Jump to content
Annons

REAPER 4


Valle

Recommended Posts

Annons

Nej, ReaEQ syftade jag på =) Dock fungerar väl ReaFir hyffsat likadant, men vad jag har för mig är det främst till för "noise-reduction". Men vad vet jag, den har nog massor av annat godis också som jag inte provat.

Ah, nu såg jag analysatorn även i reaeq 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns det några gratispluggar man kan använda i Reaper som ni kan rekommendera?

Jag tänker väl i första hand på reverb och eq...

REAPERs ReaEQ är som ovan nämnt precis lika bra som vilken $$$-EQ som helst, såvida du inte är ute efter special-filter. Jag skulle dock ändå ge ReaVerb en chans innan du ger dig ut på jakt efter ett freeware reverb. Med ReaVerb kan du skapa komplexa reverblösningar, långt bortom vad vi förmodligen någonsin behöver, men pluggen kan ge ett plumpigt intryck på grund av dess GUI.

Link to comment
Dela på andra sajter

REAPERs ReaEQ är som ovan nämnt precis lika bra som vilken $$$-EQ som helst, såvida du inte är ute efter special-filter. Jag skulle dock ändå ge ReaVerb en chans innan du ger dig ut på jakt efter ett freeware reverb. Med ReaVerb kan du skapa komplexa reverblösningar, långt bortom vad vi förmodligen någonsin behöver, men pluggen kan ge ett plumpigt intryck på grund av dess GUI.

ReaVerb ser ju lite fattigt ut och jag har ännu inte lyckats skruva fram nåt jag gillar än.

Däremot såg ReaVerbate lite intressantare ut så det skall jag testa.

Jag är lite såld på reverbimpulser så det kommer jag att ha svårt att hålla mig ifrån dock...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är lite såld på reverbimpulser så det kommer jag att ha svårt att hålla mig ifrån dock...

Alltså: du kan läsa in reverbimpulser och manipulera dessa i ReaVerb. (Omifallatt detta inte framgick riktigt.)

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...