Jump to content
Annons

Sommarpratare i P1.


Guitar Nilsson

Recommended Posts

I gÄr kvÀll, tio över tio ringde Sveriges Radio och sa att jag Àr en av tio kandidater till sommarpratare i Är, svenska folket fÄr rösta. Den 29 april presenteras de 10 och allmÀnheten fÄr rösta.

http://www.sr.se/sida/default.aspx?ProgramId=2071

Ni tror kanske att jag försöker fiska röster. Det gör jag förstĂ„s 😄 Jag fick en nĂ€stan liten liten blackout, nĂ€r jag vaknade hade jag startat en blogg:

http://ljusnehakan.blogg.se/

Blir jag vald till sommarpratare fÄr jag sÀga vad jag vill, jag kan berÀtta om alla fina mÀnniskor jag mött pÄ studioforum tex Analogfreak, han som har försvunnit Àven frÄn Kontrollrummet. Jag fÄr Àven spela mina egna lÄtar och babbla om dem.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Annons
  • Svar 114
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta Àmne

Matilda (oregistrerad)

Vad kul!!! Jag röstar! Gillar din nya avatarbild för övrigt! HÄller tummarna! //M

Edit: tog bort lite utropstecken... har en förmĂ„ga att göra alldeles för mĂ„nga utropstecken... 😄

Redigerat av Matilda
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Det var en av de andra seglarna pÄ segelplanket som sett att man kunde anmÀla sig. Sen krÀvde alla att jag mÄste göra det. Jag ringde sista dan strax före de stÀngde telefonsvararna och pratade in en story om nÀr vi spelade i en stor grusgrop i Saxtorp i SkÄne.

Det var över 600 pers som ringt in. De gillade mitt fina sprÄk sa de.

Vad fan ska jag prata om? Analogfreaks kommentarer om mig har jag ju kvar i datorn...

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Klart jag röstar pĂ„ dig GN! Bara du spelar en av mina lĂ„tar... 😄

NaerÄ, kommer en röst helt förbehÄllslöst.

Är du ocksĂ„ seglare? Jag skulle ha sjösatt idag, men de hade fel kranbil, den kunde inte lyfta en riktig bĂ„t. Stor besvikelse. Fy fan.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Det var en av de andra seglarna pÄ segelplanket som sett att man kunde anmÀla sig. Sen krÀvde alla att jag mÄste göra det. Jag ringde sista dan strax före de stÀngde telefonsvararna och pratade in en story om nÀr vi spelade i en stor grusgrop i Saxtorp i SkÄne.

Det var över 600 pers som ringt in. De gillade mitt fina sprÄk sa de.

Vad fan ska jag prata om? Analogfreaks kommentarer om mig har jag ju kvar i datorn...

Jo serru, du ska prata om och spela det som hÀnder pÄ internet. T.ex: HELLVALLA BURN.

SedÀr, lite skoningslös sjÀlvreklam. Men vaffan, jag brukar inte göra sÄ, solen har flÀckar;) ...

Naturligtvis sÄ röstar jag pÄ dig!

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Är du ocksĂ„ seglare? Jag skulle ha sjösatt idag, men de hade fel kranbil, den kunde inte lyfta en riktig bĂ„t. Stor besvikelse. Fy fan.

Var... Hade en gosig liten Seacat i VĂ€stervik en gĂ„ng i tiden, Pelle Petterson-bĂ„t. Nu fĂ„r jag pĂ„ nĂ„der följa med kompisarna som en evig skĂ€rgĂ„rdstrubadur och jag som bara gillar progressiv avantgardejazz... 😄

Redigerat av equality
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

EddieX (oregistrerad)

grattis! du Àlskar ju musik sÄ vÀlj ett Àmne och skriv, redan nu!

jag har jobbat rÀtt mycket med radio, mitt rÄd Àr bestÀm redan nu vad du ska prata om skriv ner mycket kring det. ta sedan dem bÀsta bitarna klipp och klistra och snygga till det. och Àndra inte dig i sista stund.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

grattis! du Àlskar ju musik sÄ vÀlj ett Àmne och skriv, redan nu!

jag har jobbat rÀtt mycket med radio, mitt rÄd Àr bestÀm redan nu vad du ska prata om skriv ner mycket kring det. ta sedan dem bÀsta bitarna klipp och klistra och snygga till det. och Àndra inte dig i sista stund.

Jag har hört mig för om jag fÄr snacka in en bit i taget i min egen studio i sÀllet för att dra till 08 med en massa manuslappar och lÀsa rakt av. Det jag lÀste in pÄ telefonsvararen körde jag rakt av, inga stödord ens. Tror det var det sÀtet att prata de gillade.

Fick inget direkt ja eller nej-svar pÄ om jag mÄste göra det i Stockholm. Men programledaren ville vara med skrev han. Vad har han egentligen för funktion. Jag kan göra allt ensam egentligen, Àven spela in musiken.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Postat (redigerat)
Och sĂ„ kan du ju nĂ€mna mig som du kallade för jĂ€vla idiot! 😆

Var det jag det? 😎 Vad hade du skrivit dessförinnan dĂ„?

Var det inte "riktig hÄrding" jag kallade dig?

Redigerat av Guitar Nilsson
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

DieHard (oregistrerad)

Inte aning. SvĂ„rt hĂ„lla reda pĂ„ allt som jag skriver. Det blir ju sĂ„ mycket. Nej minns bara att du var arg. Det var riktat pĂ„ bĂ„de mot mig Ă„ analfreak. Men det fĂ„r ligga begravt i det förgĂ„ngna. 😆

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Kommer med att rösta pÄ dig om du pÄminner genom att Äteruppliva den hÀr lÀnken nÀr man faktiskt kan rösta pÄ dig. Förutsatt att du pratar om det som Vallhagen nÀmnde.

...röstar pĂ„ dig oavsett vad du vĂ€ljer att prata om, sĂ„ klart! 😆

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

EddieX (oregistrerad)
Jag har hört mig för om jag fÄr snacka in en bit i taget i min egen studio i sÀllet för att dra till 08 med en massa manuslappar och lÀsa rakt av. Det jag lÀste in pÄ telefonsvararen körde jag rakt av, inga stödord ens. Tror det var det sÀtet att prata de gillade.

Fick inget direkt ja eller nej-svar pÄ om jag mÄste göra det i Stockholm. Men programledaren ville vara med skrev han. Vad har han egentligen för funktion. Jag kan göra allt ensam egentligen, Àven spela in musiken.

Hej, han Àr en producent. han mÄste sÀkerstÀlla att det blir ett bra program helt enkelt och vÀgleder dig.

Han ska inte "Àndra" ditt program men hjÀlpa dig att fÄ till en fungerande struktur.

Även om du vĂ€ljer ett eget sĂ€tt eller format sĂ„ glöm inte att det Ă€r en hel timma och det gĂ€ller att fĂ„ till en balans och att fĂ„ det att bli intressant att lyssna pĂ„ hela timman.

Personligen tycker jag att du ska passa pÄ att göra det hÀr pÄ "riktigt" och försöka att fÄ ut sÄ mycket som möjligt av det.

Åk gĂ€rna in, lyssna och lĂ€r av att fĂ„ göra ett program pĂ„ SR.

Och jag tror INTE att det blir bÀst att bara rabbla upp och ner spontant utan att ha förberett stödpunkter.

De duktigaste programledarna, dem som du tror bara kommer pÄ allt och sÀger dem mest intressanta sakerna, dem har skrivet allt dem sÀger, vartenda stavelse.

Sen Àr det ju skillnad om du bara ska göra skvalradio 5 dagar i veckan, det ska inte du.

Du fÄr nu din timma i riksradio, det Àr rÀtt stort.

Det Àr i alla fall vad jag skulle rek.

Redigerat av EddieX
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Nu Àr omröstningen igÄng. HÀr kan ni höra min vÀna stÀmma, kandidat nr 3, HÄkan Nilsson. Och ev rösta pÄ mig ocksÄ...

De ska ringa upp mig snart frÄn Radio GÀvleborg om det hÀr. NÀr jag hör mig sjÀlv prata inser jag att jag mÄste ha nÄt allvarligt plojty-plojty i skallen.

http://www.sr.se/sida/default.aspx?ProgramId=2071

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Röstat! :rolleyes:

Det vÀrmer. Blev nyss intervjuad ut i P4 GÀvleborg...

Blir nog en sjumila-resa till GÀvle och lÀmna tillbaka kinamickarna idag. Mina fördomar om jobbig kinadiskant har blivit pÄfyllda.

Sen Àr det sju mil hem med...

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

SÄ hÀr skrevs nyss pÄ ett annat forum, jag bara Äterger det och Àr helt oskyldig:

Vem har röstat flest gÄnger? :-)

Nu har jag röstat tie gÄnger pÄ Mannen frÄn Ljusne!

NÄn som Àr Ànnu mer omoralisk?

Hur man gör (i Firefox, typ likadant i Exploder): efter avslutad röstning, Tools-Clear Private Data-fyll i Cookies-rutan-tryck pÄ Clear Private Data Now

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Matilda (oregistrerad)
Ehh, i internet Explorer funkar det att rösta igen om man bara rensar historiken.

...var det nÄn som sa som testat...

Var tvungen att testa... och jaa... det funkade! 😳

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Nu har jag röstat!

Jag hörde nÄn historia om att Herr Nilsson kört en fri tolkning, komplett med yviga gester och allt, av hela sagan Bockarna Bruse pÄ Hagaskolan (hus med replokaler) i Ljusne. Kan det bli nÄgot smakprov frÄn den kanske om det blir vinst i omröstningen? :-)

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

SjÀlvklart fÄr du min röst.

Inte bara för att du Àr medlem hÀr pÄ forumet och jag vet vem du Àr - utan för att du var

lÀtt den bÀsta bland alla som var med.

Nu lyssnade jag visserligen enbart pÄ mÀnnens inslag dÄ jag föredrar att lyssna pÄ mÀn nÀr jag vÀl

lyssnar (nej, jag Ă€r ingen mansgris 🙁 )

Jag gillade din röst! Man drogs med..

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...