Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons

"Yllet" här på forumet har en utmärkt blogg där han tipsar om billig och ibland gratis mjukvara som faktiskt inte är så tokig många gånger.

Jag vågar tro att du lär hitta något roligt att testa där. Är det gratis så kostar det bara några minuter. 🙂

Du hittar bloggen där --> http://pluggar.wordpress.com/

Fridens

Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Just gratiskompressorer av hög kvalité är det ganska ont om, men jag kan starkt rekommendera The Rocket. Den kan du provköra så länge du vill helt gratis, och betala först när skuldkänslorna gör sig påminda. 🙂

Fantastiskt trumkompressor, men även utmärkt på bas och andra instrument. Om den låter "Gyllene tider" låter jag vara osagt, men jag vågar påstå det ligger mer än bara en kompressor bakom det ljudet.

mvh Jon

Redigerat av Yllet
Link to comment
Dela på andra sajter

Ärligt talat så tycker jag att man bör lära sig använda - och tömma ut alla möjligheter med medföljande pluggar innan man ens funderar på att börja testa annat. Kompressorer+eq som följer med Cubase är fullt tillräckliga i de flesta lägen. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu låter jag säkert som en "party crasher", men jag tror att arrangemang, spelstil och instrument är betydligt viktigare än kompressorn om man vill efterlikna Gyllene Tiders sound. Jag kan inte Cubase, men jag tror att du kommer långt med de inbyggda kompressorerna där.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...