Jump to content
Annons

Native Instruments släpper Scarbee Funk Guitarist


Rabieshund

Recommended Posts

Annons

Kul! 🙂

Jag är ganska oinsatt i programmering, men nyfiken. Vilken del av programmet har du skrivit?

Det är förstås Kontakt Player som spelar upp ljuden i slutänden, men hela användargränssnittet, den inbyggda groove-sequencern, presetsystemet, ackordmappning, groove-uppspelningsmotorn etc. är det mitt skript som sköter. Strax under 20 000 rader källkod allt som allt 😳

Redigerat av nilsL
Link to comment
Dela på andra sajter

Det är förstås Kontakt Player som spelar upp ljuden i slutänden, men hela användargränssnittet, den inbyggda groove-sequencern, presetsystemet, ackordmappning, groove-uppspelningsmotorn etc. är det mitt skript som sköter. Strax under 20 000 rader källkod allt som allt 😳

Aha. Hur kom du i kontakt med NI?

Link to comment
Dela på andra sajter

Aha. Hur kom du i kontakt med NI?

Thomas Skarbye som driver Scarbee (dansk firma) kontaktade mig 2006 för hjälp med ett basskript och sedan dess har vi fortsatt att samarbeta. Se'n började Scarbee samarbeta med NI för ett tag sedan för att Thomas skulle kunna släppa litet av det administrativa arbetet/marknadsföring och kunna fokusera mer på själva samplingsbiten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är förstås Kontakt Player som spelar upp ljuden i slutänden, men hela användargränssnittet, den inbyggda groove-sequencern, presetsystemet, ackordmappning, groove-uppspelningsmotorn etc. är det mitt skript som sköter. Strax under 20 000 rader källkod allt som allt 😳

Är väldigt intresserad av funk guitarist men tycker kp är komplicerat. Skulle behöva en bra instruktionsvideo. Finns det några planer på ett rock- eller pop guitarist?

Link to comment
Dela på andra sajter

Kul! Vilka andra produkter har du varit med att utveckla/programmera?

Alicia's Keys (det perfekta projektet för mig eftersom jag har haft mycket nytta av pianot själv också 🙂 ), Pre-Bass, MM-bass, Jay-bass, Scarbee Vintage Keys, samt The Trumpet och The Trombone av Sample Modeling är nog de större instrumenten.

Är väldigt intresserad av funk guitarist men tycker kp är komplicerat. Skulle behöva en bra instruktionsvideo. Finns det några planer på ett rock- eller pop guitarist?

Jag tror inte Kontakt Player ska behöva vara så komplicerat. Ska i princip bara behöva vara att installera KP, installera sina Kontakt Player-instrument och sedan ladda in dem i det virtuella instrumentracket. Jag kan nog inte riktigt uttala mig om framtida planer. Däremot finns det nog en hel del, åtminstone pop, som den här gitarren fungerar bra till.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...