Jump to content
Annons

Söker producent till o färdigställa STOR låt


Radar101music

Recommended Posts

Annons

Instämmer med föregående om denna korv...vad är det som är så STORT med denna snutt???

Låter i mina öron som 10.000.000 andra låtar och är fullständigt intetsägande/ointressant, någon måste någon gång säga detta till dig så det får bli jag, men gör något helt annat är mitt tips och lycka till, du har ju nån typ av röst i alla fall även om den är sabbad i din effekt typ melodyne som jag hatar och detta är alldeles för uttjatat och redan gjort för ofta som sagt, min åsikt OBS!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror din hitbarometer har ramlat i golvet och visar felaktiga värden, Florian 😉

Med rätt producent vid spakarna och några av de teman som saknas så kan det här bli riktigt stort. Trust me, jag har levt för klubbmusiken i många år och hade erbjudit mig att prodda det själv om jag inte var sjuk 🙂

Redigerat av Bodhi
Link to comment
Dela på andra sajter

Om TS tycker att han har gjort en fantastisk låt så är det väl inget fel på det.

Ljudmässigt har jag inget att klaga på men den kändes lite mer som en stämningslåt på disco om man lägger på trummor. Lite väl repetetiv för att mitt intresse skulle hänga med.

Men smaken... Själv skriver jag vispop där jag är lite mer åt traditionell "vers refräng"-låtar så jag är nog inte rätt målgrupp. Och JAG skriver världens bästa låtar!

Redigerat av Erik dP
Link to comment
Dela på andra sajter

hehe, sverige och studio forum i ett nötskal; du ska inte tro att du är nåt, för det är du inte, du kommer aldrig att bli nåt annat än en garagemusiker som på sin höjd jammar med byns hobbymusikanter. Varför denna bittra inställning? Grundar den sig i egna brustna drömmar och kraschade skivkontrakt och fantasier om världsherravälde på billboard?

Link to comment
Dela på andra sajter

Utan att ha lyssnat på låten är det första jag tänker på att skicka ditt material till skivbolag och se vad de har att erbjuda. Finner du ett skivbolag som gillar din musik kan de fixa producent till dig men du lär få betala för det i någon form.

Annars kan du dra iväg ett e-mail med exempel på din musik till artister du gillar och hoppas att någon ser och hör dig och tar kontakt med dig och på den vägen komma i kontakt med en producent.

Kanske inte världens bästa förslag men iaf... Hoppas du finner din producent oavsett!

Link to comment
Dela på andra sajter

hehe, sverige och studio forum i ett nötskal; du ska inte tro att du är nåt, för det är du inte, du kommer aldrig att bli nåt annat än en garagemusiker som på sin höjd jammar med byns hobbymusikanter. Varför denna bittra inställning? Grundar den sig i egna brustna drömmar och kraschade skivkontrakt och fantasier om världsherravälde på billboard?

Nej inte alls om det var mitt inlägg du tänkte på, säger bara min mening i just detta fall, jag kan lika gärna klappa ryggdunk och berömma hjärtligt om jag hör nåt riktigt bra som jag gillar..."byns hobbymusikanter" v. "världsherravälde på billboard" ja du har förmåga till fantasi du...

Link to comment
Dela på andra sajter

Helt ensam i världen är jag faktiskt inte. Kan verka så när man postar på studioforum kanske 🙂

är egentligen ganska rutinerad. Jobbat med ganska stora producenter, Telfon, Dj Frank E,Lasse Pilfinger och även Arnthor Birgisson. Varför lägger jag grejjer här då? Vill väl hitta lite nytt blod att jobba med. Allt är inte så superseriöst egentligen. är någon sugen på samarbete, hojta.

Link to comment
Dela på andra sajter

sadomachine (oregistrerad)

Snyggt, men den kommer ju aldrig igåååång!!!

Känns som att allt man vill är att det ska komma ett fett beat och att pianoplinket ska upphöra.

Link to comment
Dela på andra sajter

det här kan nog funka, det håller jag med om. sångmelodin håller nog, och rösten med lite färre effekter. men allt annat går bort. arr, synthar, osv. det var helt enkelt ointressant att lyssna på enligt mig. och jag lyssnar ändå på väldigt mycket mer populärmusik än jag någonsin skulle erkänna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...