Jump to content
Annons

Flytta över vst-presets till ny dator


ramoand

Recommended Posts

Tjo!

Jag måste flytta över mina vst-presets som jag själv gjort från min gamla dator med Cubase 5 till min nya.. men jag kan inte hitta filerna på datorn. Kan bara ladda dom i Cubase liksom, men när jag letar efter dom i utforskaren så hittar jag om inte... nån som vet var dom kan ligga?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Jag har för mig att de ligger under c:/documents and settings/anv namn/application data/steinberg/...

Jag har letat där men hittar nada... Har även sökt igenom hela datorn efter filerna, utan resultat. När jag skall spara preseten så kan jag heller inte välja var dom ska lägg asig utan dom sparas bara så att säga...

Vad ska jag göra för att hitta dom..?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 år senare...

Tar upp denna tråd då jag också ska byta dator. Har ofantligt många presets jag absolut inte kan bli av med. Någon vänlig själ som vet hur jag ska gå tillväga? Sitter på W7.

Hittar inte i c:/documents and settings/anv namn/application data/steinberg/ som nämndes tidigare.

Redigerat av Mr Zorro
Link to comment
Dela på andra sajter

Går det inte att söka efter dom i utforskaren då? Typ presetnamn*.* på hela hårddisken.

EDIT: Vet inte om utforskaren finns i W7 men något liknande borde ju finnas tycker jag.

Prövade men hittar inget 😊

Däremot hittade jag något som heter InsertsFolderPresets.pxml i Cubase Application Data Folder/presets/InsertsFolderPresets.pxml. Kan det vara denna tror du? Kanske lika bra och kopiera allt i Cubasefoldern för att vara på den säkra sidan?

Redigerat av Mr Zorro
Link to comment
Dela på andra sajter

En del av de där grejerna ligger i dolda mappar så slå på Visa dolda filer och mappar först...

Annars tror jag att du bara kan kopiera din "users"-mapp för där ligger det en del grejer till både det ena och det andra.

Eller....så står det i manualen tror jag...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...