Jump to content
Annons

Melodifestivalen 2010


antikartellmusikern

Recommended Posts

Först klagar du på att ingen förutom "de etablerade" får vara med. Nu har du ju chansen...kör på vetja! 🙂

Jo äntligen kom chansen vi alla har väntat på

det var minsann på tiden medans dom etablerade

inte behöver skämma ut sej först :rolleyes: innan dom slinker in 😄☺️

men sen gör ju oftast deras musik det ändå 😛

så nån rättvisa får det ju vara , eller hur 😄

Redigerat av antikartellmusikern
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 107
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Ja men svt har kanske ändå lyssnat på kritiken nu då som gör det här möjligt. Inte hängt med så mycket vad det går ut på men vad jag förstår så har väl alla en sportslig chans i alla fall.

neda , då har du inte hängt med , sportslig chans kanske man bara får på gymmet nere

i källaren på Svt:s gym och bastucentral , om dom nu har någon sådan club därnere 😄 ?

Skulle säkert vara en bra plats för deras medarbetare och våra motarbetare

att bli rustade på , för den alltid massiva kritik som blir om något inte verkar

stå rätt till med gräddfilens sista utgångsdatum 🥰

Köttfärsen ifrån ICA är inte en isolerad företeelse

i vårt samhälle idag , utan vi kommer alltid att ha

problem med köttet som står i strid med dom mer

välsignade bidragen 🥰

Redigerat av antikartellmusikern
Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)

Oavsett så är chansen för att du ska få komma med försvinnande liten. Ska du gnälla om det sen också nästa år? Att den som kom med var dålig och att du skulle ha platsat bättre?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo äntligen kom chansen vi alla har väntat på

det var minsann på tiden medans dom etablerade

inte behöver skämma ut sej först :rolleyes: innan dom slinker in 😄🙂

men sen gör ju oftast deras musik det ändå 😛

så nån rättvisa får det ju vara , eller hur 😎

Och hur tror du dom har blivit etablerade da? alla e ju färska i början men du har säkert en förklaring på det med.

Konspirationsteorier är ett vanligt tidigt tillstånd hos mentalt sjuka personer. Gaska upp dig och släpp bitterheten och gör en bra låt ist, inte för att det är lätt men skulle du lägga din tid på det ist för o sitta o gnälla här kanske du får fram nått.

Det kanske underlättar om man tänker på att detta har inte med musiken att göra utan varför man låter oss vanliga telerösta är för att dom ska tjäna mer pengar på det... musiken skiter dom i.

Lycka till

Ps. Jag älskar att gå förbi kön, så skönt så =)

Redigerat av yaleed
Link to comment
Dela på andra sajter

Och hur tror du dom har blivit etablerade da? alla e ju färska i början men du har säkert en förklaring på det med.

Konspirationsteorier är ett vanligt tidigt tillstånd hos mentalt sjuka personer. Gaska upp dig och släpp bitterheten och gör en bra låt ist, inte för att det är lätt men skulle du lägga din tid på det ist för o sitta o gnälla här kanske du får fram nått.

Det kanske underlättar om man tänker på att detta har inte med musiken att göra utan varför man låter oss vanliga telerösta är för att dom ska tjäna mer pengar på det... musiken skiter dom i.

Lycka till

Ps. Jag älskar att gå förbi kön, så skönt så =)

Menar du att gräddfilen var färsk till en början

de finns väl inget bäst före datum på den filen

även om den luktar lite illa nu , men många trivs

ju i sådan lukt , ja är man gräddfils impregnerad

av sådan lukt , lär nog folk flytta på sej i kön 🙂

Redigerat av antikartellmusikern
Link to comment
Dela på andra sajter

Om du även syftade på mitt inlägg så skrev jag att jag FÅTT med bidrag så jag är bara saklig när jag säger att utan en potentiellt intressant artist ur SVT´s ögon minimeras dina chanser att komma med. Sedan om man som låtskrivare är tvärbundis med Björkman spelar roll eller inte det tror jag är av mindre vikt, däremot skall ju produktionen låta i det närmaste klar för pressning också. Jag repeterar. Det är inte låten i sig som är den största faktorn om den blir uttagen utan vilken artist som sjunger samt att låten passar in i en kvoterad låtkategori som saknar låt. Dvs gör du en hiphoplåt istället för svensk Bert Karlsson schlager är chansen 1000 gånger större att komma med, likaså om du gör en iransk ethnolåt då SVT varje år kvoterar in underrepresenterade genrer då de lyder under någon form av Public service som innebär att utbudet skall vara brett och för alla. Så för att undvika att tävla mot 2500 inskickade Skara schlagers där bara 5 kommer med kan man göra en Jazzbossa, en hiphop låt, en hårdrockslåt, en countrylåt eller en teatral låt med tex Björn Kjellman, då minskar man konkurensen men man måste fortfarande ha en etablerad artist.

Etablerad Artist = Gräddfil eller ? 😄

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

- Melodifestivalen är öppen för alla, men konkurrensen har alltid varit mördande tung, vilket har gjort det svårt för oetablerade artister att komma fram den "vanliga" vägen. Så vi har funderat i några år på hur vi ska komma tillrätta med det här problemet, säger Christer Björkman. / 😄

- Det finns en magi i detta att oetablerade artister kommer fram, det såg vi ju till exempel i Marie Lindberg för något år sedan säger festivalgeneralen Christer Björkman / 😎

saxat ifrån svt:s melodifestivalskrypin

http://svt.se/2.79613/1.1675606/ar_du_2010...=rubrik_1675606

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Redigerat av antikartellmusikern
Link to comment
Dela på andra sajter

- Melodifestivalen är öppen för alla, men konkurrensen har alltid varit mördande tung, vilket har gjort det svårt för oetablerade artister att komma fram den "vanliga" vägen. Så vi har funderat i några år på hur vi ska komma tillrätta med det här problemet, säger Christer Björkman. / 😎

...och det gör man genom att alla amatörer får möjlighet att ladda upp en videofil som folk i gemen sedan ska bedöma. Jag som trodde att det handlade om musik... 😄 Förlagsbidragen väljs ut av SVT:s jury enbart på musiken, där upphovsmännen är "anonyma", medan den som apar sig bäst/sämst/fjantigast/mest utflippat etc framför sin webkamera, kan knipa vem von helsts jokerplats även om musiken suger totalt - och alltså har helt andra kriterier att bedömas på, än förlagens bidrag... Man kan verkligen fråga sig om det är rätt sätt att komma till rätta med problemet...?

- Det finns en magi i detta att oetablerade artister kommer fram, det såg vi ju till exempel i Marie Lindberg för något år sedan säger festivalgeneralen Christer Björkan

Det lustiga med det, är ju att det visade sig att hon halkade in som en icke-anonym signad artist för att hennes man var signad hos ett av förlagen - så hon är ett väldans dåligt exempel. 😄

Den där magin hade haft en chans att återkomma om alla artister och låtskrivare som har fått med bidrag i finalerna, automatiskt blir portade från spektaklet i 2-3 år eller något, så att det kan släppas in nya som gör lite intressantare musik i stället - men det kommer nog aldrig att hända...

Link to comment
Dela på andra sajter

...och det gör man genom att alla amatörer får möjlighet att ladda upp en videofil som folk i gemen sedan ska bedöma. Jag som trodde att det handlade om musik... 😆 Förlagsbidragen väljs ut av SVT:s jury enbart på musiken, där upphovsmännen är "anonyma", medan den som apar sig bäst/sämst/fjantigast/mest utflippat etc framför sin webkamera, kan knipa vem von helsts jokerplats även om musiken suger totalt - och alltså har helt andra kriterier att bedömas på, än förlagens bidrag... Man kan verkligen fråga sig om det är rätt sätt att komma till rätta med problemet...?

Det lustiga med det, är ju att det visade sig att hon halkade in som en icke-anonym signad artist för att hennes man var signad hos ett av förlagen - så hon är ett väldans dåligt exempel. :rolleyes:

Den där magin hade haft en chans att återkomma om alla artister och låtskrivare som har fått med bidrag i finalerna, automatiskt blir portade från spektaklet i 2-3 år eller något, så att det kan släppas in nya som gör lite intressantare musik i stället - men det kommer nog aldrig att hända...

Ne Ulf Björkman säger ju i klartext att de har visat sej vara svårt för oetablerade

att komma fram i denna tävling , och i år har han även hjälp av dessa förlag direkt

på sin redaktion , som skall vara med att sortera ut våra bidrag så det antagligen

bara blir kompisarna 100 bidrag kvar även i år , sen är väl slutjuryn handplockad 😆

År efter år efter år efter år )))))))))))))))

Lyssna gärna till schlagerbidraget Gräddfilen min

Ja skall vi gissa årets startfält a,28 bidrag först ?

Redigerat av antikartellmusikern
Link to comment
Dela på andra sajter

Ne Ulf Björkman säger ju i klartext att de har visat sej vara svårt för oetablerade

att komma fram i denna tävling , och i år har han även hjälp av dessa förlag direkt

på sin redaktion , som skall vara med att sortera ut våra bidrag så det antagligen

bara blir kompisarna 100 bidrag kvar även i år , sen är väl slutjuryn handplockad :rolleyes:

År efter år efter år efter år )))))))))))))))

Lyssna gärna till schlagerbidraget Gräddfilen min

Ja skall vi gissa årets startfält a,28 bidrag först ?

Nästa år kanske Björkman skriver i sitt PM:

I år har vi valt att inte ha dom 6 förlagen direkt på vår redaktion 😆

dom kanske blir tvungna att iscensätta en räddaktion snart

om deras redaktion börjar sjunka 😆

Redigerat av antikartellmusikern
Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
Men släpp det nu. Det är ett underhållningsprogram för underklassen, låt dem leka 😎

Ställ upp i en riktig musiktävling istället.

+1 Antikartellmusik verkar inte ha några andra musikaliska ambitioner än det här. Och inte svarar han heller på min fråga varför det här är så viktigt för honom. Men ett underhållningsprogram för underklassen? Vad menar du med det? Det är ju alla möjliga som glor på det.

Link to comment
Dela på andra sajter

+1 Antikartellmusik verkar inte ha några andra musikaliska ambitioner än det här. Och inte svarar han heller på min fråga varför det här är så viktigt för honom. Men ett underhållningsprogram för underklassen? Vad menar du med det? Det är ju alla möjliga som glor på det.

Joda , men om en idrottsledare bara låter Överklassungarna

få spela , eller rättare sagt , de gäller ju att ha råd att spela

ishockey också , men vet man om att man ändå kommer med

i landslaget utan att behöva träna , så behöver ju inte ens

ambitioner vara direkt den största drivkraften , eller hur 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Ne Ulf Björkman säger ju i klartext att de har visat sej vara svårt för oetablerade

att komma fram i denna tävling , och i år har han även hjälp av dessa förlag direkt

på sin redaktion , som skall vara med att sortera ut våra bidrag så det antagligen

bara blir kompisarna 100 bidrag kvar även i år , sen är väl slutjuryn handplockad 😱

År efter år efter år efter år )))))))))))))))

Lyssna gärna till schlagerbidraget Gräddfilen min

Ja skall vi gissa årets startfält a,28 bidrag först ?

Hörde låten! Hade du varit "etablerad" hade du kommit in med den.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ne Ulf Björkman säger ju i klartext att de har visat sej vara svårt för oetablerade

att komma fram i denna tävling , och i år har han även hjälp av dessa förlag direkt

på sin redaktion , som skall vara med att sortera ut våra bidrag så det antagligen

bara blir kompisarna 100 bidrag kvar även i år , sen är väl slutjuryn handplockad 😄

År efter år efter år efter år )))))))))))))))

Lyssna gärna till schlagerbidraget Gräddfilen min

Ja skall vi gissa årets startfält a,28 bidrag först ?

Såhär såg det ut år 2009

Ljunggren inblandad i 4 bidrag

Kempe således 3 bidrag

G:son således 3 bidrag

Bard således 2 bidrag

Hansson således 3 bidrag

Pling således 4 bidrag

Ubeda således 2 bidrag

Wikström således 5 bidrag

Dille således 1 bidrag

Kindbom således 1 bidrag

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Ja skall vi gissa årets startfält a,28 bidrag först ?

Såhär såg det ut år 2009 , ja från år 98-99 tillbaks

inte så stora förändringar i startfältet bland dom oslagbara 😮

Ljunggren inblandad i 4 bidrag

Kempe således 3 bidrag

G:son således 3 bidrag

Bard således 2 bidrag

Hansson således 3 bidrag

Pling således 4 bidrag

Ubeda således 2 bidrag

Wikström således 5 bidrag

Dille således 1 bidrag

Kindbom således 1 bidrag

Liknar det här en stor asfaltskartell ? 😱

Vilka signaler sänder SVT ut till alla andra duktiga låtskrivare som sliter förgäves år efter år ?

Redigerat av antikartellmusikern
Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)

 

Vilka signaler sänder SVT ut till alla andra duktiga låtskrivare som sliter förgäves år efter år

 

Ja inte sitter de här och gnäller i sina schlagertrådar i alla fall. Ditt gnäll om det börjar bli lika tröttsamt och upprepande som de låtskrivarna och låtarna som får delta år efter år. Dags att skaffa dig ett liv istället?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

har väldigt svårt för melodifestivalen.

Har alltid undrat vad det är för artister och låtskrivare som vill vara med där.

Man träffar ju aldrig en person i t.e.x ett replokalskomplex som säger att dennes dröm är att vara med i melodifestivalen.

Ush för denna musikfestival.

Kom o tänka på den där piratlåten som den svenska killen skrev för estland(??).

Han tyckte han hade fått värsta revanchen eftersom han aldrig fått chansen i Sverige(förutom en gång då han kom sist). jag tyckte hela låten var pinsam. Folk röstar ju för att de tyckte det var roligt. öststats roligt typ. Hade man kunnat rösta på mellansnacket han han nog inte ens fått hälften av rösterna. Och då är ändå mellansnacket under eurovision rikitgt dåligt.

Ursäkta alla melodifestivalsfantaster. Det är bara min åsikt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ganska..hm..intressant, eller vad man skall sæga, att Daniel Gildenløw skrivt ett bidrag som kommit med!

EDIT: Antar att det ær POS-Daniel då.....?

Neeeeeeeeeeeej.

Nu sprack ju hela min teori.

Daniel Gildenlöv är ju en favorit. Hoppas han lever upp.

The Ark var ju också en sånt där jobbigt bidrag som man inte kunde låta bli att gilla.

Ganska kul det där med att ett värdigt rockband bestämmer sig för att vara med och vinner ganska lätt.

Säger mycket om melodifestivalens kvalitet.eller...?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ush för denna musikfestival.

Kom o tänka på den där piratlåten som den svenska killen skrev för estland(??).

Han tyckte han hade fått värsta revanchen eftersom han aldrig fått chansen i Sverige(förutom en gång då han kom sist). jag tyckte hela låten var pinsam. Folk röstar ju för att de tyckte det var roligt. öststats roligt typ. Hade man kunnat rösta på mellansnacket han han nog inte ens fått hälften av rösterna. Och då är ändå mellansnacket under eurovision rikitgt dåligt.

Ursäkta alla melodifestivalsfantaster. Det är bara min åsikt.

Ja, før att inte tala om Lordi också!

Melodifestivalen ær ingen musikfestival utan mer en show/spektakelfestival i mina øgon och øron. Konceptet har ændrats lite sen typ 70-80-90 talet om man sæger så..

Redigerat av Azzopardi
Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är melodifestivalens 27 bidrag klara...

http://svt.se/2.79702/melodifestivalen_2009

INGET NYTT UNDER SOLEN

1 bidrag Anders Hansson

1 bidrag Dille

3 bidrag Peter Boström = låg bl.a bakom Hero som producent

2 bidrag Ljunggren

2 bidrag dimitri

2 bidrag Sharon

1 bidrag G:son

2 bidrag Tony Nilsson

1 bidrag Ola Svensson

1 bidrag Ubeba

1 bidrag Kempe

1 Py Bäckman

1 Håkan Bäckman

1 Andreas Johnson

m.m

har bara gjort ett snabbt överslag

så listan bör ses med modification

men många av dom ovanstående

har starka kopplingar till varandra

på pappret ser det lite annorlunda

ut i år , men är det verkligen så ? 😄

den enda ljuspunkt jag ser

är Kenneth Gärdestad såhär långt

Allt annat är åter en stor besvikelse

Men vad gör man inte för karriären

Hörde nåt på radion där någon

pratade om vänskapskorruption

men vet inte i vilket sammanhang 😱

mvh Antikartellmusikern

Redigerat av antikartellmusikern
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...