Jump to content
Annons

Varför logga in anonymt?


SadamJR

Recommended Posts

Annons
Har fått intrycket att alltfler loggar in anonymt. Gillar inte detta alls. Vill gärna veta vilka jag

pratar med. Vad tycker ni? Olsberg får gärna komma med ett inlägg.

Om de faktiskt pratar med dig så ser du ju... vad är problemet?

Link to comment
Dela på andra sajter

Om de faktiskt pratar med dig så ser du ju... vad är problemet?

Jag tycker att det är bättre och trevligare om jag kan se i nederkant vilka som är inne och läser/lyssnar på

vad som sägs/skrivs i tråden. Förstår inte vad man kan ha för anledning att ligga och lura som en gädda

i vassen. De som brukar logga in anonymt kanske kan utveckla.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vaddå anonymt?

När man loggar in kan man klicka i en ruta "Logga in anonymt".

Det brukar stå vilka användare som läser och skriver i trådar,

har man klickat i så står det att en anonym läser i tråden.

Men skriver man ett inlägg så är man ju inte speciellt anonym.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker att det är bättre och trevligare om jag kan se i nederkant vilka som är inne och läser/lyssnar på

vad som sägs/skrivs i tråden. Förstår inte vad man kan ha för anledning att ligga och lura som en gädda

i vassen. De som brukar logga in anonymt kanske kan utveckla.

Jag tycker det är skönt att kunna läsa runt utan att någon har en aning om vad jag gör.

Skulle inte vara något större problem om funktionen inte fanns egentligen, men då den gör det

så tycker jag det är bekvämt. Jag trivs i vassen, men det betyder inte att jag hugger på allt som

råkar simma förbi.

Sen kan jag inte påstå att jag loggar in ofta, snarare att jag loggar ut extremt sällan.

Så det som blev valt sist jag loggade in gäller alltså fortfarande. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

För mig spelar det ingen som helst roll om ngn läser anonymt eller synligt. Och man skriver inte en ny post för att peka på en gammal som reklam heller...

Link to comment
Dela på andra sajter

För mig spelar det ingen som helst roll om ngn läser anonymt eller synligt. Och man skriver inte en ny post för att peka på en gammal som reklam heller...

Du, som moderator borde inte hålla på att gnälla i den ena tråden efter den andra. Reklamen lade jag ut

eftersom man bara törs skriva i ot numera av rädsla för att få varningar. Skulle jag skriva vad jag tycker om dig

skulle jag definitivt få en.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilken reklam är det vi pratar om?

Pico, hur då inloggad och inte utloggad?

Med ens du stänger av datorn för kvällen är du väl utloggad?

Och just det ja, som svar på trådens ämne:

Anledningen till att vissa vill vara anonyma tror jag är att de vill vara anonyma.

Redigerat av debatt
Link to comment
Dela på andra sajter

Vilken reklam är det vi pratar om?

Pico, hur då inloggad och inte utloggad?

Med ens du stänger av datorn för kvällen är du väl utloggad?

Och just det ja, som svar på trådens ämne:

Anledningen till att vissa vill vara anonyma tror jag är att de vill vara anonyma.

Jag stänger i princip aldrig av datorn.

Edit: Kan svara på reklamfrågan också. SadamJr gjorde in post under Allmänt och länkade hit för att locka folk, helt enkelt. 😄

Redigerat av Pico
Link to comment
Dela på andra sajter

Du, som moderator borde inte hålla på att gnälla i den ena tråden efter den andra. Reklamen lade jag ut

eftersom man bara törs skriva i ot numera av rädsla för att få varningar. Skulle jag skriva vad jag tycker om dig

skulle jag definitivt få en.

Lär dig hur ett forum fungerar istället.

Link to comment
Dela på andra sajter

Reklamen lade jag ut eftersom man bara törs skriva i ot numera av rädsla för att få varningar. Skulle jag skriva vad jag tycker om dig

skulle jag definitivt få en.

Du är nog den ende på forumet som på allvar är rädd för varningar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Frågan är väl varför man väljer att vara anonym över huvud taget. Anonym som i "påhittat väldigt anonymt användarnamn" menar jag då.

...Det kanske är en föråldrad fråga och gäller väl internet allmänt. Men det sitter faktiskt i ryggmärgen, jag har lättare att ta saker på allvar som en person kan stå för. Som person, inte som pseudonym.

Redigerat av Vallhagen
Link to comment
Dela på andra sajter

Men alla har ju redan nicks här. Varför vill man vara anonym två gånger om? Verkar inte som om

nån håller med mig. Hårda bud.

Så du valde ett anonymt nick eftersom alla andra gjorde så?

Låter inte som den SadamJR jag möter i inläggen.

Men allvarligt. Varför väljer man ett anonymt nick?

Link to comment
Dela på andra sajter

Om jag har förstått frågan här så är det alltså någon som kallar sig för något som den inte heter som tycker att det är skumt att folk inte vill skylta med sitt namn på forumet...? Eller värre ändå, att folk inte vill visa vad de inte heter, genom att inte visa det namn som är påhittat för andra med påhittade namn...

Näe, den här tråden håller jag mig nog utanför.

/Roffe (ja ja, det är väl en form av smeknamn, men du behöver ju knappast vara raketforskare för att lista ut dopnamnet va?)

Link to comment
Dela på andra sajter

Men allvarligt. Varför väljer man ett anonymt nick?

Nu är ju inte jag den mest anonyma på det här forumet direkt. Men jag ser inte folk som inte skyltar med vad de har för folkbokföringsuppgifter som anonyma. SadamJR är SadamJR, precis som min mamma är min mamma. Sen kanske SadamJR också är Benke Jönsson när han umgås med sina offlinekompisar, och min mamma skulle kunna vara CrazyMom56 när hon chattar på Playahead, men det är ju i ett annat sammanhang. Det tycker jag inte är relevant.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om jag har förstått frågan här så är det alltså någon som kallar sig för något som den inte heter som tycker att det är skumt att folk inte vill skylta med sitt namn på forumet...? Eller värre ändå, att folk inte vill visa vad de inte heter, genom att inte visa det namn som är påhittat för andra med påhittade namn...

Näe, den här tråden håller jag mig nog utanför.

/Roffe (ja ja, det är väl en form av smeknamn, men du behöver ju knappast vara raketforskare för att lista ut dopnamnet va?)

😑😄😄😛😆😆😄😄😆

(sparar en smiley av hänsyn till trådskaparen)

Link to comment
Dela på andra sajter

Men jag ser inte folk som inte skyltar med vad de har för folkbokföringsuppgifter som anonyma.

Åja, att figurera på ett forum med ett nick eller "vanligt" namn och utan någon personlig länk (t.ex. i signaturen), det är väl lite som att svänga sig anonymt.

I övrigt: SadamJR ville bara ha uppmärksamhet, that's all. Han var väl medveten om den kontradiktion han skapade med den här nördiga tråden.

Och så: 😐 @ ®offe

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är ju inte jag den mest anonyma på det här forumet direkt. Men jag ser inte folk som inte skyltar med vad de har för folkbokföringsuppgifter som anonyma. SadamJR är SadamJR, precis som min mamma är min mamma. Sen kanske SadamJR också är Benke Jönsson när han umgås med sina offlinekompisar, och min mamma skulle kunna vara CrazyMom56 när hon chattar på Playahead, men det är ju i ett annat sammanhang. Det tycker jag inte är relevant.

Håller helt med. Det var tänkt som någon slags retorisk fråga. Inte för att jag inte ville höra svaret, mer att jag tycker man bör ha formulerat den frågan (och kanske svaret också) innan man ställer (följd)frågan varför medlemmar loggar in anonymt.

För att återgå till ämnet. Jag kryssar ibland i anonym-knappen.

Tycker det är skönt att titta in på forumet utan att skylta med exakt var jag är och vad jag pysslar med.

Ni vet att det går att se vad alla inloggade medlemmar har för sig?

Det går också att se när någon var inloggad senast.

Link to comment
Dela på andra sajter

Denna tråd utvecklades inte riktigt som varken SadamJr eller jag trodde...

I rimlighetens namn måste man ju ändå förstå vad SadamJr menar. Om han skriver i en tråd där flera personer skrivit inlägg och som handlar om helt olika saker i en strid ström... och det bästa exemplet jag kan ge på en sådan tråd är ju... Längsta tråden som ligger OFF i Oo Topic, så vill man ju faktiskt veta vilka de andra tre filurerna är som är inne i Längsta samtidigt som en själv. Det sparar tid om inte annat, eftersom man då kan svara på inlägg som de som är inne nyss skrivit och inte behöva svara på andras som inte ens är där för stunden.

Redigerat av debatt
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...