Jump to content
Annons

Önskar jag var där...


kuriyakin

Recommended Posts

Annons
DieHard (oregistrerad)
James sjunger fantastiskt här. En av rockhistoriens absolut bästa sångröster.

Nja nån vidare sångare är han inte direkt. Funkar för det dem gör men inte mer. Finns en annan live version av nothing else matters där han kraxar riktigt falskt.

Har ni nån konsert som ni önskar att ni va där?

Nej faktiskt inte. Men visst finns det grupper och så så man velat sett live men som inte finns längre, är döda, som man velat få se live.

Link to comment
Dela på andra sajter

Led Zeppelin (exakt koncert inte så noga) skulle jag velat se när de var i sitt esse. Kyuss likaså. Hendrix och Sly & the Family Stone på Woodstock hade ju inte heller varit fel. Finns nog ett gäng till som jag inte kommer på nu.

/Andreas

Link to comment
Dela på andra sajter

I en liten varm lokal i slutet av 70-talet när AC/DC spelar, Angus Young drar massvis av sköna blusrock-licks och broder Malcolm kompar tight som fan. Och en Bon Scott som står och skriker.

Skulle vart kul att få vara med om det där.

Link to comment
Dela på andra sajter

kan bara berätta om mitt livs konsert.. pink floyd ullevi göteborg 1994... mitt livs bästa ögonblick :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

James sjunger fantastiskt här. En av rockhistoriens absolut bästa sångröster.

Önskar jag var där http://www.youtube.com/watch?v=xdQDYrOAht4

Har ni nån konsert som ni önskar att ni va där?

vad roligt att orkestern kompar i moll på dur partiet där trummorna smattrar på! :rolleyes:

man hör inte heltklart iofs.. men nog tycker jag att orkestern lägger moll toner där..

måste lyssna igen

(edit)

jorå..vilken miss av han skrivit för orkestern

mysigt framförande annars!

😆

Redigerat av Larsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle velat vara på den konsert med KISS där livefotot från innersleeven till ALIVE finns. Eller nåt med Elvis i las vegas. Kanske mest nån konsert med Eva Cassidy. Tyvärr är inget möjligt. Närmast är konserten med KISS reunion -97 på sthlm stadion( jag var där) . Magin försvann då kan jag förtälja...

...finns mkt mer...

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle velat varit på:

Woodstock

Ramones nyårsafton 77

Gbg Sound i slottsskogen ca 77-78

Link to comment
Dela på andra sajter

sadomachine (oregistrerad)
KISS i Sverige '76.

AC/DC med Bon Scott på i Växjö!

Originaluppsättningen av The Wall med Pink Floyd.

Hade varit kul att ha sett en massa band på Bella i Växjö på den tiden det begav sej, men man var ju inte så gammal då, när jag började gå på Bella så såg man två olika turnerande versioner av Sweet och så men det var jävligt öken.

Link to comment
Dela på andra sajter

1969 är nog årtalet för mig och jag hade gärna börjat i januari med The Beatles Roof top concert då de som absolut sista liveframträdande spelade på taket till Abbye Road-studion och skapade kaos i Londontrafiken och affärsmännens "stiff-upper-lips" rörde sig nog en smula. Sedan hade jag gärna velat vara med på Woodstockfestivalen som blev en gigantisk antikrigsmanifestation utan motsvaright sedan dess. Hade gärna avslutat sommaren med ett nedslag på Isle of White och bevistat festivalen där.

Link to comment
Dela på andra sajter

StevenP (oregistrerad)
James sjunger fantastiskt här. En av rockhistoriens absolut bästa sångröster.

Önskar jag var där http://www.youtube.com/watch?v=xdQDYrOAht4

Har ni nån konsert som ni önskar att ni va där?

+1 på den!

Av alla konserter jag sett/hört så är det här den enda som ger mig gåshud gång på gång. Satans j*vla tryck..makt..vansinne..kraft!

Dock vill jag minnas att jag för många många år sedan, läste en intervju med James och Lars, där James sade att sången hade blivit "touched up" lite i efterhand. Så det är nog lite korrektur på sångspåren och jag har faktiskt personligen svårt att tro att James kan sjunga så rent över en hel konsert efter alla spelningar med Metallica jag har sett och hört. Men men..slutresultatet räknas..och det är för mig den konsert jag mest önskar att jag varit på plats!

Eva Cassidy är ju också en man gärna hade bevittnat..

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Önskar jag varit med på valfri konsert på Panteras Vulgar Display of Power turné. Likaså Dark Angels Leave Scars och sista Savatage turnén med Criss Oliva i livet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Abba - Turnén i Australien (vad den nu hette?)

The Australian Tour (1977) 😉 I alla fall står det så i booklet'en i "ABBA Live" (kompilerings-CD från 1986)...

Fan, det finns en hel del ställen jag önskar jag hade kunnat vara med — några är:

  • The Beatles @ Shea Stadium (1965)
  • WOOD-FUCKING-STOCK!
  • Elvis @ International Convention Center, Honolulu (Aloha from Hawaii, 1973)
  • Samtliga ABBA sessioner 1973-1981 tillsammans med Tretow, Andersson och Ulvaeus
  • KISS @ Cobo Hall (1975)
  • På plats @ ESC 1979
  • Monsters Of Rock Tour 1984
  • Hellvalla Burn @ Wembley Stadium (2011)

... sen blev jag gammal nog att besöka vad jag ville/kunde.

Nattvaktaren: Fan, du blir "äldre och äldre" för varje gång man läser dina inlägg! 😉! Närvarande på Springsteens konsert 1975... liksom.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle velat varit på:

Woodstock

Ramones nyårsafton 77

Gbg Sound i slottsskogen ca 77-78

Av en ren händelse råkar jag läsa LOB´s Ex Celsior för tillfället 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag önskar jag hade varit med i Kitchener, Ontario, Canada när Guess Who gick upp för ett andra set låtar och blev tvungna att improvisera lite också. Randy Bachman kom på ett bra riff, övriga i bandet följde med och Burton Cummings hakade på med spontana textrader. Det var då "American Woman" skapades, på scen.

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
Monsters Of Rock Tour 1984

Jo det hade varit kul och se Van Halens flopp. Den var ju ganska omtalad länge. 😉 Men ACDC är alltid sevärda. Fick nöja mig gå på nästa Monsters of rock med Def Leppard, Ozzy och Scorpions. ABBA hade fan varit kul och se live också. Ibland är man född i fel årtionde.

Redigerat av DieHard
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...