Jump to content
Annons

Droger och musik, hör de ihop?


DieHard (oregistrerad)

Recommended Posts

Nielsen (oregistrerad)

svart å vitt vet inte det. Droger är kick ass till en början brajja lite å sånt gör en stört skön ta lite vaket å du kan repa i 4 dar i sträck. men ifall man tror att man är en superman som kan hålla den proflien resten av livet å inte gå till överstyr då är man fan bra till moods. Jag vill skaka den killen i hand som har sån jävla koll på sig själv å kan göra allt lagomt mycke. för när det börjar rulla utför så går det jävligt fort. så fort att man tillslut inte kan ta sig up. men dom som klarar av ett kontrollerat liv med droger. let me shake your hands. om inte kungen hendrix kalra det så kan jag fan sätta tummen i röven å säga att ingen annan kan det heller. men den som kan fy fan kick ass liv!🙂 önskar jag var en sån men har insett att för mig är det helt omöjligt

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Du var då inte blyg i språket för att vara ny här på forumet 🙂

Är det så?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det har väl utan tvekan skapats mycket bra musik under inverkan av droger. Men bra mycket mer utan dem...

Diskussionen om alkohol & nikotin kontra knark är rätt intressant. Egentligen är det ju rätt sjukt att man kan gå ut till ICA

och köpa ett paket cigaretter. Bara för att det var den drogen sociteten tog till sitt hjärta första halvan av förra seklet.

Men det är nog försent för att göra nåt åt den grejen....

Vi kan slänga ut föräldralösa barn på gatorna, ruinera sjuka och köpa skor som skulle kunna varit sydda av våra egna barn...

Men om nån rör spånken eller snuset! Då kommer svenskens förmåga att organisera sig fram.. Ut i fina preussiska led och skrik på gatan.

Jag tycker som flera tidigare sagt.. droger hör inte ihop med någonting alls. Ingen låt, inget konstverk eller tjusigt knyppelverk berättigar

de offer som drogerna skördar.

De som inte tror hasch förändrar personligheten borde börja hänga med lite fler pundare. Det går ofta rätt fort faktiskt...

En av mina gamla polare från skolan fick tok-psykos och går numera runt och skiter på sig, medan han tror han är mattesnille.

Det hade det inte ens varit värt om han hade producerat en hel odyssé av plattor som piskar Lamb Lies Down on Broadway.

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
det roliga med antidrog-sidan är att ALLT är svart eller vitt.. Antingen har man prövat och gör aldrig om det, eller så sitter man på plattan med silen i högsta hugg.. brabra! 🙂

...och det lika roliga med den drogliberala sidan är att ingenting är dåligt. Allt är ok. Right? Fan, det är ju inte ens svartvitt, det är bara vitt. Bra jävla mer naivt.

tjing

Jaha så IDF står för det vita och du för det svarta då eller? 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)

I många kulturer är det vanligt man tar droger till fest istället för alkohol. Förbud mot alla droger, inklusive, alkohol och cigg, snus för att man själv inte nyttjar något är naivt och det fungerar inte. Vad hände under förbudstiden i USA? Det var tack vare den som maffian kunde expandera och gå från något lokalt i de italienska kvarteren till nationellt. Här blev det istället smuggling. Vissa har blivit rikta pga droger. Det är en smutsig väg, från planterandet till insmugglingen. Det är så stort och finns annanstans läsa på om det. Jag är varken drogliberal eller någon moralist. Tror inte på någondera. Men visst, man ska komma ihåg att när man använder droger stöder man maffiagrupper som är totalt hänsynslösa och mördar för inget. Gäller både i producerandets hemländer som i Europa.

Link to comment
Dela på andra sajter

Självklart kan droger höra ihop med musik. Precis som mat, sex, tristess, jobbet, religion och OS i Peking. Allt som påverkar en, positivt eller negativt, återspeglar sig såklart i skapandet. Sen kan man tycka vad man vill. Personligen föredrar jag musiken som skapats under avtändningsfasen, tex Circlesquare eller varför inte Spiritualizeds Ladies and Gentlemen, We're Floating in Space.

Link to comment
Dela på andra sajter

De som inte tror hasch förändrar personligheten borde börja hänga med lite fler pundare. Det går ofta rätt fort faktiskt...

En av mina gamla polare från skolan fick tok-psykos och går numera runt och skiter på sig, medan han tror han är mattesnille.

Det hade det inte ens varit värt om han hade producerat en hel odyssé av plattor som piskar Lamb Lies Down on Broadway.

Du är medveten om att en pyskos kan triggas av ett intryck man känner igen sen tidigare vid ex. en misshandel så kanske man har hört polissirener, och om psyket är labilt kan en latent psykos triggas hur lätt som helst!

Det finns många forskare som hävdar att cannabisbruk och pyskoser inte har med varandra att göra.

Jag länkade i ett tidigare inlägg om the union. Se den.

Tunga droger är skit som drar ner folk i farliga situationer. Det är inget jag vill ha legaliserat. Jag pratar om rekreationsväxter. 🙂 Som fö. är bland det bästa materialet på jorden att göra kläder av.

Den som haft på sig ett par hampastrumpor vet PREXIS vad jag pratar om. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

De som inte tror hasch förändrar personligheten borde börja hänga med lite fler pundare. Det går ofta rätt fort faktiskt...

En av mina gamla polare från skolan fick tok-psykos och går numera runt och skiter på sig, medan han tror han är mattesnille.

Det hade det inte ens varit värt om han hade producerat en hel odyssé av plattor som piskar Lamb Lies Down on Broadway.

Du är medveten om att en pyskos kan triggas av ett intryck man känner igen sen tidigare vid ex. en misshandel så kanske man har hört polissirener, och om psyket är labilt kan en latent psykos triggas hur lätt som helst!

Det finns många forskare som hävdar att cannabisbruk och pyskoser inte har med varandra att göra.

Jag länkade i ett tidigare inlägg om the union. Se den.

Tunga droger är skit som drar ner folk i farliga situationer. Det är inget jag vill ha legaliserat. Jag pratar om rekreationsväxter. 😄 Som fö. är bland det bästa materialet på jorden att göra kläder av.

Den som haft på sig ett par hampastrumpor vet PREXIS vad jag pratar om. 😛

Jo, efter en fet påse jazztobak kan nog vilken "forskare" som helst komma fram till vilka "forskningsresultat" som helst.

Ta min polare som exempel, han är mattesnille. Står han tillräckligt länge och räknar på ett hus kan han nog få det till att det egentligen är en fisk.

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
De som inte tror hasch förändrar personligheten borde börja hänga med lite fler pundare. Det går ofta rätt fort faktiskt...

En av mina gamla polare från skolan fick tok-psykos och går numera runt och skiter på sig, medan han tror han är mattesnille.

Det hade det inte ens varit värt om han hade producerat en hel odyssé av plattor som piskar Lamb Lies Down on Broadway.

Du är medveten om att en pyskos kan triggas av ett intryck man känner igen sen tidigare vid ex. en misshandel så kanske man har hört polissirener, och om psyket är labilt kan en latent psykos triggas hur lätt som helst!

Det finns många forskare som hävdar att cannabisbruk och pyskoser inte har med varandra att göra.

Jag länkade i ett tidigare inlägg om the union. Se den.

Tunga droger är skit som drar ner folk i farliga situationer. Det är inget jag vill ha legaliserat. Jag pratar om rekreationsväxter. 😄 Som fö. är bland det bästa materialet på jorden att göra kläder av.

Den som haft på sig ett par hampastrumpor vet PREXIS vad jag pratar om. 😛

Jo, efter en fet påse jazztobak kan nog vilken "forskare" som helst komma fram till vilka "forskningsresultat" som helst.

Ta min polare som exempel, han är mattesnille. Står han tillräckligt länge och räknar på ett hus kan han nog få det till att det egentligen är en fisk.

Som sagt var hans, och de andra som drabbats, psyke kan ha varit svagt innan. Och varför är det ingen idé att spekulera i. Det finns många anledningar i såna fall. Finns gott om psykotiska som aldrig tagit droger. De som blir det pga av rökt lite gräs kunde lika gärna ha utvecklat psykos ändå, förr eller senare. Vem kan påstå motsatsen? Mycket enklare skylla på haschet då. Människor som är labila kan ju verka normala och sen plötsligt slår det över. Kanske de själva vetat om att de är labila men inte visat det för andra. Det är inte konstigt då inställningen och attityder och fördomar är stora.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja självklart kunde han ha blivit det ändå...

Men att många som drogar hårt får personlighetsförändring är ju varken nåt nytt eller särskilt konstigt.

Om någon marinerar sig med brännvin och sedan ger sig ut på motorvägen så kunde han ju naturligtvis lika

gärna ha krockat ändå. Men det ligger ändå nära till hands att ana att spriten hade med det att göra.

Droger trixar med kemin i hjärnan och det kan komma en massa trevliga effekter ur det. Att det går fel ibland

borde vara en självklarhet. För de flesta som både jobbar och ligger på drogkliniker är det nog det också.

Men för mig förtas musikens djup en del om jag får veta att den skrivits under drogrus. Det känns inte lika äkta.

Det betyder ju inte att det inte är äkta, men det känns ändå platt om folk inte kommer åt sin kreativitet utan att knarka.

Redigerat av Tophe
Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)

Jag skiter fullständigt i vilket tillstånd låten kom till. Är den bra så är den bra. Att den skulle bli oäkta på något sätt är inte något jag kan relatera till. Återigen, droger tar fram det kreativa som redan finns inom en.

Link to comment
Dela på andra sajter

det roliga med antidrog-sidan är att ALLT är svart eller vitt.. Antingen har man prövat och gör aldrig om det, eller så sitter man på plattan med silen i högsta hugg.. brabra! 😛

...och det lika roliga med den drogliberala sidan är att ingenting är dåligt. Allt är ok. Right? Fan, det är ju inte ens svartvitt, det är bara vitt. Bra jävla mer naivt.

tjing

Jaha så IDF står för det vita och du för det svarta då eller? 😄

Kanske är ok att uttrycka det så. Jag har sett tillräckligt och är solklar i min hållning här.

**

Det där att det är olagligt ska nog inte förbises heller. Man kan ju testa det på en anställningsintervju, om frågan kommer upp:

- Hur är det med laster? Dricker ni?

- Nej för fan sånt skit. Men jag drar i mig lite rökheroin på fredagarna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Drogerna hade inte funnits där från första början om det inte funnits en efterfrågan!

Detta är bakvänt. Drogerna finns i cirkulation i samhället pga att det tjänas grova pengar på dem.

Droghandeln utnyttjas dessutom av olika länder och organisationer, däribland CIA som själva tjänar grova pengar på dem

och därmed alltså låter dem flöda fritt. Drog handeln utgör en stor procent av USAs och många andra länders BNP.

Självklart blir vi uppmuntrade av samhället att bruka dem.

Personligen tror jag drogmissbruk enbart är en produkt av vårt svårt sjuka samhälle, ett sätt att fly bort från eländet ett tag.

Med det menar jag inte att det finns många positiva effekter av droger, givetvis är det en genväg till att snabbt

nå stadier/höjder som man annars inte lika lätt når. Det finns inget rätt och fel, bara olika.

Om vi insåg vår fulla potential som medvetande varelse så skulle vi kunna nå ännu högre höjder utan drogerna.

Men detta är något som eliten fruktar och därför matar oss med falska föreställningar om vad vi är och inom vilka ramar vi

kan, ska och får verka som människor.

Musik är ett bra verktyg för att nå högre höjder, själförverkligande etc... Låt dem jävlarna aldrig ta det ifrån oss!

Redigerat av jonte82
Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske är ok att uttrycka det så. Jag har sett tillräckligt och är solklar i min hållning här.

"Jag har sett skiten på nära håll." Så säger alltid träskallesvennarna så fort det pratas knark.

Det finns inget bruk, bara missbruk.

Jag har också sett droger på nära håll. Jag har jobbat med folk som rökt och snortat i decennier och som är mer kreativa än hela studios forum tillsammans. Inte en gubbe, inte ett undantag, utan massor av folk som lever med och använder droger så som du och andra bonnläppar snusar eller dricker surt bryggkaffe.

Ibland tror jag att misären har med Sverige att göra. Har ni tänkt på att fyllan alltid känns mer bitter och jävlig på våra breddgrader? Kanske är det likadant med droger, knarkar man i socialpolitiska astrid lindgren-världen kan det bara sluta på ett enda sätt: i misär.

Link to comment
Dela på andra sajter

"Jag har sett skiten på nära håll." Så säger alltid träskallesvennarna så fort det pratas knark.

Det finns inget bruk, bara missbruk.

Du är möjligen en kul kille, nattvaktaren.

Det tog mig en stund att hajja din ironi. Här gör du en rätt snygg parodi på de innehållslösa ickeargument som är småpoppis bland drogförespråkare som faktiskt inte hajjat nånting alls.

Skål på dig din gamle absolutist.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ger dig ju rätt?

Det är miserabelt att knarka i Sverige: Inte nog med att medmänniskorna stöter bort dig som vore du hustrumisshandlare eller mördare - våldsmonopolet äger också rätt att tränga in i ditt blodomlopp, med våld om så krävs, för att bevisa att du hör till samhällets absoluta bottenskrap och bör tvångsbehandlas eller fängslas.

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
Die Hard: Hur vet du att droger tar fram det kreativa som redan finns i dig?

För att jag läst det när det handlat om droger. Men vad skulle det annars vara? En drog är en drog. Den i sig självt har ingen kreativitet. Varför blir folk fyllekåta? Är det alkoholen som innehåller kåtsaft? 🙂 Eller varför blir vissa våldsamma av att dricka? Jo de tål inte dricka, det är uppenbart. Men det våldsamma finns redan inom dem, som det gör med alla.

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard: Hur vet du att droger tar fram det kreativa som redan finns i dig?

För att jag läst det när det handlat om droger. Men vad skulle det annars vara? En drog är en drog. Den i sig självt har ingen kreativitet. Varför blir folk fyllekåta? Är det alkoholen som innehåller kåtsaft? 🙂 Eller varför blir vissa våldsamma av att dricka? Jo de tål inte dricka, det är uppenbart. Men det våldsamma finns redan inom dem, som det gör med alla.

Appappapp, vi tål inga vettiga människor i sådana här diskussioner. Passa dig så du inte blir bannad.

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
Die Hard: Hur vet du att droger tar fram det kreativa som redan finns i dig?

För att jag läst det när det handlat om droger. Men vad skulle det annars vara? En drog är en drog. Den i sig självt har ingen kreativitet. Varför blir folk fyllekåta? Är det alkoholen som innehåller kåtsaft? 😛 Eller varför blir vissa våldsamma av att dricka? Jo de tål inte dricka, det är uppenbart. Men det våldsamma finns redan inom dem, som det gör med alla.

Appappapp, vi tål inga vettiga människor i sådana här diskussioner. Passa dig så du inte blir bannad.

Smyger mig ut bakvägen..... 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
Droger är bland det bästa som finns så självklart använder många droger. Många musiker, filmskapare etc har sett igenom propagandan alternativt blivit erbjudna och testat och insett att det inte var någon big deal.

Snacka om vara naiv. Det går bra så länge man inte är beroende men hur många av dessa är inte neddekade vrak? Ingen big deal då? Vad skiljer dem från den vanliga pundaren? Inte mycket. Har man blivit beroende styr det hela ens liv och tar över. Men så långt tänkte väl inte du? Fortsätt punda du och kom igen och säg samma sak om några år.

Link to comment
Dela på andra sajter

Droger är bland det bästa som finns så självklart använder många droger. Många musiker, filmskapare etc har sett igenom propagandan alternativt blivit erbjudna och testat och insett att det inte var någon big deal.

Snacka om vara naiv. Det går bra så länge man inte är beroende men hur många av dessa är inte neddekade vrak? Ingen big deal då? Vad skiljer dem från den vanliga pundaren? Inte mycket. Har man blivit beroende styr det hela ens liv och tar över. Men så långt tänkte väl inte du? Fortsätt punda du och kom igen och säg samma sak om några år.

Jo, för alla som brukar alkohol är ju beroende... Din kunskap sträcker sig inte längre än din näsa räcker.

Dessutom är en pundare någon som använder amfetamin. Såvitt jag vet använder jag inte amfetamin.

Redigerat av illerrre
Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)

Sträcker sig längre än din i alla fall och det är inte så svårt. Och hur många musiker är inte alkisar också? Ta nåt som hasch nån enstaka gång är en sak men hur många klarar det i en bransch där drogerna flödar och det är fest väldigt ofta? Har hört flera säga att de klarar ta bara när de festar och sen festar de jävligt ofta och sen sitter de i skiten. Har du inte hängt med överhuvudtaget?

Link to comment
Dela på andra sajter

Sträcker sig längre än din i alla fall och det är inte så svårt. Och hur många musiker är inte alkisar också? Ta nåt som hasch nån enstaka gång är en sak men hur många klarar det i en bransch där drogerna flödar och det är fest väldigt ofta? Har hört flera säga att de klarar ta bara när de festar och sen festar de jävligt ofta och sen sitter de i skiten. Har du inte hängt med överhuvudtaget?

nittiotalet ringde och ville ha tillbaks sina filmer om musiker och festande!

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...