Jump to content
Annons

Sommarpratare i P1.


Guitar Nilsson

Recommended Posts

I går kväll, tio över tio ringde Sveriges Radio och sa att jag är en av tio kandidater till sommarpratare i år, svenska folket får rösta. Den 29 april presenteras de 10 och allmänheten får rösta.

http://www.sr.se/sida/default.aspx?ProgramId=2071

Ni tror kanske att jag försöker fiska röster. Det gör jag förstås 😄 Jag fick en nästan liten liten blackout, när jag vaknade hade jag startat en blogg:

http://ljusnehakan.blogg.se/

Blir jag vald till sommarpratare får jag säga vad jag vill, jag kan berätta om alla fina människor jag mött på studioforum tex Analogfreak, han som har försvunnit även från Kontrollrummet. Jag får även spela mina egna låtar och babbla om dem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 114
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Matilda (oregistrerad)

Vad kul!!! Jag röstar! Gillar din nya avatarbild för övrigt! Håller tummarna! //M

Edit: tog bort lite utropstecken... har en förmåga att göra alldeles för många utropstecken... 😄

Redigerat av Matilda
Link to comment
Dela på andra sajter

Det var en av de andra seglarna på segelplanket som sett att man kunde anmäla sig. Sen krävde alla att jag måste göra det. Jag ringde sista dan strax före de stängde telefonsvararna och pratade in en story om när vi spelade i en stor grusgrop i Saxtorp i Skåne.

Det var över 600 pers som ringt in. De gillade mitt fina språk sa de.

Vad fan ska jag prata om? Analogfreaks kommentarer om mig har jag ju kvar i datorn...

Link to comment
Dela på andra sajter

Klart jag röstar på dig GN! Bara du spelar en av mina låtar... 😄

Naerå, kommer en röst helt förbehållslöst.

Är du också seglare? Jag skulle ha sjösatt idag, men de hade fel kranbil, den kunde inte lyfta en riktig båt. Stor besvikelse. Fy fan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var en av de andra seglarna på segelplanket som sett att man kunde anmäla sig. Sen krävde alla att jag måste göra det. Jag ringde sista dan strax före de stängde telefonsvararna och pratade in en story om när vi spelade i en stor grusgrop i Saxtorp i Skåne.

Det var över 600 pers som ringt in. De gillade mitt fina språk sa de.

Vad fan ska jag prata om? Analogfreaks kommentarer om mig har jag ju kvar i datorn...

Jo serru, du ska prata om och spela det som händer på internet. T.ex: HELLVALLA BURN.

Sedär, lite skoningslös självreklam. Men vaffan, jag brukar inte göra så, solen har fläckar;) ...

Naturligtvis så röstar jag på dig!

Link to comment
Dela på andra sajter

Är du också seglare? Jag skulle ha sjösatt idag, men de hade fel kranbil, den kunde inte lyfta en riktig båt. Stor besvikelse. Fy fan.

Var... Hade en gosig liten Seacat i Västervik en gång i tiden, Pelle Petterson-båt. Nu får jag på nåder följa med kompisarna som en evig skärgårdstrubadur och jag som bara gillar progressiv avantgardejazz... 😄

Redigerat av equality
Link to comment
Dela på andra sajter

EddieX (oregistrerad)

grattis! du älskar ju musik så välj ett ämne och skriv, redan nu!

jag har jobbat rätt mycket med radio, mitt råd är bestäm redan nu vad du ska prata om skriv ner mycket kring det. ta sedan dem bästa bitarna klipp och klistra och snygga till det. och ändra inte dig i sista stund.

Link to comment
Dela på andra sajter

grattis! du älskar ju musik så välj ett ämne och skriv, redan nu!

jag har jobbat rätt mycket med radio, mitt råd är bestäm redan nu vad du ska prata om skriv ner mycket kring det. ta sedan dem bästa bitarna klipp och klistra och snygga till det. och ändra inte dig i sista stund.

Jag har hört mig för om jag får snacka in en bit i taget i min egen studio i sället för att dra till 08 med en massa manuslappar och läsa rakt av. Det jag läste in på telefonsvararen körde jag rakt av, inga stödord ens. Tror det var det sätet att prata de gillade.

Fick inget direkt ja eller nej-svar på om jag måste göra det i Stockholm. Men programledaren ville vara med skrev han. Vad har han egentligen för funktion. Jag kan göra allt ensam egentligen, även spela in musiken.

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)

Inte aning. Svårt hålla reda på allt som jag skriver. Det blir ju så mycket. Nej minns bara att du var arg. Det var riktat på både mot mig å analfreak. Men det får ligga begravt i det förgångna. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Kommer med att rösta på dig om du påminner genom att återuppliva den här länken när man faktiskt kan rösta på dig. Förutsatt att du pratar om det som Vallhagen nämnde.

...röstar på dig oavsett vad du väljer att prata om, så klart! 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

EddieX (oregistrerad)
Jag har hört mig för om jag får snacka in en bit i taget i min egen studio i sället för att dra till 08 med en massa manuslappar och läsa rakt av. Det jag läste in på telefonsvararen körde jag rakt av, inga stödord ens. Tror det var det sätet att prata de gillade.

Fick inget direkt ja eller nej-svar på om jag måste göra det i Stockholm. Men programledaren ville vara med skrev han. Vad har han egentligen för funktion. Jag kan göra allt ensam egentligen, även spela in musiken.

Hej, han är en producent. han måste säkerställa att det blir ett bra program helt enkelt och vägleder dig.

Han ska inte "ändra" ditt program men hjälpa dig att få till en fungerande struktur.

Även om du väljer ett eget sätt eller format så glöm inte att det är en hel timma och det gäller att få till en balans och att få det att bli intressant att lyssna på hela timman.

Personligen tycker jag att du ska passa på att göra det här på "riktigt" och försöka att få ut så mycket som möjligt av det.

Åk gärna in, lyssna och lär av att få göra ett program på SR.

Och jag tror INTE att det blir bäst att bara rabbla upp och ner spontant utan att ha förberett stödpunkter.

De duktigaste programledarna, dem som du tror bara kommer på allt och säger dem mest intressanta sakerna, dem har skrivet allt dem säger, vartenda stavelse.

Sen är det ju skillnad om du bara ska göra skvalradio 5 dagar i veckan, det ska inte du.

Du får nu din timma i riksradio, det är rätt stort.

Det är i alla fall vad jag skulle rek.

Redigerat av EddieX
Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är omröstningen igång. Här kan ni höra min väna stämma, kandidat nr 3, Håkan Nilsson. Och ev rösta på mig också...

De ska ringa upp mig snart från Radio Gävleborg om det här. När jag hör mig själv prata inser jag att jag måste ha nåt allvarligt plojty-plojty i skallen.

http://www.sr.se/sida/default.aspx?ProgramId=2071

Link to comment
Dela på andra sajter

Så här skrevs nyss på ett annat forum, jag bara återger det och är helt oskyldig:

Vem har röstat flest gånger? :-)

Nu har jag röstat tie gånger på Mannen från Ljusne!

Nån som är ännu mer omoralisk?

Hur man gör (i Firefox, typ likadant i Exploder): efter avslutad röstning, Tools-Clear Private Data-fyll i Cookies-rutan-tryck på Clear Private Data Now

Link to comment
Dela på andra sajter

Matilda (oregistrerad)
Ehh, i internet Explorer funkar det att rösta igen om man bara rensar historiken.

...var det nån som sa som testat...

Var tvungen att testa... och jaa... det funkade! 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har jag röstat!

Jag hörde nån historia om att Herr Nilsson kört en fri tolkning, komplett med yviga gester och allt, av hela sagan Bockarna Bruse på Hagaskolan (hus med replokaler) i Ljusne. Kan det bli något smakprov från den kanske om det blir vinst i omröstningen? :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Självklart får du min röst.

Inte bara för att du är medlem här på forumet och jag vet vem du är - utan för att du var

lätt den bästa bland alla som var med.

Nu lyssnade jag visserligen enbart på männens inslag då jag föredrar att lyssna på män när jag väl

lyssnar (nej, jag är ingen mansgris 🙁 )

Jag gillade din röst! Man drogs med..

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...