Jump to content
Annons

Nu tänker jag bli rättshaverist


Dingbats

Recommended Posts

Jaha, så togs min tråd bort. Okej för att det var personangrepp, det kan jag väl tillstå, men har det någonsin varit motiverat så var det nu. Och alldeles oavsett vilket så är det endast ett tecken på ren arrogans från moderatorernas sida att ta bort tråden, inte bemöta den för fem öre. Vad är det här för jävla forum egentligen? Jag kommer med ett långt välformulerat inlägg med konkreta exempel på att en medlem beter sig som ett jävla psykfall och inte gillas av en enda människa här, och med all rätt bör ha stängts av för tusende gången för länge sen, och det bara raderas.

Hur ska man bära sig åt egentligen? Hur ska man lyckas få fram vilket jävla pucko vi har att göra med, hur jävla idiotiskt det är att lojt låta honom hållas och låtsas som allt är frid och fröjd? Han har i princip lyckats förstöra hela snacktråden. Sen han kom dit har den tappat användare efter användare, eftersom ingen vill ha med honom att göra och alla trådar han skriver i oundvikligen förvandlas till blaj.

Det känns som varje gång man försöker få raka besked om vad som egentligen gäller så möts man bara av ett undvikande standardsvar som bäst, eller ingenting alls eller som nu att ens inlägg helt raderas.

Vad gäller? Finns det alltså inget som kan göras för att få bort Analogfreak från forumet? Ska han tillåtas härja fritt och förpesta varannan tråd?

Säg bara vilken linje ni har valt.

  • Gilla 5
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Mobbning (även kränkande särbehandling) innebär att en eller flera personer utsätts för systematiska trakasserier inom en social grupp. Det kan involvera våld eller hot om våld och kan förekomma på exempelvis arbetsplatser, i skolan eller inom militärlivet. En person som mobbar en annan kallas mobbare. Mobbning kan involvera ett eller flera av det som juridiskt benämns misshandel, olaga hot, förolämpning, förtal, övergrepp i rättssak, stöld, skadegörelse, olaga frihetsberövning, ofredande och sexuellt ofredande.

Mobbning handlar i många fall om att skaffa sig makt och status.[1] Studier visar att mobbare vanligen har gott självförtroende och begränsad empati (Olweus, 1991). Mobbare trivs med den makt det innebär att kunna kontrollera och trakassera en annan individ. För att uppnå sitt mål behöver mobbarna den tysta massan till hjälp, det vill säga betraktare, som höjer mobbarens status genom att avstå från att ingripa.[2] För att stävja mobbning är det nödvändigt att ingripa mot dem som mobbar. Som ett led i förebyggande arbete är det också önskvärt att få följeslagarna eller betraktarna att reagera och agera, det vill säga sänka toleransen för mobbning.

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Ställ några raka frågor då!

Så kanske du får svar. Och sluta med att vara det själv du är arg om!

Jag tyckte jag var så rak man kan bli utan att låta som en dagisfröken:

Vad gäller? Finns det alltså inget som kan göras för att få bort Analogfreak från forumet? Ska han tillåtas härja fritt och förpesta varannan tråd?

Sen är det klart att jag blir förbannad. Analogfreak är psykiskt sjuk. Det är en helt annat sak.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sorry, jag menar förstås, "-Några som stillat kroppen mer än sprit?!"

Det är lite luddigt varstans märker jag. =)

Menar du "Några som stillat kroppen MED mer än sprit" ?

Ett par glas vin kan ställa till det, sorry. =)

Något annat nyttjar jag inte, det får tillhöra ungdomens rackarnsotyg. Tråkigt om en medlem här berusat sig så illa att den inte klarar av att vara hövlig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns det alltså inget som kan göras för att få bort Analogfreak från forumet?

Antingen är jag mer berusad än vad jag först trodde eller så är jag helt inkompetent när det kommer till att navigera på den här sidan, men, jag hittar ingen Analogfreak här.

Link to comment
Dela på andra sajter

Antingen är jag mer berusad än vad jag först trodde eller så är jag helt inkompetent när det kommer till att navigera på den här sidan, men, jag hittar ingen Analogfreak här.

Han kallar sig numera "Kulturell Figur". Same difference, shitty name.

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns det alltså inget som kan göras för att få bort Analogfreak från forumet? Ska han tillåtas härja fritt och förpesta varannan tråd?

Men sen NÄR skedde detta? Jag har inte sett en enda tråd ikväll där han medverkar. Jag måste ha missat nåt?!

Och jag kan ju hålla med. Vill inte kasta skit på nån jag inte känner ej heller på detta forum. Men jag vet vad Du menar. Bara jobbig snubbe!

Link to comment
Dela på andra sajter

Men sen NÄR skedde detta? Jag har inte sett en enda tråd ikväll där han medverkar. Jag måste ha missat nåt?!

Och jag kan ju hålla med. Vill inte kasta skit på nån jag inte känner ej heller på detta forum. Men jag vet vad Du menar. Bara jobbig snubbe!

Jag tänker väl främst på längsta, snacktråden. Men den finns väl bara kvar på nåder. Den ryker väl när som helst. Då kan man jämna resten av forumet med marken likaså, vad mig beträffar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annars är ju ett enkelt trick att inte bemöta det som man blir irriterad på. Har varit borta nån vecka från forumet (mao, kanske missat endel beefar), men, om nu vissa personer (brukar vara hyfsat bekant vilka), nu hela tiden håller på att käfta helt ovidkommande, prova att bara ignorera... Men så många "faller dit" och börjar diskutera, trots att man vet vilket record dom har sen tidigare. Det är väl om något ännu klantigare...

Redigerat av Umemagnus
  • Gilla 2
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tyckte jag var så rak man kan bli utan att låta som en dagisfröken:

Jag som inte varit här speciellt länge och därmed inte alls har koll på vad som hänt, får nog säga att jag upplevde ditt inlägg som rena mobbingen och, ärligt talat, smått obehagligt att läsa. Må så vara att du kanske har helt rätt i ditt omdöme, men jag tror inte det funkar att vara "likadan" som den man försöker få stopp på.

Jag fattar att du skapade tråden utifrån frustrationer över att admin inte gör något åt saken, och det borde de förstås göra. Vill bara ge ett perspektiv från en oinvigd som ju också frekventerar forumet och tycker att det börjar bli lite väl mycket bråk överallt.

  • Gilla 2
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, några raka svar lär man väl inte få den här gången heller.

Inget inlägg motiverar personangrepp på denna sajt, oavsett vem det handlar om. Forumreglerna gäller, och de gäller överallt, på hela sajten, och alla är lika inför forumreglerna.

Ser man att någon medlem går över gränsen för forumreglerna, så ska man därmed inte gå till attack, eller slå tillbaka. Det finns tre mycket enkla sätt att hantera detta, för sig själv och inför andra.

1. Fundera 10 sekunder på om inlägget är värt att posta offentligt. Svälj stoltheten.

2. Om det inte är intressant för andra att läsa, ta det via ett privat meddelande.

3. Klicka på knappen Anmäl.

Utgå alltid från att knappen Anmäl är det enda sättet att uppmärksamma moderatorerna på att något inte är rätt ställt. Räkna aldrig med att saker upptäcks och hanteras av sig själva. Vi är i en community och måste alla dra sitt strå till stacken för att det ska fungera.

Mvh,

.björn.

  • Gilla 2
Link to comment
Dela på andra sajter

Fick själv en varning igår på grund av ett inlägg där jag kallade Fredrik "en läskig person". Jag påstod det inte ens, utan sa att "jag tycker" det... go figure!

Det där med att "inte slå tillbaka" är alldeles för utopi för mig – skitsvårt. Det är en trevlig liten tanke om en värld som dessvärre inte finns, aldrig har funnits och aldrig kommer att finnas. Lite som att se sin kid få arlset kickat av ett stort, läskigt psykfall – och vad man uppmanas göra är att springa ifrån misshandeln för att ringa polisen... Och att använda "Anmäl"-knappen är nästintill meningslöst. "Lotteri"-knapp, snarare, borde den kallas. Bedömningarna om vad som är påhopp eller inte, OT eller inte, är ändå bara godtyckliga. Det innebär att det ena gången är NOK att kalla någon för "läskig", medan man får finna sig i att någon gör en detaljerad, offentlig pskykoanalys av en själv. Andra gånger är det tvärtom.

Jag tycker att Dingbats tråd har en jävla bra poäng. Faktum är, att om Olsbergs listade punktregler ovan rimligen ska kunna följas utan att framstå som inkonsekventa, så tycker jag att man ska beakta lite av det som Dingbats skriver. En person som om och om och om och om... igen tillåts komma tillbaka, trots troliga återfall, det kan aldrig vara ett bra fundament för ett regelverk. Så fort det uppdagas att en regelbrytande person "kommit tillbaka" ska han/hon genast kickas ut igen. No questions asked.

För vad hjälper Jesus-metoden om att inte slå tillbaka och "Anmäla"-knappen, när vissa sätter i system att skapa tillfälliga nicks bara för att få hämnas. Vad tjänar det till att anmäla ett nick vars enda uppgift är att posta ett (1) inlägg – där delar av ens privatliv basuneras ut till världen?

Låt mig så här avslutningsvis återigen få tjata om en "aktiveringsperiod" – under vilken ett nyregistrerat konto inte kan användas till annat än att söka/granska inlägg. Jag kan väl ändå inte vara den enda i hela världen som tycker att den metoden har sina fördelar. Eller?

EDIT: Förtydligande.

Redigerat av Valle
  • Gilla 2
Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.
×
×
  • Skapa ny...