Jump to content
Annons

Söker en BRA gratis wav-mp3 converter


pxm

Recommended Posts

har ominstallerat min dator och förlorat min bra mp3 converter.

de jag hittar nu när jag googlar på freeware ger bara halva låten/eller har en röst var 15:sek./eller slutar att fungera efter ett visst antal dagar.

den jag hade var gratis och fungerade och en sådan söker jag nu.

alla förslag är välkomna..

:rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

hittar inte funktionen i media player - jag kör xp på min musikdator så jag har inte senaste varianten.....

😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Till er som rekommenderar separata program;

finns det någon särskild anledning till att inte använda

convertern i mediaplayer som dom flesta redan har?

kanske beror på att man inte använder den. Den suger, är krånglig g och jag orkar inte lära mej den.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Till er som rekommenderar separata program;

finns det någon särskild anledning till att inte använda

convertern i mediaplayer som dom flesta redan har?

Använder som sagt Switch, för det är enkelt och snabbt.

Kan ställa in i princip vad jag vill. (Konvertera från mpeg2 till Aiff (mono) om du vill....varför man skulle vilja göra det vet jag inte, men det går.)

Link to comment
Dela på andra sajter

Mono är bra t.ex för ljudböcker.. Sen blir ju MP3-filen i princip hälften så stor i mono! 🙂

Använder som sagt Switch, för det är enkelt och snabbt.

Kan ställa in i princip vad jag vill. (Konvertera från mpeg2 till Aiff (mono) om du vill....varför man skulle vilja göra det vet jag inte, men det går.)

Link to comment
Dela på andra sajter

finns det någon särskild anledning till att inte använda convertern i mediaplayer som dom flesta redan har?

1. Dålig kodning med mer missljud etc.

2. Inga inställningsmöjligheter

3. Får inte användas för kommersiellt bruk (om någon nu tänkte koda mp3:or att sälja)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 år senare...
  • 3 år senare...
Intener (oregistrerad)
Ursäkta killar, detta verkar vara en relaterad tråd om medieavspelning rätt? Jag har också en relaterad fråga men det handlar om MP3-encoder. Jag behöver verkligen någons svar. Nyligen laddade jag ner en ljudfil av .au och det kunde inte spelas av Windows Media Player .. Då tänkte jag på konvertering och hämta denna ljudkonverterare http://www.videoconverterfactory.com/tips/au-to-mp3. html. Men det är lite svårt att förstå och för professionellt för att vara som en noob på detta område. I format- och codeclistan vet jag inte riktigt vad jag ska välja bland bithastighet, samplingsfrekvens och kanaler. Är det sant att den högre bithastigheten jag ställer, desto bättre blir utskriftskvaliteten? Vad sägs om samplingsfrekvensen, vad är skillnaden mellan bithastighet och samplingsfrekvens?
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...