Jump to content
Annons

Vad skulle du göra först?


Rabieshund

Recommended Posts

Låt oss säga att du är så otroligt kissnödig som det bara går att bli. Blåsan håller på att sprängas och du kan knappt gå. Du bara måste kissa helt enkelt. Samtidigt är du törstigare än du någonsin varit förut, riktigt ökentörstig. Ni vet den där känslan när vatten är det enda bra på jorden och du nästan springer fram till kranen i ren panik.

Vad skulle du göra först? Kissa eller dricka vatten?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag var precis så kissenödig för ett tag sedan efter att ha druckit en och en halv liter vatten på kort tid i repan (det enda som lindrade halsont). Det slutade med att jag höll på att dö på bussen för det gjorde så jävla ont. Jag knäppte upp byxorna för att det inte skulle ligga på och trycka, men jag hoppade ändå av en busshållplats innan min och gick ut i skogen och lättade på trycket. Fy fan alltså det var riktigt hemskt. Så nej, aldrig mer. 😐

Ber om ursäkt för TMI. 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Dricka! såklart. Myyycket jobbigare känsla än värsta ökentörsten.

Men den här då:

Om du var tvungen att välja, skulle du vara alltid liiite för varm eller liiite för kall?

Lite för varm för allt gör så sjukt ont när man är kall.

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha sno inte min tråååd! 🙂

Jag skulle nog också kissa först. Om det var på toaletten kanske jag desperat skulle försöka dricka ur kranen samtidigt.

Jag är hellre lite för kall. Om jag är för varm kan jag inte sova. Seriöst, det är ett problem. 😄

Spindelmannen. Fantomen är ju bara en vanlig människa och skulle få storspö.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fast han har ju pistoler, tänker jag.

Hulken och spindelmannen då?

Spindelmannen skjuter ju bara sitt nät på pistolerna innan han hinner skjuta.

Denna är lite klurigare.. Hulken är ju starkare och kanske mer unstoppable men spindeln är ju snabbare och smidigare. SVÅRT!!!!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Spindelmannen skjuter ju bara sitt nät på pistolerna innan han hinner skjuta.

Denna är lite klurigare.. Hulken är ju starkare och kanske mer unstoppable men spindeln är ju snabbare och smidigare. SVÅRT!!!!!!

Det beror väl lite på också. Är dom ute i öknen i Arizon eller vart nu Hulken är där i början så blir det ju svårare för Spindelmannen att slunga sig iväg snabbt eftersom han inte direkt har några grejer att fästa sitt, eh, sprut på.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det beror väl lite på också. Är dom ute i öknen i Arizon eller vart nu Hulken är där i början så blir det ju svårare för Spindelmannen att slunga sig iväg snabbt eftersom han inte direkt har några grejer att fästa sitt, eh, sprut på.

Grejen är väl att även om spindelmannen har sitt sprut så kan han ju typ inte skada hulken för han har så hård hud.

Jag tror det blir typ lika.. Spindelmannen kommer spruta ner hulken och sen typ bara hoppa runt och vara smidig och göra volter och så

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller också på varm, men mest för att det är så himla irriterande att frysa. Fast när man ska sova är det tvärtom.

Jag sover som skönast när jag formligen kokar av värme, är det det minsta svalt, dragigt, kallt eller så... så kan jag inte sova en minut.

Link to comment
Dela på andra sajter

eftersom detta blivit en tråd om hurdan temperatur man vill ha när man sover, vill jag inflika att jag vill ha det svalt. Sover med öppet fönster året runt, och samtliga mina förhållanden har tagit slut sommartid pga att jag blivit grinig av att inte kunnat sova när utomhusklimatet i kombination med sängklimatet blivit alldeles för högt. Det enda som skulle fungera i längden för mig är nog nekrofili 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Grejen är väl att även om spindelmannen har sitt sprut så kan han ju typ inte skada hulken för han har så hård hud.

Jag tror det blir typ lika.. Spindelmannen kommer spruta ner hulken och sen typ bara hoppa runt och vara smidig och göra volter och så

Ja fast Hulken har ju områden på kroppen där han inte har hud, till exempel ögonen. Spindelmannen sprutar bara honom i ögonen så han typ blir blind och då när Hulken skriker av smärta och förvåning sprutar Spindelmannen honom i munnen och näsan så att han inte kan andas. Så Spindelmannen, helt klart.

Och angående sängtemperatur: Definitivt kallt! Jag brukar köra på alldeles för kallt så det blir så man inte kommer upp ur sängen (17°C typ?) utan att frysa morgonbången av sig (TMI igen?). Sommaren är lite jobbig för det är ljust dygnet runt och varmt dygnet runt = lite och/eller dålig sömn.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle pissa såklart. Varför dricka ännu mer när man redan är pissenödig??

Jag har btw aldrig varit törstig. Dricker bara för att jag vet att man "måste". Det finns egentligen tillräckligt mycket vätska i den mat vi äter - slanggurka, tomater, persikor etc. Att dricka är överskattat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle pissa såklart. Varför dricka ännu mer när man redan är pissenödig??

Jag har btw aldrig varit törstig. Dricker bara för att jag vet att man "måste". Det finns egentligen tillräckligt mycket vätska i den mat vi äter - slanggurka, tomater, persikor etc. Att dricka är överskattat.

Aldrig varit törstig?! Det är ju helt sjukt. Du kanske är en superhjälte eller nåt. No Thirst Man!

Link to comment
Dela på andra sajter

Aldrig varit törstig?! Det är ju helt sjukt. Du kanske är en superhjälte eller nåt. No Thirst Man!

Vid närmare eftertanke kom jag på ett tillfälle, då jag var törstig - det var i Bordeaux när de slog värmerekord med 56 plusgrader. Men annars... nej, om man äter ordentligt och inte har diabetes, så ska man inte bli törstig.

Förtydligande: Dricka till maten gör jag naturligtvis, men... det är ju bara för att den lättare ska åka ned - ris är ett helvete annars.

Förtydligande 2: Efter träning dricker jag, men inte för att jag är törstig utan mer för att jag vet att man måste försöka återställa vätskebalansen om man svettas mycket.

Så mitt törstbehov är nog kraftigt undertryckt...

Redigerat av debatt
Link to comment
Dela på andra sajter

du har inte salt i maten va?

edit: hmm, kom på en sak.. visst var det du som hade helmysko blodtryck? newsflash: blodtrycket beror till stor del på hur mycket blodvolym man har i kroppen, och denna volym regleras med hjälp av vätskan man får i sig. Testa att dricka lite mer vatten.

Redigerat av Fidden
Link to comment
Dela på andra sajter

nej, om man äter ordentligt och inte har diabetes, så ska man inte bli törstig.

Nä okej, det var som jag trodde då, hela mänskligheten utom en individ råkade oberoende av varandra få en mutation som gör att de behöver dricka hela tiden. Sånt som händer.

Link to comment
Dela på andra sajter

du har inte salt i maten va?

edit: hmm, kom på en sak.. visst var det du som hade helmysko blodtryck? newsflash: blodtrycket beror till stor del på hur mycket blodvolym man har i kroppen, och denna volym regleras med hjälp av vätskan man får i sig. Testa att dricka lite mer vatten.

Nej, det stämmer, jag saltar aldrig på maten eller i vattnet innan jag kokar potatis, ris eller pasta. Salt är vedervärdigt. Och det stämmer också att mitt blodtryck samvarierar - både systoliskt och diastoliskt tryck går upp tillsammans och ned tillsammans, med ganska stora variationer över dygnet.

Link to comment
Dela på andra sajter

eftersom detta blivit en tråd om hurdan temperatur man vill ha när man sover, vill jag inflika att jag vill ha det svalt. Sover med öppet fönster året runt, och samtliga mina förhållanden har tagit slut sommartid pga att jag blivit grinig av att inte kunnat sova när utomhusklimatet i kombination med sängklimatet blivit alldeles för högt. Det enda som skulle fungera i längden för mig är nog nekrofili 🙂

Skulle det inte bli jobbigt med maggotsarna?

För övrigt har jag hört att det är mer vatten i gurka än i vatten. Kan det stämma?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...