Jump to content
Annons

Cubase 5 med studentlicens, var köpa?


ONSatan

Recommended Posts

Har en närstående som ska köpa Cubase 5 och som under en månad till kan göra det som student.

Var köper man Cubase 5 med studentlicens billigast/bäst (med manualer och allt)?

Cheers!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Har en närstående som ska köpa Cubase 5 och som under en månad till kan göra det som student.

Var köper man Cubase 5 med studentlicens billigast/bäst (med manualer och allt)?

Cheers!

köpte min på emusic.se

Redigerat av fender__
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag köpte min på musikbörsen

Hittar inga studentlicenser hos Musikbörsen.

Har inte hunnit kolla runt så mycket men ftf så är Thomann billigast (ca 10% under emusic).

Cheers!

/Olle

Link to comment
Dela på andra sajter

EDU-versionerna går att köpa hos alla Steinberg-återförsäljare. Numera är det även tillåtet för återförsäljarna att ha dem på lager - något som inte har gått alltid, utan man var tvungen att beställa ett ex specifikt för varje EDU-kund tidigare.

Enda skillnaden mellan EDU och Retail, är att EDU enbart har Getting Started-manualen i tryckt format, medan Retsil har den stora manualen också. Man får inte sälja vidare en EDU-version heller - men i övrigt skiljer ingenting. EDU-versionerna uppgraderas med samma uppgraderingar som Retail, så det finns inte heller några speciella EDU-uppgraderingar, som det fanns tidigare. På det hela taget så är hanteringen betydligt smidigare numera. ☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 5 månader senare...
Jag ska köpa cubase 5 med studentrabatt tänkte jag, men när ja frågade i affären så sa de att man skulle läsa nån kurs med inriktining på

musik ...stämmer det?

Det som krävs, är att du har studentlegitimation och är heltidsstuderande. Det finns numera inga krav alls på vilken sorts utbildning det är.

Du behöver fylla i en blankett och få skolans stämpel på den - och så behövs en kopia på din studentlegitimation.

Blanketten: http://holmerup.biz/temp/steinberg/EDU_Order_Form_-_EN.pdf

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...