Jump to content
Annons

Den 4:e Anual Studioforum punkfestival,, gör en punklåt i valfri stil


sixties

Recommended Posts

Har nu en låt pg som jag tror kommer funka.

Pillar med texten ftf men har i alla fall "Fuck you" 3 gånger på raken i refrängen. Det måste väll ge bra med punkpoäng? 😎

Cheers!

/ONSatan

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 120
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Har nu en låt pg som jag tror kommer funka.

Pillar med texten ftf men har i alla fall "Fuck you" 3 gånger på raken i refrängen. Det måste väll ge bra med punkpoäng? 🙂

Cheers!

/ONSatan

Ja det är ju praktiskt taget klart 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Har nu en låt pg som jag tror kommer funka.

Pillar med texten ftf men har i alla fall "Fuck you" 3 gånger på raken i refrängen. Det måste väll ge bra med punkpoäng? 😄

Cheers!

/ONSatan

Ja det är ju praktiskt taget klart 🙂

Japp! Jag tror vi kan kora vinnaren! 😄 Hmm.....eller vänta nu....om jag då säger F*****u ett okänt antal gånger så att ingen av er vet om EXAKT hur många så borde ju jag bli den logiska vinnaren 🙂. Så till vida att det ger extrapoäng. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

har lyssnat mycket på UK Subs på sista tiden, ett av mina första favoritband.

Hej, kommer de inte till Sverige nu i februari/mars?

Jag fick en t-shirt av Charlie Harper för många år sedan. Den börjar bli lite sliten så jag måste nog be om en ny.

Link to comment
Dela på andra sajter

jag är sugen att åka till oslo om de inte kommer till sverige, ska kolla om jag får ledigt på jobbet och om ekonomin tillåter.

de spelar den Tisdagen 24 februari i Oslo med Goldcrush (TuffTuffTuff´s band) så det vore kul att se.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men fan, ta och styr upp läget tillsammans med Bajenuffe, han och några polers ska hit 😛 .

han har mailat om det, de flyger och har bokat vandrarhem, det blir nog buss för mig om jag ska ha råd, de höjde flygpriset efter den 15 januari.

en kasse bärs så går nog bussresan fort. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det lugnt att skicka in en ny mix på en låt man redan lämnat in? Latmixade första varianten och tänkte ändra ett par saker.

ja, det är 8e februari som gäller så skicka på tills du blir nöjd. eller lyssna ordentligt innan du skickar in "slutgiltiga" bidrag. 🙂

är väl 6 bidrag inne nu. ska maila och pm:a alla som skickat in som bekräftelse och sen behöver jag era forum namn (ni som inte skrev med det).

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det lugnt att skicka in en ny mix på en låt man redan lämnat in? Latmixade första varianten och tänkte ändra ett par saker.

ja, det är 8e februari som gäller så skicka på tills du blir nöjd. eller lyssna ordentligt innan du skickar in "slutgiltiga" bidrag. 🙂

är väl 6 bidrag inne nu. ska maila och pm:a alla som skickat in som bekräftelse och sen behöver jag era forum namn (ni som inte skrev med det).

Lyssnade på den igen men skiter nog i att mixa om, det är ju punk för bövelen 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

en kasse bärs så går nog bussresan fort.

.. så sant, så sant 😄 .. kom ihåg att inte använda ordet bärs när du har passerat gränsen bara (bärs = bajs) 😄 .

var i norge för många år sedan och såg Ramones på Kalvöja festivalen, vi var i Oslo först för att köpa öl mm. och polaren skulle ha en back öl,

så han säger till killen i affären attt han vill köpa en back öl,

killen i affären svarar: en kasse?

polarn: nä en back!

osv. en stund tills vi fattade att kasse var back på norska! :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Vadå offtopic, det är faktiskt ganska viktigt att kunna köpa öl 🙂 .

osv. en stund tills vi fattade att kasse var back på norska!

Ja då var det i alla fall tur att han sa öl och inte bärs, he, he..

Pula är också ett ord man försöker tona ner lite i språket här borta, men det är en annan historia. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Så där ja.. Då var bidraget inskickat.. Omixat och en Jävla soppa...

.. Men vinner jag inte så får ni stryyyyk!

/Bajenuffe

Äh! Han låter mer än han verkar. Han är ganska snäll egentligen. 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

en kasse bärs så går nog bussresan fort.

.. så sant, så sant 😆 .. kom ihåg att inte använda ordet bärs när du har passerat gränsen bara (bärs = bajs) 😄 .

var i norge för många år sedan och såg Ramones på Kalvöja festivalen, vi var i Oslo först för att köpa öl mm. och polaren skulle ha en back öl,

så han säger till killen i affären attt han vill köpa en back öl,

killen i affären svarar: en kasse?

polarn: nä en back!

osv. en stund tills vi fattade att kasse var back på norska! 😱

Orginal medlemmarna i Ramones är ju döda,men lite kul de turnerade nonstop i 22 år.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tommy ramone, originaltrummisen lever. han har gjort nån country skiva såg jag under namnet uncle monk.

Link to comment
Dela på andra sajter

Så där ja.. Då var bidraget inskickat.. Omixat och en Jävla soppa...

.. Men vinner jag inte så får ni stryyyyk!

/Bajenuffe

Äh! Han låter mer än han verkar. Han är ganska snäll egentligen. :rolleyes:

Han är nog bara sur för att han inte har någon lokal.

"Fan, vi har ju ingen lokal ju!"

(hört i någon svensk punkdokumentär)

Btw, ingen som har en stormembaranare att låna ut på söndag i Malmö/Videdal (så att jag kan micka introkyrkorgeln i X/Y)? Det måste väl vara bra med punkpoäng på riktig kyrkorgel i introt?

Hur många låtar är inne ftf?

Cheers!

Link to comment
Dela på andra sajter

7 låtar hitills, själv har jag 4 ideér som jag ska försöka göra klart 2 av. saknar refräng och text (har några halv färdiga som jag ska göra klart) så det kommer nog att bli minst 10-15 låtar tillslut.

Link to comment
Dela på andra sajter

ja Rolf revolt har varit inbladad i många bra band, han skrev ju en del texter och låtar till Totalitär på "sin egen motståndare" skivan.

annat skoj:

Shonen knife (om ramones vore ett gäng tjejer från japan så kunde det låta åt detta håll)

Disclose- japans discharge

Link to comment
Dela på andra sajter

Ursäkta trådnappningen, men borde vi inte ha en gemensam spellista för Spotify med enbart punk? (Den gemensamma forums-listan innehåller alldeles för mycket trist musik för att jag ska orka leta efter ngt bra.)

Visserligen är Spotifys punk-utbud inte det bästa, men just därför är det kanske extra bra med en gemensam spellista, så man kan hitta guldkornen!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nää! Det blir inte punk hur jag än gör 🙁

Jag startade med att det bara skulle vara ett ackord och ett jäkla ös rakt igenom. Men efter ett par rundor hade jag flera ackord samt både dur och moll med. Dessutom är det melodi i både gitarr och sång.

Det enda jag kan härleda till punken är sättningen och min mixning. 😛

Jag tror jag hoppar denna festivalen. Jag har blivit för gammal eller något 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Nää! Det blir inte punk hur jag än gör 🙁

Jag startade med att det bara skulle vara ett ackord och ett jäkla ös rakt igenom. Men efter ett par rundor hade jag flera ackord samt både dur och moll med. Dessutom är det melodi i både gitarr och sång.

Det enda jag kan härleda till punken är sättningen och min mixning. 😛

Jag tror jag hoppar denna festivalen. Jag har blivit för gammal eller något 😛

jag fyller 42 om ca en vecka, och är inte för gammal för punk. 🙁

visst kan punk ha melodi, skicka in bara och låt oss andra bedömma om vi tycker det är punk eller inte.

det är ju punk att bryta mot regler, så gör din grej och skit i vad alla andra tycker!

Link to comment
Dela på andra sajter

Försökte också för ett tag sen men kom ingenstans, har många bra 'ideer' i huvudet men när de hamnar som skisser i Logic låter det mest skit, största problemet är sång/skrik, man låter för töntig och trött och brist på attityd - kanske skall jag ta fram hammaren och slå på tummen innan sångpålägg, då blir det kanske skrik/ilska - eller så blir det snyft 🙂

En annan har dock hyfsad chans till bättre placering än förra året.

Link to comment
Dela på andra sajter

några pilsner eller en flaska vin till helgen, sen är det bara att vråla på! 🙂

lägg lite dist på sången så blir det lite råare, pitcha upp/ner den så kanske det blir ok.

reta upp ungarna och låt dem sjunga!

Redigerat av sixties
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...