Jump to content
Annons

Röstningen i Festival #29 - Skräck! - NU AVGJORD!


Memphis

Recommended Posts

Härligt detta. De två översta i min lista fick tankarna att gå till de mest obehagliga scenerna 😏

Jag röstar enligt följande:

8 Poäng - Horror of Midnight

6 poäng - Horror 1

4 Poäng - Vermin

2 Poäng - Angel of death

1 Poäng - Below The Blackened Surface

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 82
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Vet inte om temat missuppfattats så jag bedömer helt efter eget godtycke:

8p: 6-Manual- En bra låt är en bra låt! Får ändå lite sköna skräckvibbar!

6p- 5- Some kind of horror För ett bra intro

4p- 1- Horror För ett bra intro en gång till

2 p- 8- Down the graveyard at midnight För orgeln och scoobydookänslan

1 p- 4 angel of death- läskigt

Känslan "skräck" finns nånstans i alla låtar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Här vankas röster!

1p går till bidrag 8 - Down the graveyard at night (extra stilpoäng här också 😆)

2p går till bidrag 1 - Horror

4p går till bidrag 7 - Horror of midnight

6p går till bidrag 9 - Below the blackened surface

och 8p går till bidrag 11 - Love

Bra jobbat allihop, blev med skräckblandad förtjusning man lyssnade genom alla bidrag! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Hoppas att Sixties, Sisältää och Freddy även lägger upp sina röstpoäng.

Och alla andra...

😆

de kommer. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra tema!

Tycker dock inte att ni tog detta på allvar. Mycket skrik och ljudefekter men lite musik. Mycket kan fungera som filmmusik i några sekunder men för mig fungerar det inte mer än just några sekunder. Ta inte detta som hård kritik för ibland är det bara några sekunder som krävs.

Mina 8 poäng går till 8:Down the Graveyard att Midnight.

Detta är som Screaming Lord Sutch med Joe Meek vid spakarna fast bättre. Här fungerar töntiga flickskrik perfekt. Grymt bra!

Mina 6 poäng går till 6: Manual

Även detta för tankarna till Screaming Lord Sutch. Dom disonanta pianoakorden. Dock kan skräck se ut på många sätt och jag är övertygad om att det finns sentiment som jag inte ens uppfattar här. Grymt bra låt och för övrigt den besta av alla men första refrängen hindrade mig från att sätta detta på top.

Mina 4 poäng går till 2: Offer

Här är den enda låt som fakktiskt berörde mig på ett sätt som gjorde mig rädd. Jag tycker ni skulle ha skipat det mesta av skrik och trams och bara hållit er till faderns tal till dottern och dom avlutande alla måste dö. Hade ni skipatt tramset där emellan hade ni lätt fått min åtta.

Mina 2 poäng går till 12: Vermin

Jag är ingen expert på den här typen av musik. I min värld känns detta hundra gånger mer än billiga VST-pluggar och töntiga skriksamples. Helt enkelt genomtänkt musik med svärta även om just jag missar det mesta som sjungs. Tyvärr kan jag inte höra. Bra var det i alla fall!

Mina 1 poäng går till 10: Han han inte fram

Efter som jag just kom hem från Berlin älskade jag introt. Skräck kan se ut på många sätt men i min värld speglar detta mer en allmän ångest som vi alla bär från tid till tid. Detta för tankarna till Stig Dagerman eller Karin Boye och det måste åtmindstone ha en poäng.

Ännu en grym festival och allt gott till arrangörerna!

Redigerat av DivineCo
Link to comment
Dela på andra sajter

ok, här kommer mina komentarer och poäng:

1 horror- max 3 minuter läste jag i reglerna,men tydligen inte alla. 5.08 får väl anses som alldeles för långt. En otäck stämning byggs upp och detta hade garanterat att funkat i en skräck film. Musiken påminner lite om hajen.

2-offer- bra otäck melodi som förhöjs av tal och sång.

3-visitors in the studio- det börjar inte bra med akustisk gitarr, följs av tystnad, mer akke gura. Skrik i slutet. Too little too late.

4-angel of death- börjar med ödes mättad stämning.sen försvinner musiken för att komma tillbaka.tänker lite på ”ett anständigt liv” filmen, musiken där.http://www.youtube.com/watch?v=MnegwD_JNjs

5- some kind of horror. Börjar vackert men en liten känsla av skrämmande förväntningar sen hander det inte så mycket och när det väl hander är det inget vidare.

6. manual.- tänker lite på Sparks när jag hör detta. Men nån skräck känsla får jag inte i nån större utsträckning men en bra låt och sång. Det var väl inte många bidrag man kan säga det om i denna festival. Det är ju ändå lite skräck känsla ävan om det kunde vara mer i arr och melodi. Kanske sparks möter the ark.jättebra låt men inte som skräck höjare.

7..horror of midnight. Känns som ett intro som inte leder nån vart. Men ett bra skrämande intro!

8. downn the graveyard- saknar lite mer otäcka melodier i verserna, sången kunde varit bättre, ett bra försök, kanske lite mer skräckljud. Tänker lite på theme sången från the munsters.

9.below the blackened surface IV. Otäcka ljud ger rätt stämning, väntar, ska det hända nått? Introt rullar vidare, inget händer.slut. saknar musik i denna ”låt”.

10. han hann inte fram. Piano och mummel i bakgrunden, tänker på såna här filmer som brukar få 5+ som är skittråkiga och obegripliga. Ska det hända nått mer? Vakert piano spel, dock inte nått skrämande. Skule också funkat i ”ett anständigt liv”.

11.love. som bidrag10 fast det börjar hända grejer i mitten,30 sek kvar men det händer inget mer.

12. musik som ger en otäck känsla, lite enformig och jobbig i längden. Men den fyller sin funktion.

och poängen går till:

nr.2 offer 8 poäng

nr.1 horror 6 poäng

nr12. vermin 4 poäng

nr4. angel of death 2 poäng

nr7. horror of midnight 1 poäng

Link to comment
Dela på andra sajter

En låt man blir rädd av, nej det finns nog ingen sådan för mig tyvärr. Visst kan man bli rädd när man hör vissa låtar ibland, men av andra anledningar. Så jag vet inte hur jag ska bedöma, men jag får gå efter musik + skräck, det är väl trots allt en musikfestival?

Så här blev det då:

1.Snygga ljud, schyst stämning! Lite för lite låt i detta dock, får ingen helhet alls, utan mera imponerade av de tuffa ljuden. Lite skraj blir man allt, men som sagt saknar lite musik, en lite mer utvecklad idé. Även om detta säkert skrämmer mig när jag är i rätt sinnesstämning.

2. Intressant, kul intro! Tycker själva musikpartiet mot slutet var rätt schyst med, även om det är svårt att "känna" texten. Kanske denna skulle kunna utvecklas och skrivas om lite framöver. 🙂

3. Efter dom två första var det behagligt med lite akustiskt. Kul idé med telefon! Fyndigt. Kul och skräckigt, men kanske inte så mycket musik inblandat. Avslutningen hoppade jag till av!

4. Jag gillar temat i början. Väldigt stämningsfullt detta. Mittenpartiet fick mig att känna mig lite mer avslappnad än rädd. Hade önskat en vidareutveckling av det första temat.

5. Enkelt tema som skapar stämning tillsammans med ljudeffekterna. Det kom in någon atari-synt precis innan trummorna som jag inte gillar alls. Trummorna låter som ett set i Logic, jobbar kompositör i logic tro? 😄 Intressant vändning med, jobbigt att lyssna på, men effektfullt. Gillar blandningen av effekter/ljud och musik.

6. Inget jag blev vidare rädd av detta. Men en låt med tema skräck. Sången låter lite skum bitvis. 🙂

7. Mörker igen, efter förra låten 🙂 Schysta ljud och teman, bra kombination. Skulle kunna funka som ett intro till något spel/film/serie med tema skräck/mystik.

8. Introt + skriket fick mig mer att associera till en lekplats än till skräck. Fullt ös och helt klart en låt i grunden. Lite otydligt ljudbild som förtar lite för mig, svårt att höra sång och alla instrument.

9. Mer ljudkuliss detta, inte mycket till musik inblandat, men stämningsfullt är det!

10. Gillar stämningen i detta stycke, dock gillar jag inte alla ljudval och vissa ljud känns väldigt inslängda. Fult när man hör knäppen av samplingarna med. Pianot var trevligt dock.

11. Bitvis låter det lite retro-skräck, men ibland låter det nästan som någon som sitter och övar på sitt instrument med. Bra stämning, men inte mycket till låt.

12. ÖS! Är allt distat här? 😄 Mer låt än många andra faktiskt, men inget jag gillar direkt. Får dock poäng!

POÄNG:

1p - Offer

2p - Down the graveyard at midnight

4p - Angel of death

6p - Vermin

8p - Some Kind of Horror

Tack för mig!

Redigerat av Freddy
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Bra jobbat av många...skjuter lite fel med en del rätt ordinära men bra låtar, känns inte så "scary".

Poäng och lite småkommentarer:

8p låt nr:9 "Below bla..." (Bra "cryptfeeling", täta sköna ljud. Här ser jag verkligen hur dom osaliga kliver upp ur gravarna och är det inte "djävulsbebisen" från Black sabbaths skivomslag "Born again" som man hör en sväng av!?

6p låt nr:1 "Horror" En thriller/rysarsoundtrack låter som nåt ur Änglar & Demoner...helt klart proffsig.

4p låt nr:5 "Some kind ..." Ljudet i vänsterörat var lite onödigt, gick det för en skogstomte eller vad hände!?

Skön i övrigt, hade kunnat vara ett argare pianoljud.

2p låt nr4 "Angel of..." Har ett väl samlat intryck, händer lite för lite bara...snygga ljud.

1p låt nr:8 "Down the grav..." Skön tarrantinokänsla, kanske inte totalskräck men jag kunde inte värja mig från att se en öken och en stoppad bil där man hör blåsten och tarrantellaljud mm...sedan glider denna låt igång.

ÖVRIGA, små noteringar:

 

Låt nr:6 Va!? Varför slösa bort en sån här bra poplåt på denna skittävling...ring din manager! 😕

 

Låt nr:3 Visitors, en misslyckad radioteater som kraschlandar, nu var jag hård men rättvis.

 

Låt nr:10 Var nära att få poäng, starten var för stökig och sedan var bruset i dom inklippta samplingarna för närvarande/tydliga, förstörde liksom.

 

Kul med ett så pass högt deltagande...tack Memphis, proffsigt utfört.

Redigerat av aROCKER
Link to comment
Dela på andra sajter

Hä ä da votes fråm (ett förkylt, bacconsnuva?) Malmö.

Låt 7 Horror of midnight – 1P. Gott jobb men är den inte liiite lång?

Låt 10 Hann inte fram. 2P. Händer inte så mycket men det är lite creepy i alla fall.

Låt 8 Down the gravyard. 4P. Cool och skönt avbrott från resterande typ av skräck. Är det en Tiny Terror man hör ge skräck?? Orgeln var sjukt skön.

Låt 6 Manual – 6P. Mycket, mycket snyggt!

Låt 2 Offer – 8P. Det var ju Skräckfestival! Da King!

Kul med en annorlunda festival men det var inte lika skön att jogga till som en del andra ...

Joggar så här års i mörkret/regnet på Bulltofta och man väntar bara på att det ska stå ett gäng med knivar och kräva "modern grindslant"...

Var lite obehagligt med en del samplade skrik etc när man inte riktigt vet vad som kommer från lurarna och vad som kommer som kringljud 😎

Cheers!

Så, vad blir nästa? Julsånger/nyårssånger/skidsånger (??!) ?

Link to comment
Dela på andra sajter

jag har ett jätte bra förslag till nästa festival men det tar vi väl i en annan tråd. ☺️

få se om det kommer in fler röster innan tiden är ute (18.00 idag!!)

Link to comment
Dela på andra sajter

har räknat igenom poängen, tror det blev rätt men det får festival ansvarig kolla och berätt vem som gjort vilket bidrag.

1 horror 78p

2 offer 39p

8 down 37p

5 some kind 35p

12 vermin 35p

4 angel 33p

6 manual 30p

7 horror 29p

9 below 22p

11 love 15p

10 han 13p

3 visitors 8p

Link to comment
Dela på andra sajter

Silver!?

Jag och min dotter är helnöjda...kanske inte hon har nån glädje av det just nu!?

R.I.P Cajenny 970621-091027.

Du är saknad av din mor Sara och lillebror Lucas...men, för mig var du bara ett misslyckat barn, nåt som var ivägen, förstörde det jag och Sara hade i unga år!

Tack för en mysig tävling! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

om det är nån som inte redan gissat det så var nr8 down the graveyard at midnight min låt.

gjorde klar låten sista veckan och skrev text och lade sång dan före deadline så den kunde gjorts bättre, ska ev. göra en ny version med en bra sångare.

tack till laxlaxlax för det fantastiska orgel spelat.

Redigerat av sixties
Link to comment
Dela på andra sajter

Då var det avgjort!

Ursäktar lite dröjsmål och har nu noga räknat rösterna och kommit fram till följande:

Vinnaren av Studiofestivalen #29 som hade temat Skräck var.

Carl Cadello! med sitt bidrag Horror 1 - ( Fick 78p)! Stort grattis!! smiley-greet006.gif😳

Övriga på prispallen blev:

aRocker med sin låt Offer på en stark andraplats med 43p!

Sixties med Down the graveyard at midnight på tredjeplats med 37p!

Sedan tätt efter kom övriga medlemmar som gjorde mycket bra insatser!

Totala röstningsresultatet. (Några delade platser)

1. Carl Cadello - horror 1 - 78p

2. aRocker - Offer - 43p

3. Sixties - Down the graveyard at midnight - 37p

4. Hertingen - Some Kind Of Horror - 35p

4. JonasW - Vermin - 35p

5. Uozon - Angel of Death - 33p

6. freddy - manual - 30p

7. Tehraks - Horror of Midnight - 29p

8. Slejnard- Below The Blackened Surface IV - 22p

9. Dingbats - Han hann inte fram - 15p

9. Justwannagroove - love - 15p

10. debatt - Visitors in the studio - 8p

Edit, ordnade till de delade platserna.

Starkt jobbat alla! Tycker själv det var en rolig och lyckad festival. Då överlämnar jag nästa festivals öde i händerna på Carl Cadello! 😄 Lycka till och jag tackar för mig. Har gjort mitt bästa för att hålla sköta det snyggt och organiserat.

Grattis igen till dig Cadello!

Haregött haj!! 😳

Mvh Memphis

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

Kände att det var din Sixties!

Var liksom lite på gränsen till ren "horror" men en jäkla bra låt.

Hittar du ingen personlig sångfavorit så vill jag gärna väsa på den!

Bra låt!

Skönt att få knulla Slejnard, lite putt är man ju sedan våran hockeytävling...debatt...sorry, jag är ett arsle, kan vi inte ta en öl tillsammans nån gång och snacka trummor!?

STORT GRATTIS till dig CARL helt i sin ordning!

Kul att dom flesta som röstade höll sig till temat...som sagt jag blir knäckt när man tävlar i en genre och en vanlig poplåt drar in points för att den är bra!.

Finns en tävling för dom också...heter eurovision!

Redigerat av aROCKER
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...