Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2009 del 3


Fidden

Recommended Posts

Annons
  • Svar 17,7k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

  • Overkill

    2244

  • Fidden

    2211

  • Dingbats

    2079

  • debatt

    1569

Postat mest i detta ämne

Det är här jag inte riktigt hänger med. Jag älskar fortfarande musik, är entusiastisk och ser fram emot nya skivsläpp, och lyssnar och njuter av musiken på precis samma sätt. Men eftersom jag har gått över från att lyssna iTunes till Spotify så är jag inte längre en musikentusiast? Min musiksmak är inte lika esoterisk som din och det mest jag söker efter finns faktiskt. Så läser jag om en ny bra skiva på pitchfork och sen söker efter den så finns den där i de allra flesta fall. Men säg såhär: jag har ingen intresse av att läsa bloggar med tips på musik ingen känner till eller har hört för jag har gjort det redan och bevisligen så gav det mig ingenting i det långa loppet. Jag har heller inte ekonomin att köpa skivor och min moral hindrar mig från att ladda hem musik. Alltså är jag fast i ett moment 22, för använder jag spotify så gör jag bara musikindustrin en björntjänst och är kommersialist, medan om jag bara använder iTunes så är jag fast med mitt begränsade bibliotek. Med bas i dessa premisser kan jag alltså inte vara en musikentusiast utan jag blir nedgraderad till något annat.

Okej, om det ändå leder till att du lyssnar på samma musik så finns det väl inget problem. Men anledningen till att jag pratar i generella termer är för att jag är intresserad av vad det leder till generellt, jag vill inte sitta och läxa upp just dig. Om det leder till att folk som annars skulle lyssna på en större bredd av musik håller sig till Spotifys utbud så tycker jag det är negativt.

Enda skillnaden mot mitt nuvarande lyssnande är att jag visar mindre respekt gentemot artisten genom att ta till olagliga medel, men jag är precis lika entusiastisk vad det gäller musik.

Jag tycker det är dumt att hela tiden snacka om fildelning som "olagligt", det är det visserligen, men det är knappast det intressanta när det handlar om respekt och moral. Att nånting är olagligt är i sig aldrig en anledning till att det är omoraliskt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Okej, om det ändå leder till att du lyssnar på samma musik så finns det väl inget problem. Men anledningen till att jag pratar i generella termer är för att jag är intresserad av vad det leder till generellt, jag vill inte sitta och läxa upp just dig. Om det leder till att folk som annars skulle lyssna på en större bredd av musik håller sig till Spotifys utbud så tycker jag det är negativt.

Nä det är lugnt, blev kanske lite väl defensiv. Men för mig har det inte varit ett så stort problem, visst nån artist man söker på ibland finns inte men om det är en på tio så må väl det vara hänt.

Jag tycker det är dumt att hela tiden snacka om fildelning som "olagligt", det är det visserligen, men det är knappast det intressanta när det handlar om respekt och moral. Att nånting är olagligt är i sig aldrig en anledning till att det är omoraliskt.

Nu kom jag dock på två artister som inte finns på spotify, blind pilot och broken social scene. Men nu sökte jag på dom och då fanns dom 🥰 Eller broken social scene hade två av fyra album. Vilket album är bäst?

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu kom jag dock på två artister som inte finns på spotify, blind pilot och broken social scene. Men nu sökte jag på dom och då fanns dom 😱 Eller broken social scene hade två av fyra album. Vilket album är bäst?

Jag har bara hört det självbetitlade och You Forgot It in People, och You Forgot är bättre. Särskilt låten "Anthems for a Seventeen Year Old Girl".

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har bara hört det självbetitlade och You Forgot It in People, och You Forgot är bättre. Särskilt låten "Anthems for a Seventeen Year Old Girl".

Haha, det är dom två albumen som inte finns på spotify 😱 Ska kolla vilket som fått bäst betyg så ska jag kolla in det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har bara hört det självbetitlade och You Forgot It in People, och You Forgot är bättre. Särskilt låten "Anthems for a Seventeen Year Old Girl".

Det som är irriterande med spotify är när dom plockar ner plattor som har funnits förut. Har lokaliserat

defluxern förresten. Den är hos en person som jag inte träffar på några veckor. Återkommer när jag vet om den

funkar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet inget om trummor men tror inte 2,5 är så dyrt. Vilket ska du handla först? Cello eller trummor?

Cello. Tror brorsan skaffar trumset.

Han har rätt nyligen köpt ny klarinett och trumpet samt oud.

Blir många klanger.

Redigerat av debatt
Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...