Jump to content
Annons

Genelec, Krk till soptunnan.


Gäst

Recommended Posts

Analogfreak (oregistrerad)
Ja, det blir mycket enklare.

Har du kollat mer på DCN23?

Ja men jag har ingen aning om vad en sån landar på. dBx 234XL är annars ett alternativ som också använder Linkwitz-filter. 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 202
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Det kan jag ju laborera lite med men jag kommer utgå från 5k.

Den slutna lådan på över 100L har jag ritat klart i natt. 😏

Snyggt, men kommer inte diskanten lite väl långt ned i förhållande till öronhöjd?

EDIT: Kanske inte lika kritiskt då du vill dela så högt...

Redigerat av Gilbert
Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)
Det du missar med DBXen, förutom möjligheten att finlira med kompensering och olika branthet på filtren, är möjligheten att time-aligna elementen så de är exakt i fas.

Jag har tänkt på det också. Har kollat på Behringers digitala processor som fått väldigt bra kritik.

BSS, Dynacord och Eletro-Voice är väldigt fina men väldigt dyra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har tänkt på det också. Har kollat på Behringers digitala processor som fått väldigt bra kritik.

BSS, Dynacord och Eletro-Voice är väldigt fina men väldigt dyra.

Jag har sett ett BSS omnidrive på blocket för riktigt bra pris tidigare. Nu fanns det bara ett och det var ingen super deal direkt. Riktigt trevliga burkar annars.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fortfarande lite dyrt jämfört med DCN23BOX kit som troligtvis kan lika mycket eller mer i de områden du behöver (för du lär ju inte behöva kompressorer och limiters…).

Ligger nått i det 😏 Men då stödjer man ju också danskar ekonomiskt... Tänk på det 😠

Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)
Ligger nått i det 😏 Men då stödjer man ju också danskar ekonomiskt... Tänk på det 😠

Ja det är nog den primära aspekten i hela projektet. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)
Hemma hos dig kanske... 😄

(jo jag vet, v för ljud är beroende av temp...)

Fast när jag släppt en skit så blir det så varmt så jag måste ha något kortare delaytid. 😛

Redigerat av Analogfreak
Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)
Då måste du köpa ett filter som det går att koppla en termometer till så att delningsfiltret automatiskt kompenserar delaytiderna…

Vad jobbigt om man upplever kamfiltereffekt varje gång man släpper sig... 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Glaskatten (oregistrerad)
120dB lyssning är ointressant

Det behöver det ju inte vara men nu handlade detta om att Gilbert trodde dessa och några andra högtalare var superlinjära från djupaste basen till den högsta diskanten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Glaskatten (oregistrerad)
Du vet inte, jag vet inte.

Jag vet att frekvensgången inte är lika linjär vid 120dB som vid 90dB liksom de flesta som kan något om högtalare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Glaskatten (oregistrerad)
Nu får du sluta lägga ord i min mun!

Börja isåfall med att inte påstå saker som inte stämmer då, så slipper du bli upprörd över att jag påpekar felen i det du själv påstått.....

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vet att frekvensgången inte är lika linjär vid 120dB som vid 90dB liksom de flesta som kan något om högtalare.

Och hur kan du veta det utan att ha sett några data? Jag påstår inte att du har fel i ditt antagande men att hävda att man vet något är inte samma sak som att tro.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...