Jump to content
Annons

Röstningen i Festival #29 - Skräck! - NU AVGJORD!


Memphis

Recommended Posts

grattis carl, efter ett antal festivaler blev det äntligen seger (eller har du vunnit tidigare?)!

eller var det för att flabb inte var med denna gång :rolleyes: (sorry skojade bara)

då fårt vi väl dra igång en förslagstråd om carl behöver lite ideer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 82
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Grattis horrormaster!

jag var bäst som vanligt å återkommer om min ljudbild men kan säga att detta var nytt för mig. Vägrade att hålla i Fendern på låten. Jag mördar om ni inte vill spela punk!!! :rolleyes:

En shoegazefestival vore häftigt, men tyvärr kan jag inte lira gura.

Link to comment
Dela på andra sajter

grattis carl, efter ett antal festivaler blev det äntligen seger (eller har du vunnit tidigare?)!

eller var det för att flabb inte var med denna gång 😆 (sorry skojade bara)

då fårt vi väl dra igång en förslagstråd om carl behöver lite ideer.

Det var det nog! Jag må se butter ut men skrämmer nog ingen 🙂

Edit: tror inte jag fick nån kommentar på mitt bidrag som inte hann komma med, men det talar nog för sig själv att det inte var speciellt läskigt då :rolleyes:

Redigerat av flabb
Link to comment
Dela på andra sajter

dRAR EN RESUMÉ ang mitt bidrga:

febersjuk å i ett töcken läser jag skräc å vill så klart göra nåt coolt bidrag själv!

1. mickar upp klockan

2. flyttar å pitchar spelar in läskiga grejer

3. JA Jag gör allt live! från röster till ljud och med instrumenet

4. Alla ljud och spelgrejer är ruggigt planerade så jag blev besviken att en del tyckte att det lät "random" samples men...

5...skit i det... :rolleyes:

6! GRATTIS! 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

puh, är lite glad att det inte gick bättre, min "låt" är nämligen inspelad med mikrofonen på min macbook.

Pianot är helt improviserat av min gitarristkompis (som inte kan spela piano så värst bra), och jag satt under det med datorn.

Gitarren är spelad i blindo av samma person, han hörde ingenting utan kollade bara på hur filen såg ut. Han kom typ ihåg hur han spelade pianot.

Sen är det loopat skrik och pitchat och cp-panorerat.

Link to comment
Dela på andra sajter

puh, är lite glad att det inte gick bättre, min "låt" är nämligen inspelad med mikrofonen på min macbook.

Pianot är helt improviserat av min gitarristkompis (som inte kan spela piano så värst bra), och jag satt under det med datorn.

Gitarren är spelad i blindo av samma person, han hörde ingenting utan kollade bara på hur filen såg ut. Han kom typ ihåg hur han spelade pianot.

Det är ju underbart! Så borde mer musik spelas in. Man ska inte vara så kinkig.

När vi spelade in en låt med mitt band så frågade han som spelade gitarr om han skulle spela plock eller hela ackord när vi redan hade satt på inspelning, jag svarade "hela ackord tycker jag" och en sekund senare kom den gitarren in och han började spela 😠

Men nu glider jag lite från ämnet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Silver!?

Jag och min dotter är helnöjda...kanske inte hon har nån glädje av det just nu!?

R.I.P Cajenny 970621-091027.

Du är saknad av din mor Sara och lillebror Lucas...men, för mig var du bara ett misslyckat barn, nåt som var ivägen, förstörde det jag och Sara hade i unga år!

Tack för en mysig tävling! 😛

Detta gjorde mig illa berörd.

Allt annat kom i skymundan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Man tackar.

Jag utgick helt och hållet efter att skapa en känsla. Det skulle vara ruggigt och sakta stegra sig, tänkte jag. Hjärtljuden tycker jag blev ganska bra.

Jag vet inte om det märks men jag

Nej jag var inte kaxig i låtnamnet, den hette Horror 1 eftersom det var den första ide'n på temat. Det finns även Horror 2, 3 och 4. Alla lika halvfärdiga. Sen när jag skickade in låten lyckades jag inte döpa om låten till vad den skulle heta. Ren skär inkompetens alltså. 😄

Horror 1 (som egentligen heter Arrrgggh!) består av Abletons string ensamble, Abletons blandade kör, UI worstations coola ljud och en hel drös med samplingar som jag hittat på nätet.

Sen har jag mixat och mastrat helt i blindo (som vanligt) 😄

Så här lite i backspegeln skulle jag ha utelämnat skriken och skrattet. Låter mest fånigt.

Jag har gjort en ny tråd för förslag till nästa festival på Spåntråd till festival nr. 30

Link to comment
Dela på andra sajter

Ursäkta om ni tog illa vid er, som OnSatan trodde, jag bara drev vidare med temat som jag hade.

Gissa om jag håller mitt första barn en dotter Cajenny kärt!?

Min ögonsten of course och nu har hon börjat med gitarrlektioner så det blir fruktansvärt kul i vår familj i framtiden.

Musik och studio med Cajenny och Hockey/tränare med sonen.

Pallar ni med skräck eller!? 😄😕😮

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...