Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2009 del 4


Emulator

Recommended Posts

Annons
  • Svar 18k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

  • Dingbats

    2407

  • Overkill

    2102

  • Fidden

    1729

  • Pico

    1610

Postat mest i detta ämne

Men eeh... Enda skillnaden är ju fan att Full-HD har högre upplösning. Som ingen kanal i världen sänder på ändå... Lika bra å köpa en HD-ready. samma sak ju. Fast iof. grafik från dator kanske ser lite snyggare ut på full-HD.

Ja, enligt polare duger det inte till att köra datorn helt med TV:n om det inte är full-HD. Dessutom en bra framtidsinvestering.

DESSUTOM - köper jag PS3 har jag blue-ray. Och blue-ray är inte mycket värt utan full-HD. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

DVI - från datorn? Vari består strulet?

Ursäkta latencyn, men lunch är gott... 😄

Tja, du kopplar en DVI-HDMI kabel från datorn till teven, och sen kopplar du en separat ljudkabel till tevens ljudingång. Inga bekymmer. Men man får inget ljud. Jag höll på rätt länge att felsöka det... 😱

DVI och HDMI är kompatibelt, och tydligen så stödjer DVI-standarden ljud också (även om det aldrig används i datorer). Så strulet uppkommer när datorn upptäcker att den har en HDMI-enhet ansluten. Då vill den skicka ljud över DVI-kontakten, men hur mycket ljud har du på ditt grafikkort? Så datorn skickar tystnad. Och vad händer då? Teven märker att HDMI-signalen innehåller ljud (även om det är tystnad), så den ignorerar ljudingången... 🤪

Det finns då två lösningar:

1. Gå in på tevens meny och tvinga den att använda det separata ljudet. Förutsatt att tillverkaren har lagt in det valet.

2. Skriv om grafikkortets drivrutin så att den inte känner igen teven som en HDMI-enhet.

Gissa vilken jag fick göra... 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...