Jump to content
Annons

SVT fritt eller ej?


Twilight_Zound

Recommended Posts

Annons

Lika tramsigt som SVT som kallar sin television för fri.

Förvisso extremt utanför ämnet nu, men att SVT kallar sig fri är för att (edit) de anser sig (/edit) obundna från kommersiella, politiska och religiösa intressen; inte att de skulle sända gratis tv. Inget (edit: eller jo, det finns massor av saker som är gratis) är gratis.. 🙂

Edit: Korrigerade mitt inlägg lite.

Redigerat av D Vibe
Link to comment
Dela på andra sajter

Skitsamma om du tittar i Mobben eller datan eller TV´n..

Har du Mottagare ska du betala...

Egentligen inte. Har du mottagare redo att ansluta till uttaget ska du betala. Står mottagaren inte i direkt anslutning till uttaget ska du inte behöva betala.

Titta i mobben eller datan är än så länge avgiftsfritt. Förutom trafikavgifter förstås.

Link to comment
Dela på andra sajter

pme (oregistrerad)

Förvisso extremt utanför ämnet nu, men att SVT kallar sig fri är för att de är obundna från kommersiella, politiska och religiösa intressen; inte att de skulle sända gratis tv. Inget är gratis.. 🙂

Fast de vill med lagens rätt tvinga folk att betala även om de inte vill se på just deras kanaler. Och det finns inget som helst behov att ha ett speciellt lag skydd för SVT. Tekniken för betalTV är väl fungerande och beprövad. Det är så ofri det bara går. De har visst politiska åsikter även om de råkar vara korrekta. De tar in sponsorer så det är kommersiellt. De visar kristen helgmålsringning varje vecka och sällan visar de program som är starkt kritiska mot religioner och allt elände de medför. Jag kan nog leva med att propaganda apparaten vill ha en kontroll över TV även om det bara är något snäpp bättre än kinas kontroll över sina medborgare på nätet. Men jag bli äcklad när den kallas fri.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fast de vill med lagens rätt tvinga folk att betala även om de inte vill se på just deras kanaler. Och det finns inget som helst behov att ha ett speciellt lag skydd för SVT. Tekniken för betalTV är väl fungerande och beprövad. Det är så ofri det bara går. De har visst politiska åsikter även om de råkar vara korrekta. De tar in sponsorer så det är kommersiellt. De visar kristen helgmålsringning varje vecka och sällan visar de program som är starkt kritiska mot religioner och allt elände de medför. Jag kan nog leva med att propaganda apparaten vill ha en kontroll över TV även om det bara är något snäpp bättre än kinas kontroll över sina medborgare på nätet. Men jag bli äcklad när den kallas fri.

Instämmer till fullo.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fast de vill med lagens rätt tvinga folk att betala även om de inte vill se på just deras kanaler. Och det finns inget som helst behov att ha ett speciellt lag skydd för SVT. Tekniken för betalTV är väl fungerande och beprövad. Det är så ofri det bara går. De har visst politiska åsikter även om de råkar vara korrekta. De tar in sponsorer så det är kommersiellt. De visar kristen helgmålsringning varje vecka och sällan visar de program som är starkt kritiska mot religioner och allt elände de medför. Jag kan nog leva med att propaganda apparaten vill ha en kontroll över TV även om det bara är något snäpp bättre än kinas kontroll över sina medborgare på nätet. Men jag bli äcklad när den kallas fri.

Okej.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fast de vill med lagens rätt tvinga folk att betala även om de inte vill se på just deras kanaler. Och det finns inget som helst behov att ha ett speciellt lag skydd för SVT. Tekniken för betalTV är väl fungerande och beprövad. Det är så ofri det bara går. De har visst politiska åsikter även om de råkar vara korrekta. De tar in sponsorer så det är kommersiellt. De visar kristen helgmålsringning varje vecka och sällan visar de program som är starkt kritiska mot religioner och allt elände de medför. Jag kan nog leva med att propaganda apparaten vill ha en kontroll över TV även om det bara är något snäpp bättre än kinas kontroll över sina medborgare på nätet. Men jag bli äcklad när den kallas fri.

Men snälla nån.. för att plocka ut nåt ur rappakaljan: "De" är inte någon annan än Sveriges Riksdag = du & jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

pme (oregistrerad)

Men snälla nån.. för att plocka ut nåt ur rappakaljan: "De" är inte någon annan än Sveriges Riksdag = du & jag.

Vad har det med saken att göra hurvida den är fri eller inte? Om något så borde det väl inte kunna tolkas som

något annat än att den inte är fri.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad har det med saken att göra hurvida den är fri eller inte? Om något så borde det väl inte kunna tolkas som

något annat än att den inte är fri.

Inte "den"..DOM..Korg VSTierna är inte fria..bara grymt prisvärda som sagts ovan 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Olsberg:

Vad sägs om att slänga posterna som är utanför ämnet i papperskorgen? De som vill diskutera SVTs vara eller icke vara kanske kan fortsätta någon annanstans?

Absolut, bra idé! Klicka gärna på knappen Anmäl så slipper vi riskera att jag missar inlägg som detta (det är som bekant endast en bråkdel av forumets innehåll som jag har möjlighet att läsa). Chansen att jag snubblar på något som detta är faktiskt minimal. 🙂

Delat från ämnet:

https://www.studio.se/index.php?showtopic=81176

Link to comment
Dela på andra sajter

Absolut, bra idé! Klicka gärna på knappen Anmäl så slipper vi riskera att jag missar inlägg som detta (det är som bekant endast en bråkdel av forumets innehåll som jag har möjlighet att läsa). Chansen att jag snubblar på något som detta är faktiskt minimal. 🙂

Delat från ämnet:

https://www.studio.se/index.php?showtopic=81176

Papperskorgen?

Link to comment
Dela på andra sajter

Att innaha en tv eller en dvd-recorder med kanalväljare eller en dator med tv-kort innebär i alla tre fallen att man måste betala tv-licens. Innehar man däremot en dator utan tv-kort, men går in på SVT Play, ViaSat On Demand dator, TV4 Play, TV3 Play, Kanal 5 Play, TV8 Play, C Sports etc liksom atdhe net t.ex., så kostar det ingen tv-licens. Att köpa fotbollsmatcher från ViaSat on Demand eller C Sports (Canal Plus) t.ex. och kolla på datorn kostar dock, men inte till Radiotjänst.

Man kan alltså ha en liten laptop med tv-uttag och koppla upp till en dator-lcdskärm på t.ex. 27" och glana tv lagligt utan att betala tv-licens.

När jag hade Canal Plus och ViaSat Sport, så betalade jag ungefär 600 kr i månaden totalt, inkl tv-licensen. Med tanke på att jag tittar på max 2 program i månaden tyckte jag det var för dyrt och slutade med betalkanalerna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...