Jump to content
Annons

Om ni vann 10 miljoner...


Ken Kängström

Recommended Posts

Annons

Skulle aldrig lägga så mkt pengar på en gång för att uppgradera. Man skulle ju inte ha tid att lära sig tycka om alla sakerna man köpte 😄

Hade jag varit tvungen att lägga mycket pengar på en studio hade jag köpt lite tomtmark en bit ut i skogen, (bor ändå nära den 🙂) dragit dit allt som krävs och byggt mig ett hus med en fräsh studio i. Ny musikdator, monitorer och kanske nått mer. Sällan hade jag köpt massa flashig utrustning jag inte kommer använda mer än av nyhetens behag. En skön studio går nog i första hand. Sedan hade jag lagt resten i en kassa så att jag kan studera klart och inte behöva skynda mig att ta jobb.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle börja med att laga taket så det slutar läcka in när det regnar. Sen skulle det nog bli ett par 21" TFT skärmar att njuta framför.

Ett par bra monitorer och nya skivspelare (både vinyl och CD). Sen så skulle jag hyra en snubbe som sitter 24/7 och lär mig Logic till jag kan det som rinnande vatten 🙂

Just det, skulle sluta jobba på direkten också 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Katla (oregistrerad)

Jag hade lagt mycket på att fixa en så bra lokal som möjligt.

I utrustningsväg hade jag fixat en jävla massa nya, men främst, vintageprylar i synthväg och ett analogt mixerbord. Sedan hade där kommit till en 24-kanalers rullbandare som skulle syncats med Pro Tools.

I studion hade jag satsat på att ha få men bra och flexibla instrument. Likaså med förstärkare. Jag hade också fixat in lite mer ovanliga prylar som sitarer och mellotron, olika orglar mm.

Mycket av pengarna hade ju dock gått till all kringutrustning som högtalare, medhörning, kablar och dylikt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det vete fasen...

Ett stort mixerbord, massor av gamla goa syntar men även morderna saker som NL3 och Virus, G5 och Logic Pro 7, Goa möbler, STORA bildskärmar...

Suck Drömmar... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

captain nemo (oregistrerad)

Skulle lägga 100.000 max. Sedan skulle jag lagt resten på högkvalitativ maltwhisky som inspiration för framtiden.

//nemo

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle så smått köpa monitorer m.m.

Det "nödvändigaste" som jag saknar idag.

Sen skulle jag sluta jobba och börja plugga musikprogrammen. syntar m.m.

Lära sig allt, både själv och betala andra för att hålla kurser med mig.

SEN!

Skulle jag veta vad jag mera skulle satsa på... 10 mille idag är sjukt mycket.

Lätt att bränna på flashiga saker när man ändå inte kan det lilla man har idag till 100%

Vet själv i mina yngre dagar då vi, på något sätt... fick igenom ett bidrag på 50000:- att starta upp en liten studio för, åt kommuen här...

de pengarna gick åt, allt på en gång, och ingen av oss kunde särskillt mycket.

Nått år senare såg vi att vi satsat på fel saker... inte igen.

Nödvändiga saker nu, plugga med folk... sen investera!

Skulle starta en egen skivettikett med =)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle nog köpa mig ett hus någonstans på landet och inreda studio i källaren 🙂. Till studion skulle jag köpa det som jag känner att jag gärna skulle vilja ha nu, kanske ett par bättre monitorer, en tyst dator, ett par platta skärmar, ett knippe med externa kompressorer och effekter, ett schysst ljudkort/ljudinterface... Sen skulle jag köpa all den mjukvara som jag idag använder piratkopior av...

Men vinna tio miljoner.. Come on, risken är större att man blir träffad av blixten 😳

/Daniel

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle köpt en extra rulle snus... sen vette fan.  :rolleyes:

😆

För 10 mille ? Skulle nog försöka köpa loss en stor kåk och proppa i en massa bra studioprylar . Storstudio + några projektstudior. Anställa en fast hustomte som rattar reglagen. Sedan ska jag bara glassa runt och vara allt i allo och slänga upp (för tekniker) jobbiga koncept , kanske rasta Madonnas hund när hon är på besök hos oss , eller nåt......

Redigerat av Kill All Autotuner
Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle nog inte lägga speciellt

mycket på själva studion, klart

man hade köpt in en del prylar.

Men jag hade nog tagit tillfället

i akt och spendera på skivför-

säljning osv..Hyrt in proffessionella

singers osv. Och proddat Monster

plattan itself...

Menar..det är ju JAG som betalar.

Gör som JAG säger då.. :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle nog byggt ett konserthus och köpt in en hel symfoniorkestersuppsättning av instrument. Sedan skulle jag skaffa 50 apor som jag skulle dresera till att spela upp mina verk och fixa fotbad till mig.

Resten skulle jag nog slösa upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle köpa den fetaste macen på marknaden med 2-3 st cinema skärmar...

sedan typ 3-4 st olika studio monitorer, Ett mindre mixerbord av högkvalite, Ett ljudkortet med grymma AD/DA omvandlare 2in/2ut, Några dyra mickar, Ett feting midi masterklavitur, Hela Roland serien typ 909,808,606,303, några Juno syntar + några andra skojjiga analoga leksaker.

Sedan skulle jag skaffa en lyxig central takvåning där jag kan bo och jobba bekvämt i lugn och ro.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...