Jump to content
Annons

Waves IR1 vs Softube TSAR1?


D200

Recommended Posts

Waves IR1 går att få för 99 dollares just nu fick jag i mailen...är det så bra som många skriver eller skulle man lägga lite mer pengar på just Softubes reverb som iof går på runt 2 lax?

Är mest intresserad hur folk tycker och tänker... :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag har bara testat Waves IR1 av de två. Men fick jag välja skulle jag nog köra på TSAR1. Impulsreverb finns det en hel del av där ute. Jag vet inte vad du kör för DAW, men många (tex logic med sin space designer) har ju egna varianter som funkar precis lika bra som märkespluggarna. TSAR fick fint omdöme i studios egen tidning för inte allt för länge sen!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har Cubase 6 så jag har Reverence som ingår....så för min del så känns TSAR som ett bättre alternativ...och det låter bra med.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lexicon lxp är extremt prisvärt!!(i alla fall om man jämför med pcm) jag har den härliga förmånen att ha tillgång till både lxp, pcm och relab480 och oftast använder jag lexicon lxp eller relab. I vissa fall när jag vill ratta mkt och få fram något magiskt på typ leadsången kör jag lexicon pcm. Skulle jag välja bort en av dom skulle det vara just lexicon pcm tror jag.

Redigerat av Mr Keys
Link to comment
Dela på andra sajter

har aldrig själv använt impulsreverb i större utsträckning, men införskaffade faktiskt IR-L från Waves för några månader sedan. Jag trodde själva impulsen var viktigare än pluggen egentligen. vad är det t ex som gör altiverb bättre än IR1/IR-L om man använder samma impuls?

Mina favoritreverb är annars DVR2(poco) och Plate140(uad)

Link to comment
Dela på andra sajter

Relab480 är ett riktigt bra reverb, om man inte har råd med Lexicons.

Plus att de var helt lyriska över det borta på Gearslutz, de som har haft vantarna på ett riktigt lexicon 480 sa att de hade spikat karaktären 100% på pluginen

Redigerat av crillemannen
Link to comment
Dela på andra sajter

Relab480 är ett riktigt bra reverb, om man inte har råd med Lexicons.

Plus att de var helt lyriska över det borta på Gearslutz, de som har haft vantarna på ett riktigt lexicon 480 sa att de hade spikat karaktären 100% på pluginen

Verkar ju inte så dumt det där heller...

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 månader senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...