Jump to content
Annons

Melodifestivalen 2010


antikartellmusikern

Recommended Posts

Och i vanlig ordning tycker nog Chefen

Hamilton att Björkman gör ett otroligt

bra jobb som kan få fram ett sådant här

ovanligt bra starfält , ja i år måste det

nog vara det bästa på länge 🙂

Om Björkman så tar oss till sista platsen 10 gånger i rad kommer Hamilton att tycka att

att han gör ett bra jobb. I ryggdunkarlandet Sverige fungerar det faktiskt så...

Egentligen inte klokt att ett musikproducerande land som Sverige, som efter USA och Storbritannien,

är störst i världen på framgångsrik musik, inte placerar sig bättre än 18-21 plats i en musiktävling.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 107
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Årets vinnare kommer kvala in via webbjokern!

Här är vårat bidrag 🙂

http://svtplay.se/v/1719727

Synd bara att svt har försämrat ljudkvaliten into oblivion. Tycker dom borde ha kapacitet att streama i acceptabel kvalitet.

Haha, självklart! 😄

Vår låt rockar uppenbarligen 😉

Så se till att rösta nu alla!

Smsa 003 till 72470!

Btw, jag håller med min låtskrivarkollega om ljudkvalitén, synd att de samplat om hela skiten till mono och sänkt bitraten ner i avgrunden...

Link to comment
Dela på andra sajter

Btw, jag håller med min låtskrivarkollega om ljudkvalitén, synd att de samplat om hela skiten till mono och sänkt bitraten ner i avgrunden...

Det är förmodligen väl genomtänkt så att folk ska tycka att allt inskickat låter skit jämfört med det "proffsiga" som kommer från andra håll, så att de ska kunna säga nästa år att deras försök att bjuda in allmänheten, misslyckades eftersom det blev för litet intresse för det... 😐

Nej - jag har inga höga tankar om Björkman och gänget. :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Härligt att det finns låtskrivare som Bie

som lyfter på locket

Men att ingen konst-apel ryggar för lukten

nån gång är för mig en gåta , men på WC-huset

kanske dom sjunger , så skall det låta ))))))))

Är vänskapskorruption som en illaluktande

soppa som man gör att man förlorar sitt

luktsinne först ?

Redigerat av antikartellmusikern
Link to comment
Dela på andra sajter

Einstein (oregistrerad)

Det finns en länk på nätet (sök STIM-dagen 2009) där Björkman berättar han att Melodifestivalen numer främst är en artisttävling....vilket skapar många tappade hakar. Han har mailat många av oss och sagt att det är en meloditävling men nu har han ändrat sig....Han säger anu tt han har i uppdrag från SVT att göra det så. - Var står det skrivet? Hur har han själv drivit den godtrogna SVT-ledningen dit?

Han berättar att av tre låtar så kan de två bästa väljas bort OM en för Björkman intressant artist vill/kan framföra den sämre låten. Man vill alltså enbart ha höga tittarsiffror vid de svenska deltävlingarna, där Björkman själv ofta är med vid sponsorevenemangen och agerar välbetald konferencier.

Är det någon som är förvånad över att vi sedan kommer på 18:e plats i den stora ESC-finalen? Även om Darin är populär här och då lockar många tonårshjärtan (de försvarar sina tidigare val s.a.s.) så vet ingen vem han är i Europa. Är då låten av sämre klass blir det återigen 18-20:e plats.

Berlusconi Björkman...nepotismens mästare. Han brås på sin mamma Roulettedrottningen i Borås som styrde allt med järnhand på -50/60/70/80 talen...

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst blir man sur när skattemedel används för privat vinning/marknadsföring som i denna tävling.

,,,men mest sur blir jag över att om dessa låtar som kommer med varje år av +2500 bidrag är de starkaste, är det ett tragiskt musikland det här.

Det är också tragiskt med tanke å att många låtar som sågas aldrig spelas in och får en chans ute på marknaden. /Tobias

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför kan vi inte byta ut Björkman när det går dåligt? Gör som med Lagerbäck liksom..

Jag tycker melodifestivalen kan vara rätt skoj ändå, även om jag aldrig annars har lyssnat på något som medverkat där genom åren. Banal musik och ett ytligt spektakel som är underhållande för stunden. Men det känns nu verkligen som det behövs en förändring och förnyelse, in med lite nytt blod, Björkman sjunker bara mer och mer.

Redigerat av Freddy
Link to comment
Dela på andra sajter

Visst blir man sur när skattemedel används för privat vinning/marknadsföring som i denna tävling.

,,,men mest sur blir jag över att om dessa låtar som kommer med varje år av +2500 bidrag är de starkaste, är det ett tragiskt musikland det här.

Det är också tragiskt med tanke å att många låtar som sågas aldrig spelas in och får en chans ute på marknaden. /Tobias

Grejen är att Melodifestivalens låtar är tänkta för Svenne Banan som vill blanka av arbetsveckan med

biba i soffan framför burken. Visst kan jag hålla med om att det är många låtar som sågas vid ett tidigt

stadium. Men vill du lyssna på bra musik så är det upp till en själv. Melodifestivalen bjuder inte in till

en njutningsstund utan mera ett jippo för almogen.

Link to comment
Dela på andra sajter

"Han berättar att av tre låtar så kan de två bästa väljas bort OM en för Björkman intressant artist vill/kan framföra den sämre låten"

Hur får Christer ihop detta med att en opartisk jury ovetandes om artister väljer ut de tävlande bidragen? Eller pratar han bara om jokrarna här? Jag hade tänkt gå på STIM-dagen, fick dock förhinder p.ga studiojobb. Det verkar som något man skulle ha upplevt! =)

Link to comment
Dela på andra sajter

I år är det faktiskt lite nytänk vad beträffar artister men de som tror att de är av slumpen utvalda pga bra låtar har åter fel...

Det som hände i år var att Björkman och co var runt till skivbolagen någon månad innan urvalsprocessen och frågade upprikitgt skivbolagen vilka nya spännande artister som skivbolagen hadetänkt att satsa på 2010 och att man då skulle hålla ett extra öga efter dessa "nya spännande" artister i demohögarna.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 månader senare...
Om Björkman så tar oss till sista platsen 10 gånger i rad kommer Hamilton att tycka att

att han gör ett bra jobb. I ryggdunkarlandet Sverige fungerar det faktiskt så...

Egentligen inte klokt att ett musikproducerande land som Sverige, som efter USA och Storbritannien,

är störst i världen på framgångsrik musik, inte placerar sig bättre än 18-21 plats i en musiktävling.

ne inte med Jessica o Pernilla ikväll - totalt värdelöst - möjligtvis går skiten att sälja på statoil

ihop med 1,5 liter cola , 200grams marabou och 43 liter bensin inkl en kopp kaffe med bulle

Link to comment
Dela på andra sajter

Om Björkman så tar oss till sista platsen 10 gånger i rad kommer Hamilton att tycka att

att han gör ett bra jobb. I ryggdunkarlandet Sverige fungerar det faktiskt så...

Egentligen inte klokt att ett musikproducerande land som Sverige, som efter USA och Storbritannien,

är störst i världen på framgångsrik musik, inte placerar sig bättre än 18-21 plats i en musiktävling.

ne inte med Jessica o Pernilla ikväll - totalt värdelöst - möjligtvis går skiten att sälja på statoil

ihop med 1,5 liter cola , 200grams marabou och 43 liter bensin inkl en kopp kaffe med bulle

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...