Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 4


Björn Olsberg

Recommended Posts

Annons

hur ska det gå till?

/okunnig

Plocka ut all elektronik (utom poten) ur pedalen. Jag byter ut telejacket också. Löd ditt trådarna till poten enligt följande schema:

Tip -> 1k motstånd -> pinne 1

Ring -> pinne 2

Sleeve - > pinne 3

Boom goes teh dynamite och så är du klar 🙂

Alltså va fan,?:3& jävla biss. Naja P väg hen.

😳😆

Redigerat av CHAE
Link to comment
Dela på andra sajter

Plocka ut all elektronik (utom poten) ur pedalen. Jag byter ut telejacket också. Löd ditt trådarna till poten enligt följande schema:

Tip -> 1k motstånd -> pinne 1

Ring -> pinne 2

Sleeve - > pinne 3

Boom goes teh dynamite och så är du klar 🙂

Ring? Varför? Ska du inte ha den till gitarr? *confused*

Link to comment
Dela på andra sajter

Fick just reda på att min 22-åriga kusin som bär sitt andra barn precis blivit medveten om att hon under fem år blivit bedragen av sin pojkvän och att han spelat bort alla deras pengar:( vissa har det inte lätt. Oerhört trevlig snubbe har han alltid verkat vara också.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ring? Varför? Ska du inte ha den till gitarr? *confused*

Såhär vart instruktionen i alla fall;

The “sleeve” of the jack is ground, so first connect that to the pin of the post closest to the footswitch. Then, connect a 1k resistor to the wiper (center pin) of the pot. Connect the resistor to the “tip” of the jack. Lastly, connect the pin of the pot closest to the jack to the “ring.”

Härifrån

Hade också mina funderingar på varför det ska vara TRS just men de borde ju ha koll borta på Strymon 😑

Får nog beställa hem ett sådant bord CHAE har. Hittar fan inget annat. 😑

Så kan jag nog lyckas behålla det jag har för att ha prylar på 😑

Det gör du rätt i 🙂

Och sedan båttaxi i skärgården?

Nepp. Vi åkte till Classe och köpte silvertejp och istället 😄

Fick just reda på att min 22-åriga kusin som bär sitt andra barn precis blivit medveten om att hon under fem år blivit bedragen av sin pojkvän och att han spelat bort alla deras pengar:( vissa har det inte lätt. Oerhört trevlig snubbe har han alltid verkat vara också.

wtf 😠😏

Så jääälla dålig!

Link to comment
Dela på andra sajter

Såhär vart instruktionen i alla fall;

Härifrån

Hade också mina funderingar på varför det ska vara TRS just men de borde ju ha koll borta på Strymon 😑

Det gör du rätt i 🙂

Jahaja! Sedär! 😮

Tycker jag också. ☺️ Kom fram till att jag borde köpa bordet före ljudkortet. Så har jag något ställe att ha kortet på när det anländer xD

Link to comment
Dela på andra sajter

😑

Fick just reda på att min 22-åriga kusin som bär sitt andra barn precis blivit medveten om att hon under fem år blivit bedragen av sin pojkvän och att han spelat bort alla deras pengar:( vissa har det inte lätt. Oerhört trevlig snubbe har han alltid verkat vara också.

he va illa!

Link to comment
Dela på andra sajter

Btw CHAE, bordet har ingen utdragsskiva, korrekt?

Det är korrekt. Kul att du nämner det; jag var på väg att montera en när jag köpt mitt bord men insåg att det, i infällt skick, skulle krocka med mina ben 😏 Giant design flaw om du frågar mig men hey, man kan inte få allt 😑

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är korrekt. Kul att du nämner det; jag var på väg att montera en när jag köpt mitt bord men insåg att det, i infällt skick, skulle krocka med mina ben 😏 Giant design flaw om du frågar mig men hey, man kan inte få allt 😑

aaight Vill nog inte ha en heller.. _Tror_ jag 😑
Link to comment
Dela på andra sajter

aaight Vill nog inte ha en heller.. _Tror_ jag 😑

Inte jag heller. Det var när jag hade mitt EP-75 upp på bordet. Det tog på tok för mycket plats tho så det får stå vid sidan nu istället 😑 Har ju tag.bord/mus och CC121 på bordet nu istället 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte jag heller. Det var när jag hade mitt EP-75 upp på bordet. Det tog på tok för mycket plats tho så det får stå vid sidan nu istället 😑 Har ju tag.bord/mus och CC121 på bordet nu istället 🙂

mitt klav står på diy ställ bredvid. Det jag har på bordet är padkontrollen och paddan. (Förutan mus och Co.)
Link to comment
Dela på andra sajter

mitt klav står på diy ställ bredvid. Det jag har på bordet är padkontrollen och paddan. (Förutan mus och Co.)

Var det inte det där du snickrade ihop av en gammal säng eller hur var det? 😕

Jag har ingen padda 🙁 Däremot såg jag en liten groda i somras 🙂

Det ända jag blir lite osäker på är att mina huvudmonitorer står på stativ. Ha dem brevid bordet kommer bli för långt. Höjer jag dem hamnar de för högt.

Hmm.. 😕

😕😑

Link to comment
Dela på andra sajter

Var det inte det där du snickrade ihop av en gammal säng eller hur var det? 😕

Jag har ingen padda 🙁 Däremot såg jag en liten groda i somras 🙂

😕😑

Exakt! 😄

😑

Jo känns lite konstigt. Vet inte hur jag ska göra. Då bordet bara är 75cm djupt och 151cm långt kommer jag få ungef. sitta 76 cm från bordet. Jag kan ju dra fram bordet men känns som att det kommer sluka ljudet innan det når mig. 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...