Jump to content
Annons

Tips på mick för 10 lappen?


BHR

Recommended Posts

Annons

Var lite snabb med postandet och glömde tillägga att jag endast använt ett fåtal av mikrofonerna själv. Det mer var tänkt som en tips på mikrofoner som folk ofta tipsar om när det handlar om den nämnda prisklassen. Håller definitivt med om att du ska ta tips från dom som verkligen testat mikrofonerna dom tipsar om.

Det bästa är om du har möjlighet att låna hem och testa själv innan du köper något.

Link to comment
Dela på andra sajter

Svenska Milab DC-96C eller DC-196 och Pearl CC22 är också heta kandidater i det prisläget.

CC22 finns på min testsite redan och DC-96C ska jag nog kunna få upp där under helgen eller början av nästa vecka. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Shure SM7b. Bästa micken jag har. Åker fram bra mycket oftare än våra Neumanns

som allround mikrofon ?

jag har en som bara står & sammlar damm, men kanske man ska testa den lite mer ingående

men hitills tycker jag inte den funkat på något jag satt den på

förutom att hänga hörlurar på iofs 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

som allround mikrofon ?

jag har en som bara står & sammlar damm, men kanske man ska testa den lite mer ingående

men hitills tycker jag inte den funkat på något jag satt den på

förutom att hänga hörlurar på iofs 🙂

Dom är grymma att hänga lurarna på, helt klart, men också till att spela in sång, elgitarr, virvel, tamburin, och så vidare. Skulle absolut kalla den för allround, iallafall i genrer där det mesta låter mycket. Den kräver en hel del gain, och därför en bra preamp och ett tyst rum för att inte brusa järnet.

Link to comment
Dela på andra sajter

TLM 102 är ju en hel del billigare än 10 papp, men rätt handhavd genom en bra preamp är den förjäkla bra, så bra som den är att sjunga i i studio i vette fan om det är värt att köpa dyrare grejer, man låter inte snyggare för det. Köp två såna i stället så fär du grymmaste OH-paret också. Jag brukar sitta med lurarna på skallen och sjunga i timtal bara för att jag älskar ljudet så.

http://soundcloud.com/user7908154/h-kan-nilsson-when-the-rain

Link to comment
Dela på andra sajter

Dom är grymma att hänga lurarna på, helt klart, men också till att spela in sång, elgitarr, virvel, tamburin, och så vidare. Skulle absolut kalla den för allround, iallafall i genrer där det mesta låter mycket. Den kräver en hel del gain, och därför en bra preamp och ett tyst rum för att inte brusa järnet.

ok.. jag kanske ska försöka hitta värdigare jobb för den en hörlurshängare

jag brukar alltid komma på efteråt varför saker jag gjort mig av med var bra

det är därför jag fortfarande har kvar min SM7b

och nu fick jag ju lite nyintresse för den..tack för det! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Trevlig länk där Yllet!

Har du några av moddarna själv?

Gillar MXLs mickar redan i sitt orginal men detta är ju ytterst intressant även om det är lite off-topic!!!

Piiiz!

/Cruncharn'

Yepp, testat oktavamoddarna 219 och 319, helt fantastiska. Ska skicka iväg min röde nt2a efter jul hade ja tänkt.

mvh Jon

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...