Jump to content
Annons

Snygga sekundära studiolurar (Kompromiss mellan ljud och utseende)


fireas

Recommended Posts

Hallå allihopa!

Fått många svar här på forumet genom många google-sökningar men nu när jag börjat ta upp musiken lite mer på allvar var det dags att bli medlem.

Vilket sammanträffande att jag i samband med detta behövde hjälp (eller hur 😎 )

Det är så att jag är ute efter ett par sekundära lurar för allmän lyssning samt för On-the-Go mixning (Dvs jag har bra studiolurar hemma men är ute efter ett par sekundära).

Måste verkligen betona att jag är ute efter snygga studiolurar med så bra ljud som möjligt (inte tvärtom). Mina lurar hemma är grymma i ljud och behöver därför inte få tips på det;)

Pengar är (som tur är, ta i trä) inget att oroa sig över men vill inte helst inte gå över 3000:-.

Jag funderar på Beats By Dre Studio då de är otroligt snygga och har faktiskt bra ljud för det jag vill göra.

Men innan jag går och köper de vill jag se om ni känner till andra lurar som är snygga och stilrena men också har bra ljud?

(Jag är en otrolig prylnörd och bryr mig mycket om hur de ser ut, speciellt när jag är ute... Tycker jag att det är snyggt så känner jag mig bättre. Så ni får gärna berätta om hur ni inte bryr er om utseendet men jag är så ytlig ibland 😉 )

Redigerat av fireas
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Med tanke på att Dr Dre-lurarna har fått ganska dåligt betyg i alla tester som har gjorts av musikerinriktade testare, så är det inget jag skulle överväga. Mer konsumentinriktade tester har givit dem bättre betyg - förmodligen för den imponerande (läs: kraftigt överdrivna) basen, som bara ställer till problem om man ska försöka mixa med dem...

Hur "snygga" lurar är, är ju alltid en smaksak, så det är egentligen svårt att säga något om...

Kanske Beyerdynamic Custom One Pro, som låter ganska juste och där man kan köpa till öronkuddar, täckplatta etc i andra färger, så att man kan får lite olika design på dem...

Link to comment
Dela på andra sajter

Custom Pro var snygga, tack för tipset! dock så ska jag vara ärlig med att Beats är snyggar i mina ögon.

Det verkar vara svårt att hitta snyggare (i den stilen jag letar efter). Får ta min dator ner till Apple Store och se om den slaktar mixen eller om det fungerar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är inte säkert att lurarna slaktar mixen, men dom kan vara olämpliga att mixa i ändå. Jag har t ex ett par Bose (AE1 tror jag) på jobbet för nöjeslyssning. Dom är snygga, lätta och låter väldigt bra. Problemet är att dom låter för bra. "Allt" låter mer eller mindre bra, så skulle en försöka mixa i dom hade det nog varit lätt att slarva.

D v s, det är skillnad på att låta bra och låta ärligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...