yobare Postat 11 mars 2009 Postat 11 mars 2009 Johan.Brynte JohaN.B Brynte Brynet JoHan Von B JoHan Von Brynte Lord Von Brynte nĂ„gra namn ni kanske kommer pĂ„ nĂ„got bĂ€ttre Johan Bryntesson e namnet đ
Tophe Postat 11 mars 2009 Postat 11 mars 2009 Johan Bryntesson lÄter ju som ett lysande artistnamn...
yobare Postat 11 mars 2009 TrÄdstartare Postat 11 mars 2009 ne men det behöver inte va nÄgot med johan eller sÄ heller :S
Vallhagen Postat 11 mars 2009 Postat 11 mars 2009 Jag hade ett smÀrre grubbel kring det dÀr oxÄ, nÀr jag började sprida mp3-or och skapa myspacesida. Jag Àr ju mig sjÀlv som artist, och har inget intresse att vara anonym i min musik, sÄ jag valde helt enkelt mitt för- o efternamn. Simple as that. SÄ kör du pÄ Johan Bryntesson. Det Àr ju du. tjing Bengan
Tophe Postat 11 mars 2009 Postat 11 mars 2009 Du har ju ett bra namn. Om du pysslar med skum electromusik sÄ skulle det snarare vara nyskapande, frÀscht och coolt om du skulle kalla dig för ditt riktiga namn istÀllet för nÄt haxx0r-nick.
Valle Postat 11 mars 2009 Postat 11 mars 2009 HĂ„ller med Tophe och Vallhagen! Tiderna Ă€r förbi dĂ„ man skulle svĂ€nga sig med mystiska namn som Gene Simmons eller liknande bara för att man sjĂ€lv (eller nĂ„got "bĂ€ttre vetande" agent/manager) ansĂ„g att ens födelsegivna namn inte var hippt nog. Men jag kan Ă„ andra sidan Ă€ven förstĂ„ vikten av att ett (artist)namn ibland ocksĂ„ mĂ„ste lĂ„ta "lĂ€tt att snappa upp" â ur markandsföringssynpunkt. Ett namn som t.ex. Valentine Pecovnik kan kanske "se" rĂ€tt sĂ„ artistiskt ut, men förmodligen inte sĂ„ givet att uttala utan att man snubblar en eller tvĂ„ gĂ„nger innan det sitter... Johan Bryntesson lĂ„ter hur OK som helst!
Kanix_Cane Postat 11 mars 2009 Postat 11 mars 2009 (redigerat) Jag har burkat sitta och leka med ord pÄ ett vanlig A4a-papper. LÀgga till bokstÀver, stuva om och ta bort. Mitt förra artistnick var "XposEx", nÀr jag kÀnde att jag behövde nÄgot nytt frÀscht i samband med att byta stil lite utgick jag frÄn mitt gamla och vips fick jag till "Kanix Cane". Om man tÀnker pÄ det sÄ Àr dom tvÄ ganska lika nÀr man uttalar dom (mycket k och x ^^). Tog mig iaf ungefÀr en dag att komma fram till detta under en datakurs dÄ jag hade grymt trÄkigt....... Men tror att anvÀndning av sitt riktiga namn blir mer och mer populÀrt. TillÀggningsvis beror det ju ocksÄ pÄ vilken musik du sysslar med.. Redigerat 11 mars 2009 av Kanix_Cane
Virvelvind Postat 11 mars 2009 Postat 11 mars 2009 TillÀggningsvis beror det ju ocksÄ pÄ vilken musik du sysslar med.. Word! I mitt tycke beror det jÀttemycket pÄ vad det Àr för typ av musik man gör och vad man vill med hela sitt framförande/artistskap.
Valle Postat 11 mars 2009 Postat 11 mars 2009 mycket k och x Ja, verkligen... Fast ibland lÄter "namnen" oförskÀmt pÄminnande om namn pÄ kopiatorer, logistikverksamhet, dinosaurier och menstruationslindrare etc. Tycker jag.
laxlaxlax Postat 11 mars 2009 Postat 11 mars 2009 Sen kanske man vill Ă„tskilja sin personliga och sitt konstnĂ€rliga liv. Ăgnar man sig Ă„t sjĂ€lvutlĂ€mnande verksamhet som man inte vill att andra ska ta del av tycker jag det Ă€r helt okej att anta ett alibi. Jag vill t.ex inte att man ska googla pĂ„ mitt tilltalsnamn och sĂ„ kommer en lĂ„t dĂ€r jag sjunger om hjĂ€rta och smĂ€rta. Det Ă€r saker jag hellre hĂ„ller för mig sjĂ€lv. Sen Ă€r det ju ocksĂ„ en steg i riktningen att lĂ„ta fokus hamna pĂ„ produkten, och inte personen.. som jag tycker Ă€r sĂ„ tröttsamt. Konstigt nog har jag mĂ€rkt att ju mer integritet folk försöker skaffa, desto mer vill folk luska om dom.
Valle Postat 11 mars 2009 Postat 11 mars 2009 Sen kanske man vill Ätskilja sin personliga och sitt konstnÀrliga liv. Point! FrÄgan Àr bara hur lÀnge man tror att man kan förbli "anonym" som artist. Det kan inte finnas mÄnga namnkunniga artister som förblir anonyma sÀrskilt lÀnge. Oavsett "googlande"...
Opus99 Postat 11 mars 2009 Postat 11 mars 2009 (redigerat) Det hÀnger sÄ tÀtt ihop med vilken genre, vilken artistframtoning man vill göra. Ska man lira slick hÄrdrock Àr ju inte ett artist-namn som Brunte att tÀnka pÄ direkt. Men John Brown kanske? Annar hÄller jag med lite ovan, att t.ex. bara anvÀnda Johan Brynte ... det skulle funka hur lungt som helst. Redigerat 11 mars 2009 av Opus99
jarlo Postat 11 mars 2009 Postat 11 mars 2009 Eller kanske ett internationellt gĂ„ngbart namn: John Bryant đ
Dingbats Postat 11 mars 2009 Postat 11 mars 2009 Point! FrÄgan Àr bara hur lÀnge man tror att man kan förbli "anonym" som artist. Det kan inte finnas mÄnga namnkunniga artister som förblir anonyma sÀrskilt lÀnge. Oavsett "googlande"... Det kanske inte Àr att man vill vara helt och hÄllet anonym, bara det att man vill sÀrskilja artisten frÄn privatpersonen. Jag hÄller ÀndÄ pÄ Johan Brynte eller Johan Bryntesson.
therocker Postat 11 mars 2009 Postat 11 mars 2009 Men det Ă€r vĂ€l mkt roligare med ett artistnamn Ă€n sitt eget, alla heter ju bara sitt eget namn numera. Trist. Lyssna bara, Johnny Thunders (John Genzale), Nikki Sixx (Frank Carlton Serafino Feranna Jr) Bob Dylan, (Robert Allen Zimmerman), Johnny Rotten, (John Lydon), Ă„ sĂ„ en favvis, Sid Vicious (Simon John Ritchie), Alice Cooper (Vincent Damon Furnier) Joey Temp....ok, dĂ€r hade Joakim Larsson kanske passat bĂ€ttre;) Men ni fattar va? Johnny Brunst? Nja, men kanske Johnny Burst, eller J Burst eller kort och gott J.B (som kan bli Yaybee.......) Vilken genre? đđđ
Piccazzo Postat 11 mars 2009 Postat 11 mars 2009 (redigerat) Jag sÀger bara : This is your name Don Hornball Redigerat 11 mars 2009 av Piccazzo
Valle Postat 11 mars 2009 Postat 11 mars 2009 Det kanske inte Àr att man vill vara helt och hÄllet anonym, bara det att man vill sÀrskilja artisten frÄn privatpersonen. Varför det?
tugboat Postat 11 mars 2009 Postat 11 mars 2009 Jag tycker du ska heta The Justified Ancients of Mu Mu.
Dingbats Postat 11 mars 2009 Postat 11 mars 2009 Varför det? Om jag tar mig sjÀlv som exempel dÄ. Jag tycker inte att min musik Àr jag, den Àr nÄgonting jag skapar. Det Àr inte sÄ personligt, det Àr inte en del av mig. Dessutom vill jag kunna slÀppa musik under flera namn om jag startar nya projekt som lÄter annolunda. Den musik jag gör nu slÀpper ju under ett visst namn, men i framtiden kanske jag börjar göra noisetronica eller vad som helst, och dÄ kanske jag ser det som en helt ny grej som inte ska blandas ihop med den andra musik jag har gjort.
Valle Postat 11 mars 2009 Postat 11 mars 2009 Aah, du vill inte nödvÀndigtvis stÄ för det du skapar? OK, fair enough!
pompe Postat 11 mars 2009 Postat 11 mars 2009 Eller kanske ett internationellt gĂ„ngbart namn: John Bryant đ Det var ett otroligt tilltalande namn! PICK IT , woop woop woop!
Dingbats Postat 11 mars 2009 Postat 11 mars 2009 Aah, du vill inte nödvÀndigtvis stÄ för det du skapar? OK, fair enough! Visste att du skulle sÀga det. Det Àr inte det det handlar om. Det handlar om att jag inte ser det som att "min musik kommer frÄn min inre sjÀl" eller nÄnting, utan att musiken Àr nÄnting som finns oberoende av mig, som jag bara rÄkar vara skapare av. Jag vill inte att man nödvÀndigtvis mÄste koppla ihop musiken jag gör med en person. Och sÄ vill jag som jag sa ocksÄ lÀmna öppet för att kunna slÀppa musik under andra namn, och det blir lite svÄrt om jag kallar mig för mitt eget namn med det jag gör nu. DÄ blir det ju som att det jag hÄller pÄ med nu Àr viktigast, Àven om det jag gör om tio Är som lÄter helt annorlunda kanske egentligen Àr mÄnga gÄnger bÀttre.
Opus99 Postat 11 mars 2009 Postat 11 mars 2009 (redigerat) Jag röstar pĂ„ John Bryant! Johnny Brunst!!! damnit đ Redigerat 11 mars 2009 av Opus99
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.