Jump to content
Annons

Ang. Musicstore


Neosus

Recommended Posts

Annons

Jag har handlat på både Thomann och Musicstore ganska mycket utan några problem alls, men jag föredrar ändå Musicstore eftersom de har betydligt bättre hemsida och katalog än Thomann och de som jobbar där verkar vara mer genuint musikintresserade. Thomann känns mer som en burkskyfflare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Priser:

Det är ungefär likvärdigt när jag kollat efter.

Service:

Ingen aning betr Thomann - har aldrig handlat där. Enda gången jag beställt av MusicStore så kontrollerade jag här nu och såg att det tog över tre veckor att få grejerna. Det var nog enda stället jag inte behövt scanna in id-kortet till.

Kan tillägga att jag köpte Add drums o Retro Pak samt 7 olika kablar (för mik, gitarr, synth m.m.), ett par pedaler till en synth samt en wahwah-shaker och två par xylofonmallets. Sedan gick ena pedalen till synthen sönder efter ett par veckor, sedan jag stått upp och använt den i ett par timmar till orgelspelande, vilket den var avsedd för. Konstruktionen var dock i plast och väldigt klen, deras eget märke. Kostade bara 300 kr, och jag skulle få en ny, men då tvingas betala frakten på 250 kr dit för den. Så jag sket i det. Det sämsta är att den pedal som egentligen rekommenderas är Roland EV5 för 900 kr, men den är byggd exakt likadant och lika klen. Nu söker jag därför efter en expressionspedal för synth i metall, typ Morleys gitarrdito.

Redigerat av debatt
Link to comment
Dela på andra sajter

Har hört att Ordermusic.se, ska vara bra. Ligger som thomans-priser och bekväm Hemsida. Dock bara läst detta på forumet, inte beställt därifrån (än).

Yep'r, ordermusic.se är kanon. Rekommenderar dem varmt. Matchade priser mot Thomann, kalas kundservice (jag hade problem med en inbetalningsdetalj och de tog sig tid att besvara min fråga på mindre än ett dygn). Har köpt lite grejer därifrån tidigare (mest småplock) men senast köpte jag monitorer, hörlurar och mik. Bra och lättnavigerad hemsida med tydliga statements ang. leveranser, priser etc.

Återigen; rekommenderar ordermusic.se varmt.

Vänligen,

CHAE

  • Gilla 2
Link to comment
Dela på andra sajter

Priser:

Det är ungefär likvärdigt när jag kollat efter.

Service:

Ingen aning betr Thomann - har aldrig handlat där. Enda gången jag beställt av MusicStore så fattades adaptern till mitt ljudkort M-Audio FTU. När jag påtalade det och undrade när adaptern kom, så sa de att det inte fattades någon.

Låter väldigt konstigt, vilket ljudkort var det exakt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Aldrig hört det uttrycket tidigare, och google ger inga svar. Vad fan är en burkskyfflare? 😄

Det betyder att de mest skyfflar burkar ut och in från sitt jättelager utan större kunskap om burkarna.

Lådskiftare = boxshifter är kanske mer korrekt egentligen men burkskyfflare lät ballare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Beställt en gång från musicstore, ett cymbalpaket med crash, hihat och ride när de dessutom hade kampanj och skickade med en extra crash för samma pris. Fick hem grejerna efter inte alltför lång tid, allt var med och var helt. Å andra sidan känns det väl som att det inte är jättemycket som kan gå fel med cymbaler... 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

M-Audio FTU

dvs Fast Track Ultra

Väldigt konstigt att de påstod att det inte skulle ingå någon nätadapter till det eftersom det kortet tydligen inte är fullt funktionellt när det drivs av ström över USB.

"USB bus power enables analog channels 1 and 2, S/PDIF I/O, and headphone output 1; included power supply required for full 8 x 8 operation."

Link to comment
Dela på andra sajter

Väldigt konstigt att de påstod att det inte skulle ingå någon nätadapter till det eftersom det kortet tydligen inte är fullt funktionellt när det drivs av ström över USB.

"USB bus power enables analog channels 1 and 2, S/PDIF I/O, and headphone output 1; included power supply required for full 8 x 8 operation."

Det är ju det jag säger. Det var ju naturligtvis bara en dålig undanflykt från Gear4Musics sida.

Skönt att veta att när man beställer från ett webbföretag och en viktig pryl inte är med, så kan de bara säga: jo.

Tänk dig HYPOTETISKT att du beställer en dyr synth eller gitarr, så är caset de ombetts lägga den i och som du passar på att beställa

samtidigt helt TOMT. Sedan säger de bara: Nej. Det var det inte alls. Vad gör man då?

Redigerat av debatt
Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ju det jag säger. Det var ju naturligtvis bara en dålig undanflykt från deras sida.

Skönt att veta att när man beställer från ett webbföretag och en viktig pryl inte är med, så kan de bara säga: jo.

Tänk dig att du beställer en dyr synth eller gitarr, så är caset de ombetts lägga den i och som du passar på att beställa

samtidigt helt TOMT. Sedan säger de bara: Nej. Det var det inte alls. Vad gör man då?

I första läget så pratar man med speditören. Bör vara lätt att få reda på om caset varit tomt från firman eftersom de kontrollväger paketen. Visar det sig att de kört ett tomt case från Musicstore till dig så är det ju bara för Musicstore att ersätta dig annars är det ju bara att polisanmäla.

Fast detta inte var ditt fel och det egentligen inte skulle behövas så borde du stått på dig angående ditt ljudkort, om du hade talat med någon chef på den firman så hade du säkert fått en ny adapter.

Link to comment
Dela på andra sajter

I första läget så pratar man med speditören. Bör vara lätt att få reda på om caset varit tomt från firman eftersom de kontrollväger paketen. Visar det sig att de kört ett tomt case från Musicstore till dig så är det ju bara för Musicstore att ersätta dig annars är det ju bara att polisanmäla.

Fast detta inte var ditt fel och det egentligen inte skulle behövas så borde du stått på dig angående ditt ljudkort, om du hade talat med någon chef på den firman så hade du säkert fått en ny adapter.

Kanske.

[ps har beställt från flera olika (Gear4Music, Dolphin, Steinbach, iMuso, MusicStore och förväxlade Gear4Music med MusicStore) ds]

Link to comment
Dela på andra sajter

Så det var inte Musicstore som behandlade dig illa då utan Gear4Music?

Ja, just det! Jag ändrade mina poster ovan så det stämmer. Anmärkande för MusicStore var näst längsta leveranstid jag varit med om (tre veckor) och att deras eget märke på pedal gick sönder efter ett par veckor, men att frakten tillbaka för den skulle jag stå för och då struntade jag i det (iofs normalt, så är det nog hos alla). I övrigt inget att anmärka på hos MusicStore. Slapp scanna in id-kort för första gången. Gick igenom mailen här nu...

F'låt Neosus, det är det jag alltid sagt, man (=jag) ska inte gå upp före lunch. [*gäsp*]

Redigerat av debatt
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 år senare...

Nu när ni ändå diskuterar stora musik affärer på nätet kan jag tillägga att DV247.COM inte är helt fel heller. Ligger pundet lågt är det kanon att handla därifrån. Men se till att ni kollar upp att det följer med adapter för deras nätkontakter då de har en annan standard i UK(3 pinnar om jag minns rätt). Brukar vara riktigt bra priser jämfört med ex. Thomann. Köpte ljudkort från DV247 och de skickade med en adapter utan extra kostnad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...