Jump to content
Annons

Livserfarenhet köpes!


Martin

Recommended Posts

Annons
  • Svar 76
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

  • 4 veckor senare...
DieHard (oregistrerad)
Jag röstade blått när jag var 20 för många år sen. Det ångrar jag idag. Det kan du ha i åtanke, att aldrig aldrig rösta blått.

Och med det vill du säga vad då? Finns ju dem som röstat rött och aldrig kan tänka sig göra det igen.

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
Du skulle ha hört dansbandsmusiken på tidigt 70-tal...

Jag är tvångsmatad med det hemifrån. 😄 Hur mycket jag än vill radera finns vissa av dem låtarna kvar där ändå.

Link to comment
Dela på andra sajter

Känns som att alla trådar har samma upplägg på studioforum nu för tiden.

1. Någon har en åsikt eller fråga.

2. Några personer svarar med några goa svar

3. Någon kritiserar ett av svaren.

4. Irritation uppstår och hela tråden går över till att handla om definitioner på ord, vem som vet mest,får sista ordet och

vem som har störst penis.

Det är ju roligt ibland. Men alla trådar behöver väl inte sluta så.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag röstade blått när jag var 20 för många år sen. Det ångrar jag idag. Det kan du ha i åtanke, att aldrig aldrig rösta blått.

Somliga brukar säga att om man inte är radikal (alltså röd) när man är ung, så har man inget hjärta - och om man inte är konservativ (alltså blå) när man blir äldre, så har man ingen hjärna...

Vet inte riktigt hur man ska tolka det uttalandet när någon har gjort tvärtom... 😄😑

Link to comment
Dela på andra sajter

Kurt Wonnegutt skrev det här i en bok (God Bless You, Mr. Rosewater) och det är inte så dumt egentligen...

"Hello, babies. Welcome to Earth. It's hot in the summer and cold in the winter. It's round and wet and crowded. At the outside, babies, you've got about a hundred years here. There's only one rule that I know of, babies—God damn it, you've got to be kind."

Link to comment
Dela på andra sajter

Somliga brukar säga att om man inte är radikal (alltså röd) när man är ung, så har man inget hjärta - och om man inte är konservativ (alltså blå) när man blir äldre, så har man ingen hjärna...

Vet inte riktigt hur man ska tolka det uttalandet när någon har gjort tvärtom... 😄😆

Du kan tolka det så här; "han är förmodligen dum i huvudet".

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har växt upp utan vuxna förebilder och till er äldre vill jag ställa en fråga: Vad skulle ni viljat veta när ni var runt 20 som ni vet nu? Jag hoppas på bra svar med tanke på att musikmänniskor allt som oftast är väldigt vettiga eller iaf strävar efter att bli det i slutändan ändå.

Att ta hand om sig själv och sedan sprida kärlek är ganska givet...Men det kan vara svårt även för äldre..

Jag bidrar med en artikel från min blogg -- "Make Me Feel Important"

Titeln till trots så är artikeln på svenska. Du kan strunta i de ideologiska bitarna på slutet men essensen är att alla människor vill känna sig viktiga. Det måste man inse när man umgås och arbetar med andra. Framgång i det privata och i jobbet handlar ofta om att få andra att känna sig viktiga. Inte på ett cyniskt sätt, snarare att anstränga sig för att "se" och bemöta andra.

Lycka till!

Link to comment
Dela på andra sajter

Somliga brukar säga att om man inte är radikal (alltså röd) när man är ung, så har man inget hjärta - och om man inte är konservativ (alltså blå) när man blir äldre, så har man ingen hjärna...

Vet inte riktigt hur man ska tolka det uttalandet när någon har gjort tvärtom... 🙂😄

ja, det är ett talesätt som 40-talisterna gärna använder som försvar. de(generalisering) var röda tills de fick det bra ställt ekonomiskt. sedan vände de sina gamla solidaritetsideal och nästa ungdomsgeneration ryggen.

och som svar på din fråga claes så kallas åtminstone en del av dem för "industriarbetare som hotas av arbetslöshet, och som brände jobbskatteavdraget på att byta upp sig ett par årsmodeller på bilfronten".

Link to comment
Dela på andra sajter

ja, det är ett talesätt som 40-talisterna gärna använder som försvar. de(generalisering) var röda tills de fick det bra ställt ekonomiskt. sedan vände de sina gamla solidaritetsideal och nästa ungdomsgeneration ryggen.

och som svar på din fråga claes så kallas åtminstone en del av dem för "industriarbetare som hotas av arbetslöshet, och som brände jobbskatteavdraget på att byta upp sig ett par årsmodeller på bilfronten".

Alltså - det var ju knappast meningen att mitt inlägg skulle tas på så stort allvar. 🙂😛

Det är fullständigt egalt (åtminstone i detta forumet 😄 ) vilken politisk ståndpunkt man har eftersom allas personliga åsikter är "rätt" med utgångspunkt från deras personliga förutsättningar - och därför är också uttalanden angående om man "ska" rösta rött eller blått ganska olämpliga här - framför allt om man inte motiverar det på något sätt. Eftersom detta inte är ett allmänpolitiskt forum, så utgick jag också från att det inlägget var skämtsamt menat - och svarade därför på samma sätt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Alltså - det var ju knappast meningen att mitt inlägg skulle tas på så stort allvar. 😆😛

Det är fullständigt egalt (åtminstone i detta forumet 😉 ) vilken politisk ståndpunkt man har eftersom allas personliga åsikter är "rätt" med utgångspunkt från deras personliga förutsättningar - och därför är också uttalanden angående om man "ska" rösta rött eller blått ganska olämpliga här - framför allt om man inte motiverar det på något sätt. Eftersom detta inte är ett allmänpolitiskt forum, så utgick jag också från att det inlägget var skämtsamt menat - och svarade därför på samma sätt.

ja. jag försökte både ge en bakgrund till ditt citat (som faktiskt är välkänt), samt ett svar på din skämtsamma fråga. du borde vara tacksam. för mig får du vara hur mycket kommunist du vill, det stör mig inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lade (oregistrerad)

Jag har inga kloka råd att komma med utom ett: Respektera och högakta goda råd! Speciellt från äldre människor.

Råden skapar nämligen förstärkt jagkänsla, livsinnehåll och är meningsskapande.

För oss som ger dem.

Om man lyssnar på råd och visar att man tar dem i allvarligt beaktande så kommer man också alltid att framstå som en klok och resonerlig individ för de som villigt gödslar din andliga mylla med ett rikligt lass med .........råd.

Lev väl och kör inte huvudet i samma vägg fler gånger än du överlever.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...