Jump to content
Annons

Röstningen i Festival #29 - Skräck! - NU AVGJORD!


Memphis

Recommended Posts

Då vad Studiofestival #29 med temat Skräck avgjord. Vinnaren blev Carl Cadello med sin låt Horror 1! Grattis till en strålande vinst! 🙂

Röstningsresultat:

1. Carl Cadello - horror 1 - 78p

2. aRocker - Offer - 43p

3. Sixties - Down the graveyard at midnight - 37p

4. Hertingen - Some Kind Of Horror - 35p

4. JonasW - Vermin - 35p

5. Uozon - Angel of Death - 33p

6. freddy - manual - 30p

7. Tehraks - Horror of Midnight - 29p

8. Slejnard- Below The Blackened Surface IV - 22p

9. Dingbats - Han hann inte fram - 15p

9. Justwannagroove - love - 15p

10. debatt - Visitors in the studio - 8p

Bra jobbat alla och Carl Cadello , som i vanlig ordning, äran att bli nästa festivalgeneral. Grattis igen Cadello!

Länk till resultat-inlägget: https://www.studio.se/index.php?showtopic...st&p=973491

________________________________________________________________________________

______________

Då!

..var det äntligen dags att avgöra Festival #29 som hade temat Skräck! - Den omedvetna kan läsa om det här. I stora drag skulle man göra en låt som gav lyssnarna rysningar eller skrämde skiten ur dem.

halloween-photography-tips-1.jpg

Ja, det var en salig blandning av låtar som ramlade in. 🙂 Läskigt så det flödar. Bra jobbat folk och må bäste man/kvinna/annat vinna!

Det går till enligt följande:

1. Lyssna igenom alla bidrag - Minst 1 gång! Helst flera.

2. Bestäm de fem bästa bidragen och fördela poängen 8, 6, 4, 2, 1 mellan dessa. (8 ger du till det du gillar bäst.)

3. Kommentera gärna bidragen, iaf de du givit poäng till.

4. Avakta röstningens avslutning och var sedan med och hurra för den som tar hem skräckpokalen och blir nästa festivalgeneral!

Regler för röstning:

1. Du får inte rösta på ditt egna bidrag eller eventuellt annat bidrag där du själv varit med och medverkat.

2.Man får under inga omständigheter avslöja vem som skapat vilket bidrag, det förstör ju det roliga! Alltså Anonymitet gäller!

3. För att undvika eventuellt fusk så ska alla som röstar vara registrerade sedan den 13/9-2009. (Alltså dagen innan festivalen drog igång)

4. Du måste rösta på fem bidrag.

5. För att undvika eventuella missförstånd vid poängutdelningen så namnge klart och tydligt vilken låt som fått vilken poäng, tex:

02 Offer - 8P

07 Horror of Midnight - 6P

osv...

Röstningen avgörs om knappt två veckor - Torsdag den 12 November - Kl 18:00 och redovisas så fort det bara går.

Bidragen finns att ladda ner som en ihoppackad mapp HÄR.

(Går också att ladda ner dem enskilt nedan)

Låtarna denna festivalen är:

01 - Horror 1

02 - Offer

03 - Visitors in the studio

04 - Angel of death

05 - Some Kind Of Horror

06 - Manual

07 - Horror of Midnight

08 - Down the graveyard at midnight

09 - Below The Blackened Surface IV

10 - Han hann inte fram (Alternativ länk här.)

11 - Love

12 - Vermin

Önskar er en trevlig röstning men läskig lyssning! 😄

OBS! Om något skulle vara fel, länk eller att jag glömt något så hör av er till mig genast via PM!

Tack Freddy för hjälp med Serverutrymme!

Puh! Mvh Memphis

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 82
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

ska bli spännande att höra, fast törs man lyssna innan det blivit ljust ute? 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Attans, glömde göra färdigt mitt bidrag, men det lät inte så läskigt ändå, slänger upp det här om nån är nyfiken:

http://spinachbeach.se/foolbaar/veni.mp3

Nu skall här lyssnas..brrr..

då var det 13 bidrag iallafall fast ett kom bort. 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tyckte inte det var så läskigt, är lite besviken, hade hoppats på mer 'musik', kanske lite orkesterarrangemang osv.

Visst fanns det ljusglimtar men många förstördes då töntigheter dök opp 😎

Jo jag tycker det blir lite töntigt med skrik o flås osv, allra mest läskigt blir det när man inte konfronteras med "det läskiga" utan man antyder nåt hemskt.

En lyssning räckte för att hitta given vinnare, men de andra poängen var svårare så jag återkommer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det har visat sig att just länken till låt 10 - "Han hann inte fram", inte fungerar för vissa. Jag lade därför till en alternativ länk. Annars finns ju låten i mappen man kan ladda ner.

Mvh Memphis

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

Here are the results from the Dingbats vote:

Mélodie no. 11, « Love » : 1 point

Mélodie no. 7, « Horror of Midnight » : 2 points

Mélodie no. 4, « Angel of death » : 4 points

Mélodie no. 9, « Below The Blackened Surface IV » : 6 points

Mélodie no. 1 « Horror 1 » : 8 points

Ettan är för mig en självklar vinnare, oerhört välgjord. I övrigt var det inte så läskigt tycker jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Här kommer rösterna från ett kallt men klart Göteborg! Först av allt får jag tacka för en fin inramning och ett lysande värdpar i form av den ansvarige Memphis och hans assistent Freddy. Utan er hade inte detta varit möjligt!

I min bok kunde två bidrag gå bort p.g.a. regelvidrigheter. Av återstoden blev utfallet enligt följande, eftersom man inte får rösta på sig själv 🙁 :

1 poäng # 12 "Vermin". En skrämmande musikstil som stämmer in bra i detta tema.

2 poäng # 08 "Down the graveyard at midnight". För ett svajigt musikaliskt bidrag med underliga tonvändningar som är ett försök att skapa en "riktig låt" inom temat.

4 poäng # 05 "Some kind of Horror". Inledningen är forumets klart bästa! Här visualiserar jag för mitt inre en missbildad dvärg som svettig i regnet kånkar på något tungt.

6 poäng # 02 "Offer". Synd att detta rituella stycke var så kort. Nu börjar det i tävlingen mer likna otäck realism och därför är detta bra!

8 poäng # 10 "Hann han inte fram". För mycket av filmteatraliska bombastiska arrangemang så ser man inte skogen för alla träd, och det kan inte beröra mig överhuvudtaget. Men här har man lyckats tämligen väl att på ett sparsmakat vis skapa en känsla. Segrare i mina ögon tack vare just denna uppnådda äckel-päckel-känslan.

😄

Trevlig Allhelgonahelg på er!

Redigerat av debatt
Link to comment
Dela på andra sajter

har lyssnat och skrivit komentarer till alla spår men måste lyssna lite mer för poäng sättningen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok nu röstar jag, har vägt in lite om det är försök till musik/tema också och inte bara

ett oorganiserat upplägg med ljudeffekter.

Jag gjorde i ett första försök själv misstaget att ta ett par skrikljud och pitcha/mecka med,

blev lite som monsterskrik men lät snarare töntigt än läskigt,

jag tyckte också att en del bidrag hade töntiga inslag.

Nåväl lyssnat igenom igen och så här blir det från mig:

8p, bidrag 12, tyckte den var bäst, man kunde alltså lyckas få till ett sådant här bidrag utan nån sampling(?)

6p, bidrag 4, andningsljuden är effektiva, lite läskig allt, glaskrosset på slutet borde inte varit med

4p, bidrag 7, hyfsat läskig, låter som man hört melodin förut, här var det lite töntiga morr i slutet

2p, bidrag 1, ganska läskig, lite töntigt med skriken, hjärtslagen effektiva.

1p, bidrag 8, inte direkt läskig men lite Tarantinostuk

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra och jämn nivå på bidragen!

Här är mina fem favoriter:

01 - Horror ger jag 8p. Mycket jämn och sparsam, men effektivt arrad. Det här är någon med filmmusikambitioner! 😏

12 - Vermin får 6p. Jag tänker på Unsane och Neurosis. Hård, mörk rock med en industriell klang. Synd att det är en bitkrushad demon som sjunger. Hade passat bra med lite vanlig skriksång. Eller varför inte instrumental?

11 - Love får 4p. Svår att greppa men det är lite attraktionskraften i låten också. Gillar att piano och surfgitarr strävar åt lite olika håll och att de pitchade oljuden ger en skön känsla av osäkerhet.

08 - Down the graveyard at midnight får 2p. Kyrkogården är klassiskt garagerocktema. Gärna med radioaktiva zombier som dansar pardans. Bra genomfört sånär som på sången. Hade föredragit lite av Lux Interiors attityd. En lugn med ända teatral koolness.

07 - Horrorof midnight får 1p. Bra sound. Speciellt sinusbasen mot sirliga stråkpads. Men den händer inte så mycket.

Redigerat av joachime
Link to comment
Dela på andra sajter

Okej, följande poäng ger jag och motiveringen är att jag blir mest skrajj av den som får mest poäng.

Alltså inte något jag skulle lägga in i min Ipod för då törs inte gå ute på kvällarna med den 😏

1 poäng till låt 05 - Some Kind Of Horror.mp3

2 poäng till låt 12 - Vermin.mp3

4 poäng till låt 02 - Offer

6 poäng till låt 08 - Down the graveyard at midnight.mp3

8 poäng till låt 01 - Horror 1

/Snoozer

Redigerat av snoozer
Link to comment
Dela på andra sajter

8 poäng till Visitors in the studio. Faktiskt riktigt spännande!

6 poäng till Horror 1. Jäkligt bra producerat!

4 poäng till Offer.

2 till Vermin

1 till Horror of midnight

Allihopa tyckte jag höll måttet kalrt över förväntan, jag hade inte platsat här. Kul initiativ!

Link to comment
Dela på andra sajter

Den alternativa enskilda länken till bidrag 10 - "Han hann inte fram" som jag lade till senast det krånglade, slutade fungera och man hänvisades vidare till han som hade just det serverutrymmet och han har inget med festivalen att göra, fastän han råkar vara medlem på forumet. Fanns de som trodde denne hade gjort låten men så är icke fallet, ber om ursäkt för lite förvirring, tog bort länken. För de som har problem med just den länken får höra av sig, för mig fungerar det utmärkt. Annars finns som sagt alla låtar i mappen som finns tillgänglig att ladda ner.

Kul med fler röster, kör på bara!

Mvh Memphis

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

Den alternativa enskilda länken till bidrag 10 - "Han hann inte fram" slutade fungera och man hänvisades vidare till han som hade just det serverutrymmet och han har inget med festivalen att göra, fastän han är medlem på forumet. Fanns de som trodde denne hade gjort låten men så är icke fallet, ber om ursäkt för lite förvirring, tog bort länken. För de som har problem med just den länken får höra av sig, för mig fungerar det utmärkt. Annars finns som sagt alla låtar i mappen som finns tillgänglig att ladda ner.

Kul med fler röster, kör på bara!

Mvh Memphis

Den funkar för mig med.

Link to comment
Dela på andra sajter

För de som har problem med just den länken får höra av sig, för mig fungerar det utmärkt. Annars finns som sagt alla låtar i mappen som finns tillgänglig att ladda ner.

Funkar inte för mig. Använder Camino 1.6.8 i OS X 10.5.8. Länken ser ut så här:

http://www.lindbergmusic.se/festival/10%20...inte%20fram.mp3

Jag skrev om den manuellt till:

http://www.lindbergmusic.se/festival/10%20-%20Han%20hann%20inte%20fram.mp3

och då fungerade den.

Link to comment
Dela på andra sajter

Okej, kanske beror på om man har Mac eller Pc. Lägger in den som alternativ enskild länk. Tack. 😕

Ungefär en vecka kvar nu tills slussarna stängs!

Mvh Memphis

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

Här kommer festivalens facit 😛

8p - Låt 6 Manual

6p - Låt 7 Horror of midnight

4p - Låt 2 Offer

2p - Låt 5Some Kind Of Horror

1p - Låt 11 Love

Jag fastnade tydligen för de stycken som det var mest "låt" i. Tycker det var ett kul grepp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...