Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2009 del 3


Fidden

Recommended Posts

för mig har det blivit så att jag väljer bort artister istället för spotify. finns inte ¡All-Time Quarterback! så nähä, synd för dom då lyssnar jag väl på Spoon istället då. typ.

Precis! Och så vill jag absolut inte att det ska bli! Då låter man ju musikindustrin bestämma. Artister som sitter på stora skivbolag finns där, andra finns där i väldigt begränsad utsträckning. Det är ett steg bakåt för musiken om alla bara ska lyssna på det som finns på Spotify.

Jag skulle kunna vara mycket argare i mitt ordval.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 17,7k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

  • Overkill

    2244

  • Fidden

    2211

  • Dingbats

    2079

  • debatt

    1569

Postat mest i detta ämne

Precis! Och så vill jag absolut inte att det ska bli! Då låter man ju musikindustrin bestämma. Artister som sitter på stora skivbolag finns där, andra finns där i väldigt begränsad utsträckning. Det är ett steg bakåt för musiken om alla bara ska lyssna på det som finns på Spotify.

Nej, du har fel. Det är definitivt långt ifrån artister på majorbolag som bara är på spotify, snarare är det ju en sjukt stor chans för små artister och bolag att bli lättillgängliga för den stora massan. Majorbolagsartsiterna finns ju redan både på Rix FM, ICA och Statoil. Dessutom skulle jag vilja påstå att det är ganska naivt att tro att musikindustrin inte redan bestämmer vad man lyssnar på. Är det ett band jag väldigt väldigt gärna vill lyssna på så går det ju ganska enkelt att fixa, men annars när jag letar ny musik så kollar jag rekommenderade artister på spotify och kollar vilka som finns, eller läser recensioner på pitchfork. Har jag då två artister som verkar intressanta och så finns en av dom på spotify så är ju det jättebra. Det finns så mycket musik jag skulle vilja lyssna på så jag är på ett sätt väldigt tacksam över begränsningen, även om den faktiskt inte är särskilt stor, spotify innebär.

Your turn!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ähh hår är överskattat! 😄

Kan rapportera festen:

Började trevande, jag tog tag i........

...å sen var det igång! Ni fattar eller? 😑 Nähä 🙁

Men hans banjo var så konstigt stämd. Lät som ett sus4 i öppen stämning så det vart indisk musik blandad med country. Kul ändå!" 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Ähh hår är överskattat! 😄

Kan rapportera festen:

Började trevande, jag tog tag i........

...å sen var det igång! Ni fattar eller? 😑 Nähä 🙁

Men hans banjo var så konstigt stämd. Lät som ett sus4 i öppen stämning så det vart indisk musik blandad med country. Kul ändå!" 😛

En bra stämning med andra ord 🙁

...ja alltså på festen

Link to comment
Dela på andra sajter

Ähh hår är överskattat! 😄

Kan rapportera festen:

Började trevande, jag tog tag i........

...å sen var det igång! Ni fattar eller? 😑 Nähä 🙁

Men hans banjo var så konstigt stämd. Lät som ett sus4 i öppen stämning så det vart indisk musik blandad med country. Kul ändå!" 😛

Currypolka spelandes av en salongsberusad Slejnard! Det bildas snabbt bilder på min näthinna. 🙁 Verkar varit en kul fest m.a.o.

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

Japp! Hör att de andra raglar ner för trappuppgången nu 😛

Eftersom att jag skriver så långsant så hann jag även höra taxin åka iväg... 😄

Slejj, du får helt enkelt öva. http://playfreeonlinegames.eu/playonline/t...healphabet.html 😑 slå 4,45s! ^^

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

förkortning av carlsberg hof 😛

varför säger du inte det då ffs! 😄 jo, den har jag testat, var inte så dum ändå. Men bud e bäst. 😑

..just watching the game, having a bud.. smiley-sleep024.gif

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...