Jump to content
Annons

Nu tänker jag bli rättshaverist


Dingbats

Recommended Posts

Die Hard (oregistrerad)

Bedömningarna om vad som är påhopp eller inte, OT eller inte, är ändå bara godtyckliga. Det innebär att det ena gången är NOK att kalla någon för "läskig", medan man får finna sig i att någon gör en detaljerad, offentlig pskykoanalys av en själv. Andra gånger är det tvärtom.

Jo det har man verkligen märkt. :rolleyes:

Så fort det uppdagas att en regelbrytande person "kommit tillbaka" ska han/hon genast kickas ut igen. No questions asked.

Som jag då. :rolleyes:

Redigerat av Die Hard
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Kulturell Figur (oregistrerad)

Det verkar som att vissa trots uppmaningar fortsätter att hänga ut och angripa personer. Då tycker jag att man tappat fokus på vad forumet egentligen är avsett för.

Link to comment
Dela på andra sajter

Inget inlägg motiverar personangrepp på denna sajt, oavsett vem det handlar om. Forumreglerna gäller, och de gäller överallt, på hela sajten, och alla är lika inför forumreglerna.

Ser man att någon medlem går över gränsen för forumreglerna, så ska man därmed inte gå till attack, eller slå tillbaka. Det finns tre mycket enkla sätt att hantera detta, för sig själv och inför andra.

1. Fundera 10 sekunder på om inlägget är värt att posta offentligt. Svälj stoltheten.

2. Om det inte är intressant för andra att läsa, ta det via ett privat meddelande.

3. Klicka på knappen Anmäl.

Utgå alltid från att knappen Anmäl är det enda sättet att uppmärksamma moderatorerna på att något inte är rätt ställt. Räkna aldrig med att saker upptäcks och hanteras av sig själva. Vi är i en community och måste alla dra sitt strå till stacken för att det ska fungera.

Mvh,

.björn.

Pico sa det bra i längsta:

Blir denna persons inlägg summerade på ett riktigt sätt? En del människor har förmågan att förgifta i väldigt små doser under en längre tid och läser man inte tillräckligt så man har kontexten kan det nog gå moderatorer och andra förbi. Att anmäla ett inlägg där en person säger "Han kanske inte mår bra?" kan ju se jävligt fånigt ut om man bara ser detta enda tillfälle. Det kanske inte ens är något den utsatte känner är något att anmäla men läser man i ett par veckor ser man att det handlar om något annat än omtanke. Vad föredrar moderatorerna, att man anmäler 50 inlägg en sån gång?

Mitt strå till stacken är i det här fallet att uppmärksamma vad det är för mänska det här. Utan att mena det som ett personangrepp den här gången, utan bara en amatörpsykologisk beskrivning: han agerar som en psykopat. Utan att tydligt gå över gränsen som de mest uppenbara troll inger han en pyrande känsla av olust hos andra medlemmar, särskilt med tanke på hans historik.

Vilken i sig är skäl nog att låta honom gå, som Valle säger. Han har fått sina chanser. Att vända andra kinden till är bara ren slapphet vid det här laget.

Hade ni vidtagit åtgärder tidigare, eller bara bemödat er om att tala om vilken policy som gäller utöver att bara rabbla upp forumreglerna, då hade jag förmodligen inte känt mig driven att posta ett sånt där långt aggressivt inlägg som i den förra tråden. Ni får ursäkta mig, men jag känner inte att jag har någon stolthet kvar att värna om när jag blir ignorerad på det viset som hela frågan har blivit hittills.

Fanns det någon ryggrad i moderationen på det här forumet skulle vi inte ha den här diskussionen.

Valles förslag om en aktiveringsperiod är för övrigt utmärkt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det där med att "inte slå tillbaka" är alldeles för utopi för mig – skitsvårt. Det är en trevlig liten tanke om en värld som dessvärre inte finns, aldrig har funnits och aldrig kommer att finnas

Wow, så länge du hyser sådana tankar som tråkigt/tragiskt nog visar på en inskränkt och hatisk inställning till mänskligheten så kommer just såna som du att fortsätta kriga, den världen finns visst, här, där och överallt om bara du tillåter den att existera min vän!!!

Peace***

Link to comment
Dela på andra sajter

Kulturell Figur (oregistrerad)

Eftersom du Dingbats har bestämt vilken person jag ska vara i dina ögon så spelar det ingen roll hur jag uttrycker mig i all välmening. Du kommer ändå att vrida allt jag skriver till destruktiva tolkningar.

Redigerat av Kulturell Figur
Link to comment
Dela på andra sajter

Eftersom du Dingbats har bestämt vilken person jag ska vara i dina ögon så spelar det ingen roll hur jag uttrycker mig i all välmening. Du kommer ändå att vrida allt jag skriver till destruktiva tolkningar.

Hur du i fortsättningen agerar är fullständigt ovidkommande, du har förbrukat all goodwill. Man kan inte fjutta eld på en ishall och sen bli friad från mordbrand för att man lovar att aldrig göra det igen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kulturell Figur (oregistrerad)

Hur du i fortsättningen agerar är fullständigt ovidkommande, du har förbrukat all goodwill. Man kan inte fjutta eld på en ishall och sen bli friad från mordbrand för att man lovar att aldrig göra det igen.

Det är då relevanta paralleller du gör. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Ganska så ironiskt för att komma från dig, tycker du inte?

Ge dig nån gång Valle, ärligt....

Hela din framtoning är HOSTILE HOSTILE HOSTILE, texten ovanför din spetsiga avatar, din stil dina inlägg osv du måste lida av något slag enormt mindervärdeskomplex som jag råder dig gå och söka hjälp för...tänk om alla som inte tålde en viss medlem av olika skäll skulle starta såna här anti-kampanjer det är inte vare sig cool eller moget och kan man inte fördra denne någon så skit i att bry er helt enkelt, Kulturell Figur må ha ett förflutet men han visar på sistone betydligt mer mognad än ni som HATAR och bedriver HATKAMPANJ, dags att fundera på vilka som egentligen bör avvisas fr forumet och vad eran roll egentligen är här, den lilla stund jag vistats här sedan mitt återinträde har jag sett tydliga tecken på just dina Valle's övertydliga behov av att STÄNDIGT ifrågasätta, glänsa och rent ut sagt utnämna sig själv till något som inte ens finns, det kallas för HYBRIS och SOCIOPATISKA DRAG...jag är inte mycket bättre då jag själv fallit till föga och besvarat/bemött med samma mynt osv men fr. och med nu så skiter jag i det och lägger min energi på mer konstruktiva grejor, de andra "odrägliga" medlemmarna jag munhuggits med på sistone kan jag tåla och har lyckats köra en bra nivå med trots allt men du kan fan aldrig ge upp och när du för en stund sedan skriver att en trevlig värld bara är en utopi så visar du väldigt tydligt att du inte önskar ändra dig eller tillföra mer vänlighet här på forumet även om den yttre världen ser ut som den gör så ska du inte bringa den skiten in hit ser du så kliv nu ner och ta ett djupt andetag, jag vet inte vad eller vilka ord som skulle kunna få dig att vakna eller bara ändra din kompass en aning, jag lovar det är inte farligt eller svårt, it's all within you and for you to decide...

Innan man vill korsfästa någon bör man kolla på sig själv, jag tror alla kan det och att det är en tids/mognads och prestigefråga, men kanske jag har fel ungefär som med vissa abusers of any kind här i världen, vissa kan eller vill inte bli hjälpta och då finns inga botemedel...

Peace*

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.
×
×
  • Skapa ny...