Jump to content
Annons

Volymen i mixen, för att få så bra volym som möjligt vid mastring ?


Neandertalaren

Recommended Posts

Fast jag har svårt att släcka ut både UAD 1176LN och UAD Fairchild 670. Det bästa jag uppnått är -15 dB.

Tror att de, på något sätt, reagerar på ingående signalnivå.

Intressant! Jag trodde faktiskt på den där teorin..men uads emuleringar har ju några år på nacken. Har du haft möjlighet att testa t.ex waves API eller SSL?

Hursomhaver, jag hoppade på detta direkt och även om det nu inte gör någon sonisk skillnad så har det förändrat arbetssättet jävligt positivt tycker jag

Redigerat av mietek
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Annons

Fastnade i GS-tråden i ämnet igår under 2 timmar...och plötsligt slog det mig varför min sonalksis kompressor slår på rött ibland, trots att outputgainen inte är speciellt hög. Samt varför man faktiskt har en inputgain på den..

Har ju också trott att det inte spelar roll i den digitala världen.

Men...

Kan man dra slutsatsen att vissa pluggar faktiskt beter sig annorlunda beroende på insignalen, men dom flesta inte?

(tänkte bl.a. på joachimes test...)

Det vore fantastisk att få rätsida på detta, då tråden verkade vara smått revolutionerande på GS..

MVH

JB

Link to comment
Dela på andra sajter

Har för mig ämnet tas upp i denna video:

Japp, tas upp vid 53:30...

Men frågan är om det gäller för alla pluggar, eftersom Joachimes null-test inte funkade på ett par av UAD's pluggar? (1176 var det väl bl.a. har jag för mig..)

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...