Jump to content
Annons

Borde demosektionen göras om?


wonderboy

Recommended Posts

Ja, streaming-idén verkar ju mycket populär så vi får helt enkelt fortsätta putta lite på Olsberg i frågan. 🙂

Vad tror Ni att det ev finns för fler hinder för att få mer liv i demosektionen? Bör vi dela upp låtar i "nybörjare" / "hemmapulare"/ "expert"?

Mja.. då kommer det komma kommentarer som: "Den här låten var ju inget vidare, och så anser du att du är expert?" 😛

Nä, själv tycker jag inte vi ska ha någon uppdelning likt nybörjare/hemmapulare/exert. Då kommer kunnigt folk kanske inte hänga i nybörjar-avdelningen och vilka ska då komma med nyttiga tips och råd till de som är gröna inom området? Andra nybörjare? Jättebra med idéer men just den tror jag inte på.

Och någon uppdelning likt halvfärdig/färdig-låt ser jag inte heller någon mening i. Grejen typ med att ladda upp låtar här är ju att få tips på vad som kan förbättras. Om den däremot är färdig och man bara vill få tips om vad folk tycker om låten som helhet och vad man kan tänka på under nästa låt, så kan man ju skriva det. Och om det bara är en låtskiss man vill bolla idéer om så skriver man det istället. En genre-uppdelning räcker, det är som sagt lyssnings-systemet som behövs jobbas om till ett smidigare system. Ett i-landsproblem såklart men folk är lata, även jag ibland. 😕

Mer streaming åt folket! 😄

/MEmphis

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
anarkisten1 (oregistrerad)

På frågan svarar jag Ja och för dom som inte vet så funkade den bra en gång i tiden men man ville uppfinna hjulet igen och då blev det så här.

Link to comment
Dela på andra sajter

Japp! Verkligen synd att demodelen faktiskt "förstördes", och att man inte lyssnat på alla som gnällt.

Memphis: Nej, på sätt och vis är uppdelning färdig/icke färdig skum, men inte fel att ha en avd. för korta snuttar, soundtest, och liknande. Sen genreindelningen...osäker på om jag gillar den eller ej, jag tycker nästan att det blir för snuttifierat och opersonligt med genres. tror jag iaf.

Link to comment
Dela på andra sajter

anarkisten1 (oregistrerad)

Det låter väl bra och om du bara får fram damen till scenkanten och även guran bara lite till så då jäklar blir det riktigt bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Vill framföra mina åsikter i ämnet.

Jag har inte varit med så länge så "hur det var förr" har jag ingen koll på, men att det är så omständigt att lyssna håller jag inte med om.

Jag väljer: "kör fil direkt" eller vad det heter och det tar typ 4 sek med min 7 mbit uppkoppling innan mp börjar spela låten. Är låten bra

och jag vill ha ett ex är det ju bara att klicka en gång till, "spara fil på disk".

Kategorier är bra. För mig är det dels ointressant att lyssna + jag har ingen feedback att ge till ex dans eller jazz.

Har vid flertalet tillfällen inte fått feedback på min feedback, kan i dom lägena kännas lite som att man tog sig tid i onödan.

Betygsättningen med stjärnor fyller ju ingen funktion. Är väl tänkt att man skall betygsätta färdiga demos men många gånger är det ju

halvfärdiga låtar av en trådskapare som skriver: Här är ett häftigt git riff.

Nu går jag mot strömmen och kastar ur mig: Fler katekorier!

En för färdiga demos och en för, ge mig kritik på mix / halvfärdiga låtar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Alla låtar i en enda kategori.

Möjlighet att lyssna i inbäddad flashplayer samtidigt som man kommenterar och inte behöver lämna sidan.

Ingen uppdelning i amatör/expert etc.

Då jäklar.

Wernborg verkar promota enkelhet o snabbhet. Flera verkar tycka att det är bökigt att lyssna. Skulle Wernborgs förslag leda till mer feedback?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...