Jump to content
Annons

Mixa house, typ.


Wavebreaker

Recommended Posts

Vad jag är ute efter här är en ganska klar diskant men med tungt tryck på kicken.

Jag är helt grön när det gäller kompressorer och liknande, så om nån har tid och lust till att förklara vad en kompressor gör och hur den gör det eller skicka en länk till en hemsida som förklarar det, skulle jag bli jätte glad! 🙂

Jag har försökt att fixa till trycket på kicken utan att orsaka för mycket skada till resten av mixen, men utan att lyckas. samma sak med basen, den lixom trycker undan för mycket och kväver diskanten lite.

det största problem området för mig är 2:00 in i låten, då basen kommer in på synth slingan och tar över helt, jag vill att dom ska ligga ungefär lika hela vägen upp till då basen går över till en lite mer distad bas

(Försöker ladda upp filen, stand by.)

Redigerat av Wavebreaker
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

så om nån har tid och lust till att förklara vad en kompressor gör och hur den gör det eller skicka en länk till en hemsida som förklarar det, skulle jag bli jätte glad!

Vafan googla själv, ska folk googla fram länkar åt dig. Jävlar

Link to comment
Dela på andra sajter

så om nån har tid och lust till att förklara vad en kompressor gör och hur den gör det eller skicka en länk till en hemsida som förklarar det, skulle jag bli jätte glad!

Vafan googla själv, ska folk googla fram länkar åt dig. Jävlar

Värt att nämna att jag har gjort det med utan att hitta nånting.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...