Jump to content
Annons

Ord som inte finns på google


Fidden

Recommended Posts

I denna tråden sätter vi ihop nya ord, helst sammansatta och med förslag på vad de kan betyda. Orden får ej finnas på något språk.

(Tråden kan exempelvis användas av entreprenörtyper för att hitta affärsidéer, eller av folk som vill utvidga sitt ordförråd med (för tillfället) oanvändbara ord)

Mitt bidrag: tvålgurka

Förslag på betydelse: större halvmjuk och lätt gurkdoftande tvål som man kan skära upp i lagom stora tvålbitar.

Alternativt förslag: en intvålad gurka som är alldeles hal och kanske även steril. (matdildo var redan upptaget 🙁 )

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

I och för sig finns följande ord/begrepp på Google (1 träff). Men eftersom jag ju är pappa till begreppet och eftersom det skapades till din "ära", så bör det väl vara OK att slänga in begreppet här:

Källargångsfilosof

Person som filosoferar kring livets mening, fast på ett så djupt plan att inte ens forskningen hinner med. Och inte jag heller.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kom på ett bra igår:

Jamdricka

Man hälsar på folk där man spelar musik och festar tillsammans. Senare under kvällen övergår det till:

Fyllejam

Som även kan vara i slutet på en krog där folk vill spela med bandet i fyllan.

edit: fyllejam var visst ganska vanligt.

Redigerat av slejnard
Link to comment
Dela på andra sajter

Haha, jag hörde faktiskt det ordet två gånger (första gången jag någonsin hört det) förra veckan. IRL alltså! Gôrfräckt.

Märkligt. Det rätta ordet är ju faktiskt "veckovill" och betyder att man tappat bort vilken veckodag det är. Används av min mamma ibland.

Det betyder inte, SadamJr, att man bajsar i vilken dag det är.

Veckovild är nåt nytt, nåt modernt. Eller en felsägning bara.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...
Nepp, för att övrigt-delen syns bara om man är medlem på forumet (vilket jag antar att google inte är). 🙁

Det är fan sant ju. Tänkte inte på det 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...