Jump to content
Annons

Hur gör ni omslag?


pearlvisionboy

Recommended Posts

Annons

Jag gör bara ett foto på min gitarr..och mig ibland -ingen text inget namn ingenting.......bara det......

annars har reverb nation en bra editor med mallar för skivomslagen för CD:na man släpper där...

kolla in det-det är en bra sajt med bra tjänster tycker jag..

mvh

:rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gör bara ett foto på min gitarr..och mig ibland -ingen text inget namn ingenting.......bara det......

annars har reverb nation en bra editor med mallar för skivomslagen för CD:na man släpper där...

kolla in det-det är en bra sajt med bra tjänster tycker jag..

mvh

:rolleyes:

Tack men vart på sidan hittar du denna funktion? 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

under fliken store-välj quickstart new cd eller nåt sånt liknande,jag skall kolla ,vänta!!!

:rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

du får pressade skivor där-ca.två veckors leverans till Sverige ....

till billigt pris..

:rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

reverb store-create store items-create album.

:rolleyes:

Tack!

Äntligen!

Helt sjukt, har tjatat på musik-sidor i över tio år nu att det vore en bra idé att följa gamla mp3.com's (helt sinnesjukt bra sida för allt inom att sprida sin indie musik i början på 2000-talet) D.A.M cds. Detta är i princip samma idé fast förstås mycket bättre.

Vi sålde rätt bra där, sen kom Virgin och köpte upp hela skiten. Slängde ut alla indieband, tog in sina egna artister och dödade därmed effektivt den bästa indiemusiksida jag någonsin provat.

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Ska du trycka grejer på ett tryckeri kommer de att vilja ha färgerna i cmyk, något du inte lyckas med i annars utmärkta Gimp. För att göra trycksaker är det Scribus som är bästa gratis opensource-alternativet. www.scribus.net

Redigerat av lundberg
Link to comment
Dela på andra sajter

Ska du trycka grejer på ett tryckeri kommer de att vilja ha färgerna i cmyk, något du inte lyckas med i annars utmärkta Gimp. För att göra trycksaker är det Scribus som är bästa gratis opensource-alternativet. www.scribus.net

Ah, det var mer än jag hade koll på. Men Scribus är också ett otroligt bra program.

Link to comment
Dela på andra sajter

Okej, jag lurades väl litegrann då... Lite googlande visar att Gimp kan hantera cmyk, fast det kräver plugin och lite meck, åtminstone av den här sidan att döma: https://wiki.archlinux.org/index.php/CMYK_support_in_The_GIMP

Men Scribus är alldeles utmärkt att göra trycksaker i, det är liksom gjort för det och det varnar om man försöker exportera ett original (om man väljer i egenskaperna att det ska vara för tryck och inte för webben) med mindre än 300 dpi eller om man har fel färguppsättning etc.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...