Jump to content
Annons

Den 4:e Anual Studioforum punkfestival,, gör en punklåt i valfri stil


sixties

Recommended Posts

Annons
  • Svar 120
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Jobbar så fort jag hinner (jobb, barn, hus, flickvänn...)!

La på "sång" igårkväll och sitter nu och rodnar lite när undrar vad grannarna tänkte då de hörde mig vråla "fuck you, fuck you, fuck you" i lite olika stämmor men ingen musik... 🙁 Whiskey är bra omdömmesjusterare...

Mer insperation

Asta Kask - Demokrati (älskar denna låten!)

Asta Kask - Politisk tortyr (Kul text och klassisk tonartshöjning i slutet)

Asta Kask - Psykopaten (så "vacker" text)

Fan vad bra de var när de lät så här!

Btw, såg deras "riktiga" avslutningskonsert i Karlskrona 86. Världens bästa konsert. Publiken vägrade släppa ner dem från scenen och de sa "okej" och bara körde på igen och igen och igen....

Link to comment
Dela på andra sajter

La på "sång" igårkväll och sitter nu och rodnar lite när undrar vad grannarna tänkte då de hörde mig vråla "fuck you, fuck you, fuck you" i lite olika stämmor men ingen musik... 😆 Whiskey är bra omdömmesjusterare...

Med den texten förväntar jag mig helt klart något i stil med Blood For Blood!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Med den texten förväntar jag mig helt klart något i stil med Blood For Blood!!!

Man, fan vad jag kommer göra dig besviken 😛

Bifogar lite annan inspiration:

KSMB - En slemmig torsk

Attentat - Fågel

Asta Kask - Varför tog ni min cykelpump?

Sötlimpa - Öl

Charta 77 - The beauty is in the beholders eyes

Cheers!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ang att vara för gammalför punk... Jag fick hem dessa i går.. å jag e 41,,, jag åker till Oslo för att se en snart 70 årig gubbe hålla fanan högt..... Åsså för att se Noges stolthet Goldcrush förstås.... Go Tufftufftuff... Goooo!

l_1bf2cb4c13364112b24b4ef17ae05ed2.jpg

/U-fee

Redigerat av Bajenuffe1
Link to comment
Dela på andra sajter

Oj, oj, oj jag hinner inte med alla festivaler...

Mem kämpa på ni andra 😱

det är ju en vecka kvar att jobba på, annars kan man ju alltid sammarbeta. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite mer insperation av varierande "punk":

Buzzcocks-Boredom (så jävla bra! Lyssna på det fantastiska solot...)

Dead Kennedys - Too Drunk to Fuck

Dead Kennedys - California Uber Alles

The Clash - Straight to hell (så fantastiskt skön låt)

Ramones- Judy Is A Punk. Live CBGB 1974 (Ah, mina största hjältar (även om de ju faktiskt var superloosers. 1 - 2 - 3 - 4 RAMONES! OBS årtalet)

Ramones - Glad To See You Go (Ramones som bäst!)

Hur går det för er annars? Jag sitter ftf och bråkar med problem jag inte brukar ha... Låter inta alls bra nu. Var nästan lite rusig över hur coolt jag tyckte det var för några dagar sen.

Hm, tråkigt att arbeta, vill hem och fixa med låten!

Cheers!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kommer fortfarande ihåg när jag var sådär 12-13 år och lyssnade på Ny Våg. Just den här eftermiddagen var mormor på besök. När jag satt klistrad vid radion kom hon in i rummet sekunderna innan Jonas Almquist (eller kanske Håkan Persson) kom med följande utläggning "Det är många puritaner som skriver hit och klagar på att vi spelar Too Drunk To Fuck med Dead Kennedys. Men vi förstår inte varför, det går ju inte så bra att knulla när man är full, det är mycket bättre att knulla nykter. Just därför spelar vi låten en gång till."

Mormor sa ingenting, men det var väl ungefär det pinsammaste som kunde hända. (Tyckte jag då. Några år senare, när mormor var på besök nästa gång, tog hon in post till mig från Åklagarmyndigheten, vilket var ännu pinsammare...)

Link to comment
Dela på andra sajter

hur går det för er? ska fixa klart en låt i dag tänkte jag, frugan jobbar kväll så man får lite arbets ro. 😱

ROCKET FROM THE CRYPT- BORN IN 69

Link to comment
Dela på andra sajter

hur går det för er?

Öhh... bra tror jag.

Höll på med dansbandsfestivalen tills för en vecka sedan, sedan började jag skriva PUNK!

Faktiskt hur kul som helst, kommer att göra mer punk (eller vad mitt bidrag skall kallas) efter detta.

Gjorde några prov-mix down i söndags. Kommer att mejla dig i tid, hoppas som sagt att du kollar

din inpost!

/Hv

Link to comment
Dela på andra sajter

OK, nu har jag försökt nå Sixties via såväl PM som e-post, utan resultat.

Är det någon god själ här som kan vidarebefordra att Punkgeneralen checkar sin PM/E-post!

😄🙂

du har pm. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Mormor sa ingenting, men det var väl ungefär det pinsammaste som kunde hända. (Tyckte jag då. Några år senare, när mormor var på besök nästa gång, tog hon in post till mig från Åklagarmyndigheten, vilket var ännu pinsammare...)

OBS! Sprid inte denna länken till Aftonbladet. Då kommer stora rubriker om att "Punk är inkörsporten till tung kriminalitetet" 😑

(jag antyder inget om vad ditt brev innehöll utan spinner bara lite Aftonbladslogik).

Nog med BS, här är en länk jag bara måste lägga in. Hörde låten först med ett väldigt kasst coverband men tyckte den var så jäv-a bra (typ skolavslutning 84 eller nått i den stilen). La även till en Streberslåt som är jäkligt bra.

Trogsta Träsk - Pelle i Skogen

Strebers - Från Fronten Till Dej

Cheers!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ahhh Pellelåten, vad kul!! den spela vi hårt ett år på hultsfred!

OBS! Sprid inte denna länken till Aftonbladet. Då kommer stora rubriker om att "Punk är inkörsporten till tung kriminalitetet" 😉

(jag antyder inget om vad ditt brev innehöll utan spinner bara lite Aftonbladslogik).

Nog med BS, här är en länk jag bara måste lägga in. Hörde låten först med ett väldigt kasst coverband men tyckte den var så jäv-a bra (typ skolavslutning 84 eller nått i den stilen). La även till en Streberslåt som är jäkligt bra.

Trogsta Träsk - Pelle i Skogen

Strebers - Från Fronten Till Dej

Cheers!

Link to comment
Dela på andra sajter

nu är det bara helgen kvar att göra klart era låtar, skicka in dem senast under dagen på måndag så lägger jag upp dem på måndag kväll. (efter 16.00 nån gång)

Link to comment
Dela på andra sajter

skickar du nått svar så man vet om ens låt kom fram? vill ju inte ha gjort en låt som sen försvann på det stora nätet 😕

ja, ska fixa det i morron så alla vet att deras bidrag kommit fram.

Link to comment
Dela på andra sajter

tog och mailade alla nyss som mailat in sina låtar så skicka igen eller pm:a om ni skickat in men inte fått svar.

några behöver jag forumnamnen ifrån tills jag sammanställer listan och placeringarna för alla som deltagit.(dfter omröstningen)

Link to comment
Dela på andra sajter

tog och mailade alla nyss som mailat in sina låtar så skicka igen eller pm:a om ni skickat in men inte fått svar.

några behöver jag forumnamnen ifrån tills jag sammanställer listan och placeringarna för alla som deltagit.(dfter omröstningen)

Fan.. Har du inte fått med min truddilutt?

/Uffe

Link to comment
Dela på andra sajter

Fan.. Har du inte fått med min truddilutt?

/Uffe

jo, flera stycken men jag trodde jag redan nämt det till dig så därför mailade jag inte dig.

Link to comment
Dela på andra sajter

då är det sista helgen att göra klar sin punklåt, så har ni inte börjat så är det bäst att skriva låt och text, spela in och mixa och skicka mig låten senast under måndagen så slänger jag upp låtarna på måndag kväll.

att göra en punklåt och spela in på 2 dagar ska väl inte vara några problem om ni inte börjat än. ☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

en punk text ska väl inte vara så svårt att få ihop, ta något ämne som känns angeläget.

sen kan man ju köra samma vers på flera ställen.

Link to comment
Dela på andra sajter

hoppas det kommer in några bidrag till, saknar låtar från några på forumet som jag räknar med ska delta.

Link to comment
Dela på andra sajter

12 bidrag inne hittills, får se om det dyker upp några till. 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...