Jump to content
Annons

Studiofestival #28 - Var med och bestäm tema nu!


Freddy

Recommended Posts

Nu är det dags att ta fram röstpennorna och fantasikepsen för nu ska vi bestämma temat på den kommande festivalen. Jag har fått in många fina alternativ i förslagstråden (se tråden). Personligen gillar jag relativt öppna teman och gick efter vad jag tyckte verkade kul av dessa förlag. Blir man förbannad över att jag inte tog med något alternativ så kan man inte överklaga, dock kan man vinna den här festivalen och återvända det temat i kommande festival. 😏

När deadlinen för röstningen är passerad. Så kommer jag lägga upp den slutliga festivaltråden med reglerna för det temat vi väljer och all den övriga informationen.

********************************************************************************

Hur röstningen går till:

I vanlig festival-maner så ska det delas ut poäng.

1. Välj ut de TVÅ förslag som tilltalar dig mest av dom som är angivna (var tydlig med vilket alternativ du ger poäng).

2. Dela ut poängen 2, 1, där 2:an ges till det temat du gillar mest.

3. Om två eller fler alternativ hamnar på samma poäng så kommer jag avgöra vilket temat blir.

4. Röstningen stänger på midsommarafton kl 00:00 (alltså den 19:e, nu på fredag). Så skynda på med era röster!

5. Alla medlemmar som är reggade senast den 13:e Juni får rösta.

********************************************************************************

Rösta på TVÅ av följande tema-förslag:

1. Vart i världen?

Gör ett musikstycke som tar oss ut på en resa, vart i världen befinner sig ditt musikstycke?

2. Psalm

Hur skulle en Psalm låta om du skrev den?

3. Musikvideo

Gör en musikvideo till en av dina egna låtar.

4. Progg

Återskapa denna musikgenre idag.

5. Ångest

Text och musik som behandlar/ger grav ångest.

6. Sommarplåga/sommarlåt

Beskriv sommaren med musik eller vad sommaren innebär för dig.

7. 12-tons-festival

Komponera ett verk med 12-tons-tekniken. Förenklat betyder detta att man måste använda alla 12 toner som finns i vår västerländska musik innan man får använda samma ton en gång till. Vilket skapar en väldigt konstig harmoni

8. Oktoberfest

Öl, överförfriskade österrikare och öltält. Sätt musiken till denna festival!

9. Bildassociation

Freddy lägger upp tre stycken bilder av olika slag. Sen ska man associera fritt kring dessa och skriva sin musik utefter intrycken kring bilden/bilderna.

********************************************************************************

Jag kommer uppdatera detta inlägg vart efter det kommer in röster och jag läser tråden så man kan följa utvecklingen.

Jag hoppas detta inte blev för omständligt nu. Inga konstigheter?

Se till att RÄTT tema vinner nu då!

/F

********************************************************************************

Nuvarande ställning(senast reggade röst - sMichael):

Ångest - 16

Bildassociation - 15

Musikvideo - 12

Vart i världen - 11

Psalm - 11

Sommarlåt - 10

12-tons-festival - 7

Progg - 3

Oktoberfest - 2

...

Redigerat av Freddy
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 61
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

många roliga teman (och några mindre roliga) så det är svårt att bestämma sig men

2 p till progg

1p till vart i världen

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...