Jump to content
Annons

Kvinnliga Trance/Techno artister


Twilight_Zound

Recommended Posts

Annons
Miranda hade rätt sköna en gång i tiden.. DJ Astrid har väl med haft några hits:)

Oh Miranda Goa prinsessan! Minns henne mycket väl. Antiloop gjorde en remix av hennes 'Mars needs woman' som jag bara inte kunde släppa. Får infall än idag att lyssna på den, bra träningsmusik!

http://www.imeem.com/groups/q8qBDdXu,anoth...rs_needs_women/

OH YEAH!

............Insåg precis nu i skrivande stund att hon är SVENSK! Va fan hur trög har jag varit alla dessa år. Aldrig kollat upp vart ifrån hon är. Aja nu vet man det =P

Redigerat av Pesek
Link to comment
Dela på andra sajter

Miranda hade rätt sköna en gång i tiden.. DJ Astrid har väl med haft några hits:)

Oh Miranda Goa prinsessan! Minns henne mycket väl. Antiloop gjorde en remix av hennes 'Mars needs woman' som jag bara inte kunde släppa. Får infall än idag att lyssna på den, bra träningsmusik!

http://www.imeem.com/groups/q8qBDdXu,anoth...rs_needs_women/

OH YEAH!

............Insåg precis nu i skrivande stund att hon är SVENSK! Va fan hur trög har jag varit alla dessa år. Aldrig kollat upp vart ifrån hon är. Aja nu vet man det =P

Haha jag har en gammal skiva med henne i hyllan! Ja hon bor väl i Stockholm tror jag..

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är svårt, men det finns ju en hel del grupper med sjungande tjejjer. Groove Coverage, Special D m.fl

Det är ingen "grupp". Special D består bara av en producent. Sången läggs sedan på av skivbolaget, av en oftast okänd tjej. I Special D's fall är hon inte ens frontperson för hans låtar.

Det är däremot tjejen i Groove Coverage. Men hon har inget att göra med musiken. Hon sjunger bara in när deras produktioner är klara, och agerar frontperson tillsammans med de 2 producenterna. I denna genren skulle inte jag kalla det för grupp. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Ida Corr ska du spana in tycker jag, riktigt hård club! Ruskigt skönt och bra. Hon sjunger även annan typ av musik, riktigt duktig.

Fedde Le Grand har producerat låten om jag inte har fel. 😛

Säkert rätt Munkie! 😉

exrg3.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Ida Corr ska du spana in tycker jag, riktigt hård club! Ruskigt skönt och bra. Hon sjunger även annan typ av musik, riktigt duktig.

Fedde Le Grand har producerat låten om jag inte har fel. 🙂

Jo det vet jag också, men hon är ju artist och trådskaparen bad om sådana också. Därav mitt tips. Så försök att besserwissa någon annan serrö 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

DJ Tatana, Sophie Sugar, Ian van Dahl och Basshunter om jag får nämna några. 🤪

Ian Van Dahl ochBasshunter är väl inte kvinnor eller...

Har jag missat nåt...

Basshunter är en kärring och sångerskan i Ian van Dahl är frontfiguren 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Ida Corr ska du spana in tycker jag, riktigt hård club! Ruskigt skönt och bra. Hon sjunger även annan typ av musik, riktigt duktig.

Fedde Le Grand har producerat låten om jag inte har fel. 😄

Jo det vet jag också, men hon är ju artist och trådskaparen bad om sådana också. Därav mitt tips. Så försök att besserwissa någon annan serrö 😛

Vaknat på fel sida eller? Det var inget illa menat om du trodde det.

edit: illa menat*

Redigerat av Munkie
Link to comment
Dela på andra sajter

Ida Corr ska du spana in tycker jag, riktigt hård club! Ruskigt skönt och bra. Hon sjunger även annan typ av musik, riktigt duktig.

Fedde Le Grand har producerat låten om jag inte har fel. 😉

Jo det vet jag också, men hon är ju artist och trådskaparen bad om sådana också. Därav mitt tips. Så försök att besserwissa någon annan serrö 😛

Vaknat på fel sida eller? Det var inget illa menat om du trodde det.

edit: illa menat*

Det trodde jag inte du gjorde heller. Jag bara kommenterade ditt inlägg och om varför jag gav Ida som tips. Och det sist nämnda borde du förstått att det var sagt med humor, med tanke på smileyn jag la till efteråt. Men det var inget illa menat om du trodde det 😄 <--- obs

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...