Jump to content
Annons

Män bakom de flesta dödsolyckor


Valle

Recommended Posts

Annons

Är din ståndpunkt "det är orättvist att man får kritisera gruppen "män" men det är förbjudet att prata om invandrare eller muslimer eller andra religioner"? Typ samma grej som du brukar rejva loss om?

Annars:

1. Bra undersökning! Finns också underlag för att en klar majoritet av alla brott som begås utförs av män. Alltså skulle man kunna tänka sig att ifrågasätta mansrollen. Man kanske kan fråga sig: Vad är det som medvetet eller omedvetet lärs ut till snubbar som gör att det är dom som begår nästan alla brott? Jag har teorier..

2. Roligt normbrytande uttalande av aftonbladet. En del av en ( nuvarande eller övergående ) normbild av kvinnor är annars att de skulle köra sämre bil än män. Kul att AF väljer att ta ställning mot den tidigare normen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Uppdelning i antalet påverkade av alkohol, droger, medikamenter, koffein, nikotin kontra ICKE påverkade vore mycket intressantare.

.. och om man tog hänsyn till vilket kön som tog alkohol, droger, medikamenter, koffein, nikotin och hittade sambandet att de flesta var män - skulle man nog fortfarande kunna dra en slutsats.

Link to comment
Dela på andra sajter

Typ samma grej som du brukar rejva loss om?

WHAT!?

Vaddå "samma grej som du brukar rejva loss om"? Jag har dragit igång endast en tråd om religion och i övrigt (vad jag kan erinra mig om) endast deltagit i befintliga trådar. Sedan att vissa får tuppjuck bara för att min uppfattning är den att religioner/religionsfriheten missgynnar, och sedan försöker bevisa mig om den falska motsatsen, det är väl knappast "mitt rejv", eller?

Är din ståndpunkt "det är orättvist att man får kritisera

Jag vet inte varför du talar om "kritik"... Jag ser inte en statistisk uppgift som "kritik". Jag ser det mer som vägledning eller helt enkelt bara nyfikenhetsstillande (finns det något som heter så?).

Min ståndpunkt är:

AF har publicerat en försäkringsbolagsrapport som antagligen endast har tagits fram (av försäkringsbolaget) för att kalkylera fram "rätt" premier. Tidningar (även riktiga skitblaskor) ska ju trycka vad som rimligen ligger inom allmänintressets ramar; varför skulle det vara mindre intressant att veta hur många av de som dödar/dödas är norrmän?

Link to comment
Dela på andra sajter

Framför allt tycker jag att de borde ha viktat med körda personkilometer per väg med gångtrafikanter. Ställ dig vi närmsta övergångsställe och räkna andelen män resp. kvinnor bland förarna. Räkna samtidigt motsvarande bland fotgängarna.

Det kanske är den enda förklaringen som behövs - jag vet inte. Men utan den informationen kan man inte dra någon vettig slutsats alls.

Link to comment
Dela på andra sajter

.. och om man tog hänsyn till vilket kön som tog alkohol, droger, medikamenter, koffein, nikotin och hittade sambandet att de flesta var män - skulle man nog fortfarande kunna dra en slutsats.

Jepp, att ovanstående är lika dåligt oavsett vilket kön man tillhör.

Link to comment
Dela på andra sajter

Åsså kan man ju lägga till vilken musikstil de lyssnade på också. Säkert bara hårdrock som ju är livsfarligt. Eller rap, som kanske är det nya farliga.

Link to comment
Dela på andra sajter

BurninSven (oregistrerad)

Kanske studien avser alla män som rapar när dom lyssnar på hårdrock samtidigt som dom kör bil. Det vet jag dessvärre inget om men det låter troligt 😄 .

Link to comment
Dela på andra sajter

Män bakom de flesta dödsolyckor (enligt försäkringsbolagsrapport)

Varför bara begränsa det till kvinna/man-förhållande?

Varför gör inte AB en egen undersökning och presenterar en statistik över förhållandet olyckor/etnisk bakgrund?

För att alla gubbjävlar tror att damerna kör sämst, och det var den vinkeln som var mest intressant?

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

så man ser att det är lite liv i dig å inte bara en korrekt broschyr från do

lite mindre vm i pk hela tiden

Du förklarar fortfarande inte varför. Försök verbalisera lite. Just nu beter du dig som en oansvarig liten skitkille som bara kväker. Typ "öhhh Jävla pk"

Varför är det fel att vara pk? Utveckla eller håll käft. Och försök undvika att hänvisa till ditt eget common sense. Du pratar med en annan person och vill du nå mig får du göra annat än bara gläfsa. Fattar du? Eller erkänn att du bara vill fisa ur dig nåt meningslöst.

Redigerat av laxlaxlax
Link to comment
Dela på andra sajter

Du förklarar fortfarande inte varför. Försök verbalisera lite. Just nu beter du dig som en oansvarig liten skitkille som bara kväker. Typ "öhhh Jävla pk"

jaså du har hört det förut?

nej då

jag sa ju så man ser att det är lite liv i dig å inte bara en korrekt broschyr från do

och innan sa jag ju att det skulle kännas uppfriskande att se dig säga nåt annat än exakt det man förväntar av dig

Varför är det fel att vara pk?

för att det bara återspeglar det som är gångbart - och ofta lika lite uppbackat med nåt vettigt

tex https://www.studio.se/index.php?showtopic=82945&view=findpost&p=1183795

om du nu tycker som nv - varför inte säga det istället? 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

jaså du har hört det förut?

nej då

jag sa ju så man ser att det är lite liv i dig å inte bara en korrekt broschyr från do

och innan sa jag ju att det skulle kännas uppfriskande att se dig säga nåt annat än exakt det man förväntar av dig

Du är ju helt kvasi. Du svarar ju på frågor med frågor eller bara upprepar det du redan sagt. Läs nu: Det du redan sade förklarade ingenting. Därför bad jag dig utveckla: Varför säger du att det är fel med pk?

Här har du ett förslagsalternativ eftersom du verkar ha rätt låg förmåga till självreflektion: "Jag kämpar för att de sociala reglerna i det här sammanhanget (forumet) ska vara att det är okej att snacka om vad man vill."

för att det bara återspeglar det som är gångbart - och ofta lika lite uppbackat med nåt vettigt

Varenda gång jag är pk så gör jag det för att jag tagit ställning i sakfrågan. Så där har du fel, om du menar att jag säger vad "man ska tycka" bara för saken egens skull. Du behöver inte tycka det är vettigt. Ska jag säga som det är så är det aldrig något jag tänker på. Du kanske tror det. "Nu måste jag anstränga mig för att vara pk". nepp.

Och ja, jag ville visa att jag håller med Nattvaktaren. Hurså?

Link to comment
Dela på andra sajter

Varenda gång jag är pk så gör jag det för att jag tagit ställning i sakfrågan. Så där har du fel, om du menar att jag säger vad "man ska tycka" bara för saken egens skull. Du behöver inte tycka det är vettigt. Ska jag säga som det är så är det aldrig något jag tänker på. Du kanske tror det. "Nu måste jag anstränga mig för att vara pk". nepp.

ok 🙂

1. Bra undersökning! Finns också underlag för att en klar majoritet av alla brott som begås utförs av män. Alltså skulle man kunna tänka sig att ifrågasätta mansrollen. Man kanske kan fråga sig: Vad är det som medvetet eller omedvetet lärs ut till snubbar som gör att det är dom som begår nästan alla brott? Jag har teorier..

det finns liknande underlag gällande invandrare också

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...