Jump to content
Annons

vad ska manh eta som musiker allternativ :)


yobare

Recommended Posts

Annons

För lite rolig fakta kan jag berätta att en vän till mig bytte namn från Sebastian Johansson till Vincent Johansson efter Robert Wells tycken (han är lärling till Robban ^^ )

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vill t.ex inte att man ska googla på mitt tilltalsnamn och så kommer en låt där jag sjunger om hjärta och smärta.

Rätt intressant faktiskt. jag tycker precis tvärtom. Om man googlar mig så hoppas jag verkligen att man hittar min musik i första hand. Men det är väl den gamla scenapan som lever kvar och vill synas. Har jag skrivit en text eller låt, så vill jag ha mitt namn på den, inte en pseudonym.

Däremot förskonar jag gärna nätet från mina privatbilder och -info (även om jag inte är tokabsolutist. Min vovve finns nog på bild här på forumet nånstans t.ex.). Jag har ingen facebooksida, och kommer sannolikt inte skaffa nån heller. Måhända är jag gammaldags.

Link to comment
Dela på andra sajter

Och så vill jag som jag sa också lämna öppet för att kunna släppa musik under andra namn, och det blir lite svårt om jag kallar mig för mitt eget namn med det jag gör nu. Då blir det ju som att det jag håller på med nu är viktigast, även om det jag gör om tio år som låter helt annorlunda kanske egentligen är många gånger bättre.

Aah, du vill imorgon inte nödvändigtvis stå för det du skapar idag? OK, fair enough!

Link to comment
Dela på andra sajter

Aah, du vill imorgon inte nödvändigtvis stå för det du skapar idag? OK, fair enough!

Men herregud, det handlar inte om att stå för saker eller inte. Det handlar om att det jag skapar ska ges sitt eget liv, bortom att det råkar vara just jag som har skapat det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det handlar om att det jag skapar ska ges sitt eget liv, bortom att det råkar vara just jag som har skapat det.

Men varför då associera det med ett "artistnamn" överhuvudtaget (som ändå i det långa leder till dig) — om det ändå ska "ges sitt eget liv"? Aah, vänta... du vill ha kakan och äta den? OK, fair enough!

Link to comment
Dela på andra sajter

klart artister ska ha ha coola namn också.. som soloartist måste man ju kunna ha något och jag håller med någon ovanstående om att det sprider sig en epidemi av artister som bara använder sitt vanliga namn och det tar ju bort lite av mystiken.. Som band måste man ju näsetn ha ett namn, det skulle bli jobbigt om Red Hot Chili Peppers skulle heta Michael-Anthony-Chad-and-John-band.. Men helt klart tycker jag att det börjar bli lite för svensk-tråkigt att alla ska artista som sitt vanliga namn. fast det kanske är vanligare bland folk/pop genren och jag håller med om att det spelar nog roll vad man håller på med för musik.

Sen vill jag bara hävda att Jonny Brunst var det bästa förslaget 😲

Redigerat av nlg84
Link to comment
Dela på andra sajter

Men varför då associera det med ett "artistnamn" överhuvudtaget (som ändå i det långa leder till dig) — om det ändå ska "ges sitt eget liv"? Aah, vänta... du vill ha kakan och äta den? OK, fair enough!

Eh, ursäkta? Jag ser det inte som artistnamn, jag ser det som projektnamn. "bong rouge" som jag släpper musik under nu, är inte tänkt att vara ett alias för mig som person, det är namnet på projektet som är den röda tråden bakom allt som släpps med det namnet. Nånting ska det ju heta.

Ska det vara så himla svårt att förstå att alla inte fungerar som du.

Link to comment
Dela på andra sajter

Som band måste man ju näsetn ha ett namn, det skulle bli jobbigt om Red Hot Chili Peppers skulle heta Michael-Anthony-Chad-and-John-band.. Men helt klart tycker jag att det börjar bli lite för svensk-tråkigt att alla ska artista som sitt vanliga namn. fast det kanske är vanligare bland folk/pop genren och jag håller med om att det spelar nog roll vad man håller på med för musik.

Var är det för fel med Peter Bjorn and John? 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Eh, ursäkta? Jag ser det inte som artistnamn, jag ser det som projektnamn. [namnet] som jag släpper musik under nu, är inte tänkt att vara ett alias för mig som person, det är namnet på projektet som är den röda tråden bakom allt som släpps med det namnet. Nånting ska det ju heta.

Aah, fair enough (alla dessa inlägg till ingen nytta)! Men vi var väl inne på att "särskilja artisten från privatpersonen"... Hur och varför du döper dina projekt och ger dem "egna liv" får du jättegärna berätta mer om — en annan gång.

Redigerat av Valle
Link to comment
Dela på andra sajter

Aah, fair enough (alla dessa inlägg till ingen nytta)! Men vi var väl inne på att "särskilja artisten från privatpersonen"... Hur och varför du döper dina projekt och ger dem "egna liv" får du jättegärna berätta mer om — en annan gång.

Okej okej, dåligt formulerat; särskilja musiken från privatpersonen då. Whatever.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...