Jump to content
Annons

Tips på USA-baserade onlinebutiker


laslo

Recommended Posts

Annons
tullens avgifter är på 25% av inköpspriset dvs INTE på frakten och ska motsvara Sveriges moms, så det tillkommer inte både moms och tull utan det är samma sak.

Jag köpte ett filter från Canada och fick betala 25% moms + 2% tull, på inköpspriset + fraktkostnaden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Och jag skulle gärna vilja veta var man kan hitta billiga onlinebutiker specificerade på gitarrer? man ska väl kunna tjäna åtskilligt om man beställer från USA, åtminstone om guran är USA-tillverkad?

Har någon testat en Schecter C1 Classic nån gång? Alla recensioner verkar helt hänförda av ljudet i den, och den är ju inte direkt asful! Se själv!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har inte själv testat att handla härifrån men det verkar vara en bra deal:

www.musiccenterinc.com

"By shopping at Music Center you get the best deals with the least headaches period, and we guarantee it. If you find an item in stock at a lower price offered by one of our competitors Music Center will beat that price and extend to you our hearty thanks for keeping us ahead of the competition. If you have already purchased an item from Music Center, but find a better deal within 30 days, we will stand behind our pricing by refunding the difference on the item as a store credit."

Jag skall över till staterna om ett par veckor. Om du ger mig cash och något för besväret kan jag "smuggla" hem det åt dig. Skall själv köpa lite grejer.

/Nudel

Link to comment
Dela på andra sajter

Gå in på Tullverket. Där får man reda på det mesta om vad som gäller när man beställer varor utanför EU.

För privatpersoner gäller t ex:

När du beställer en vara från ett land utanför EU räknas det som privatimport och det betyder att du måste betala tull och andra avgifter. Tullsatsen för din vara finns angiven i EG:s tulltaxa och är olika beroende på vilken vara du beställer och vilket land du beställer den ifrån. Tullsatsen är oftast en procentsats som beräknas på varans pris inklusive frakt och eventuell försäkringskostnad.

För att du ska slippa betala tull och moms för en present som du fått från någon utanför EU gäller att det är en enstaka försändelse avsedd för dig eller din familjs personliga bruk och försändelsens värde inte överstiger 500 kronor.

Det finns även en enkel kalkylator som beräknar totalbeloppet.

Edit: mindre justering

Redigerat av joachime
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...