Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2009 del 4


Emulator

Recommended Posts

fan vad gnällig jag är nu.. hahah men jag hatar att sova nästan 15 timmar per dyngn utan att bli utsövd ordentligt... 😆

Men det är väl rätt normalt för en vovve? Resten av tiden luktar du jäntor i baken. Kunde väl vara värre? 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 18k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

  • Dingbats

    2407

  • Overkill

    2102

  • Fidden

    1729

  • Pico

    1610

Postat mest i detta ämne

En bekant har börjat sova rejält jäkla mycket också, och det är inte liksom att han får välja när...

För några år sedan var han i en MC-olycka och slog skallen, men allt verkade ok.

Nu misstänker läkarna att han kanske har narkolepsi som följd av olyckan. 😆

Redigerat av Pico
Link to comment
Dela på andra sajter

fan vad gnällig jag är nu.. hahah men jag hatar att sova nästan 15 timmar per dyngn utan att bli utsövd ordentligt... 😆

Är det sjukt, menar du?

Beror inte det på att det är vinter?

Vissa människor behöver mer sömn än andra.

Jag behöver mycket mer sömn än genomsnittet utan att ha sett det som sjukt.

Link to comment
Dela på andra sajter

En bekant har börjat sova rejält jäkla mycket också, och det är inte liksom att han får välja när...

För några år sedan var han i en MC-olycka och slog skallen, men allt verkade ok.

Nu misstänker läkarna att han kanske har narkolepsi som följd av olyckan. 😆

M-hm. Somna "närsomhelst", ja det är ju sjukt.

Mitt rekord är fortfarande att ha sovit 42 timmar i sträck.

Tror och hoppas inte jag slår det nångång.

Link to comment
Dela på andra sajter

Måste va nått fel som e trasigt...

Mats Alm e 34

...tror jag 😆

När man googlar kommer man inte alltid ihåg källorna, det är uppgiften och inte källan som blir viktig. Ska se om jag hittar det igen. Det stod också att han precis nyss nu i November fyllt år.... 50 alltså.

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha! Fast de andra vovvarna blir ju pigga av att sov så att de orkar nosa på tikarna. Jag slutar ju andas då och då och får syrebrist i hjärnan när jag sover, så jag orkar inte ens tänka på tikar när jag är vaken.

Det jobbiga är att jag kanske måste sälja min vovve om jag inte får någon ordning på min sömn. 😆 Dessutom så har jag inte kunnat fixa med försäkringsbolag och mäklare så att jag kan köpa kyrkan jag är så sugen på. Men det är ju lika bra det som det ser ut just nu iofs.

Men jävlar vad jag har coola dröm-syner just nu 😆

... har undrat själv varför hundar och katter försökt väcka mig när jag sover...

Får kolla upp det.

Min farbror lider av det och en kompis. Tror de provade näsklämma. Farbrodern dessutom en djävla massa Alvedon. Vad nu de ska hjälpa med det för...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är sjukpensionär pågrund av mina sömnstörningar. Har en typ av sömnapné som läkarna inte vet vad det beror på. Så de vet inte hur man ska komma tillrätta med det heller. Jag har blivit undersökt så många gånger av så många att de givit upp nu. Men de kanske kan tänka sig att bedriva forskning på mig. Men det vore ju jobbigt att sova på sjukhus i tre månader bara för att höra att de fortfarande inte vet vad det beror på.

Ibland har jag så långa andningsuppehåll att jag får kramper,lika grova som vid ett epilepsianfall faktiskt

Beklagligt! Jag är intresserad av all medicinsk forskning och ska säga till dig om jag kommer över något som kan hjälpa!

Kramperna är kraftiga som epilepsi, men du har inte epilepsi?

Vaknar du inte automatiskt vid syrebristen? Kan det vara så att du inte vaknar?

Lite så är det vid astma också.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur är det möjligt att våldtäktsmannen fortfarande går fri här i Gbg? Han härjar i stadsdelen Johanneberg inom gångavstånd från mitt jobb. Hans taktik läste jag om: han ringer på en massa dörrar i en trappuppgång i tur och ordning och frågar helt enkelt om hon vill ha ett snabbskjut! Hmm. Det har dröjt med signalementet tills nu. Det är märkligt. Men vad gör han om en man öppnar? Det framgår inte. Eller om en man öppnar och slår ihjäl honom. Vad gör han då?

//:debatt

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har inte astma, hjärtflimmer, diabetes, en depression, inte någon av de könssjukdomar som kan påverka med dessa symptom, inte narcolepsi, troligtvis inte epilepsi, ingen form av missbruk, inte tvar, inte TCB, inte Aspbergers.. osv

Har genomgått en massa olika utredningar och operationer i snart 15 år...

Såg ett reportage för 2-3 år sedan om en tjej som hade problem med andningen under sömnen utan att ha astma eller annat. Hon led av att lungorna inte rörde sig riktigt och det blev mer eller mindre stora andningsuppehåll. Hon fick bli kopplad till en maskin med slangar så att flödet av luft fungerade och då uppkom inte andningsuppehållen. Det var en sällsynt sjukdom och diagnos. Hur det gått sedan vet jag inte.

Andningsdepression heter det väl?

Redigerat av debatt
Link to comment
Dela på andra sajter

Hur är det möjligt att våldtäktsmannen fortfarande går fri här i Gbg? Han härjar i stadsdelen Johanneberg inom gångavstånd från mitt jobb. Hans taktik läste jag om: han ringer på en massa dörrar i en trappuppgång i tur och ordning och frågar helt enkelt om hon vill ha ett snabbskjut! Hmm. Det har dröjt med signalementet tills nu. Det är märkligt. Men vad gör han om en man öppnar? Det framgår inte. Eller om en man öppnar och slår ihjäl honom. Vad gör han då?

//:debatt

Då dör han nog en smula. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Problemet för mig är att då jag faktiskt rasat ihop utomhus har det ut som att jag andas ordentligt Lungorna rörsig men jag andas för ytligt. Så blodet syresätts inte ordentligt därför kan det inte transportera syre till hjärnan på mig. Oftast så vänder jag på mig i sömnen då jag får dessa andningsuppehåll men när jag är för trött så blir jag medvetslös och löper en liten risk att hamna i koma och sedan bli hjärndöd eller till och med dö. Fast den risken är inte så stor säger de läkare jag pratat med.

Det jag har drabbats av är så ovanligt att de expert neurologen och de som sysslar med sömnforskning jag pratat med föreslagit att man ska försöka få ihop en forskningsgrupp kring mig. Men den vanliga sjukvården har inget mera att erbjuda mig just nu...

Den chansen tycker jag du ska ta!! På mig har de gett upp då de inte vet om det är astma plus det faktum att jag inte tål medikamenter pga en enzymbrist i levern - som då t.ex. kortison som är medel nummer ett vid behandling. Jag får bättre andning vid ansträngning och då talar det mot astma och definitivt mot kol. Jag kan få dålig andning ibland om jag sitter still, vilket skulle tala för cancer. Men inget annat talar för cancer. Jag fick problemet av ett receptfritt läkemedel med ketoprofen (Zon, du vet).

Hmm. Kan du rasa ihop utomhus? Utan vidare eller hur då? Somnar du plötsligt eller hur menar du? Otäckt... 🙂

Låter nästan som om du fått en skada av ett kemiskt preparat, ett läkemedel eller en drog. Sådant kan ju inte diagnosticeras, det är ju ingen sjukdom. Utan just en skada.

Redigerat av debatt
Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...