Jump to content
Annons

Bon Jovi stäms på 2900 miljarder kronor


JJRockford

Recommended Posts

Jag har inte läst riktigt hela tråden, men kanske den viktigaste frågeställningen har förbisetts:

Vad händer om han förlorar, blir han skadståndsskyldig till Bon Jovi då? Får betala deras rättegångskostnader etc. Man måste ha ordentligt på fötterna om man ska dra igång en sån cirkus.

🙂

//:debatt

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Jag har inte läst riktigt hela tråden, men kanske den viktigaste frågeställningen har förbisetts:

Vad händer om han förlorar, blir han skadståndsskyldig till Bon Jovi då? Får betala deras rättegångskostnader etc. Man måste ha ordentligt på fötterna om man ska dra igång en sån cirkus.

😲

//:debatt

Man får väl hoppas, trots att jag inte är ett Bon Jovi-fan så står jag självklart på hans sida. Jag hatar sådana här löjliga stämmningar, speciellt när det va ett sådant fantasibelopp. Löjligt!

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
Jag har inte läst riktigt hela tråden, men kanske den viktigaste frågeställningen har förbisetts:

Vad händer om han förlorar, blir han skadståndsskyldig till Bon Jovi då? Får betala deras rättegångskostnader etc. Man måste ha ordentligt på fötterna om man ska dra igång en sån cirkus.

😲

//:debatt

Antar att det är likadant där också att man får betala motpartens rättegångskostnader. Man har inte stor chans vinna där mot nån som har råd anställa landets bästa advokater. Det är dömt på förhand, även om jag inte skulle fälla en tår om BJ skulle få betala en hel del.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur det är med rättegångskostnader i icke brotts-mål i USA har jag ingen aning om men att han skulle få processa i 10 år och betala ett team av svindyra advokater under tiden är säkert. Om det skulle vara så att han faktiskt har kött på benen så skulle han lätt kunna hitta någon som är villig att gå in och finansiera en lång process för en skälig andel. Men det har han å andra sidan inte...

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)

Såna här fall brukar komma då och då med jämna mellanrum. Jag är en misslyckad musiker som aldrig kom någonvart och aldrig fick de där alla härliga miljonerna och det livet som kommer med det. Och för att inte tala om alla brudar! Så då hittar jag någon att stämma som jag tycker passar in på någon av mina låtar och försöker på ett enkelt vis skaffa mig alla de stålarna som jag aldrig hade kunnat få på annat vis och hoppas på det ljuva livet för resten av livet.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 år senare...
http://www.aftonbladet.se/nojesliv/musik/article3525141.ab

För de som inte orkar läsa. Någon amerikan hävdar att Bon Jovi plankat en text han har skrivit. Därför vill han ha 720 000 kronor för varje skiva Bon Jovi har sålt med den låten.

Jobbigt för Bon Jovi om det går igenom 😄

Hittade den här gamla tråden av ren tillfällighet, det finns helt tokiga människor där.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fasen vad löjligt. Jag ska anstränga mig för att komma på en anledning att stämma någon stackare på 5 000 000 000 000 000. Mycket realistiskt.

Ja att dom ens försöker, måste ju vara ett sånt slöseri med advokatkostnader och eventuellt rättsväsendeengagemang.

Det är ju ett barns summa också, tusen kvantiljoners miljarders spattiljoners biljoner i skadestånd skall jag ha eftersom du har "stulit" min text.

Vad köper man för dom pengarna sedan?

En TV?

1000000 TV?

Hundra tusen Jetflygplan?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja att dom ens försöker, måste ju vara ett sånt slöseri med advokatkostnader och eventuellt rättsväsendeengagemang.

Det är ju ett barns summa också, tusen kvantiljoners miljarders spattiljoners biljoner i skadestånd skall jag ha eftersom du har "stulit" min text.

Vad köper man för dom pengarna sedan?

En TV?

1000000 TV?

Hundra tusen Jetflygplan?

Eller hur. Personen som gjorde stämningen förtjänar en riktigt saftig knogmacka så att han förstår sin plats igen. Han har uppenbarligen skenat iväg i sin världsbild.

EDIT: Jag blir faktiskt fruktansvärt irriterad av sånt här. Finns det inte bättre grejer att lägga energi på här i världen?!

Redigerat av desvaenger
Link to comment
Dela på andra sajter

Såna här fall brukar komma då och då med jämna mellanrum. Jag är en misslyckad musiker som aldrig kom någonvart och aldrig fick de där alla härliga miljonerna och det livet som kommer med det. Och för att inte tala om alla brudar! Så då hittar jag någon att stämma som jag tycker passar in på någon av mina låtar och försöker på ett enkelt vis skaffa mig alla de stålarna som jag aldrig hade kunnat få på annat vis och hoppas på det ljuva livet för resten av livet.

Precis, stäm alla brudar,,,eh!? 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag syftar på idioten som lagt stämningen.

Fast du lägger å andra sidan själv ner värdefull energi på att irritera dig på "idioter" och önska dem stryk... 🙂

Åsså är det ju knappast troligt att Mr Steeles gör det här för annat än uppmärksamhet i media. Men visst, lite fånigt är det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fast du lägger å andra sidan själv ner värdefull energi på att irritera dig på "idioter" och önska dem stryk... 🙂

Åsså är det ju knappast troligt att Mr Steeles gör det här för annat än uppmärksamhet i media. Men visst, lite fånigt är det.

Du kan väl ändå inte jämföra energin jag lagt ner i denna tråden med energin Herr Stämmare lagt ner på rättsfallet? Det behövs folk som jag som blir förbannade på sådana typer. Jag önskar åklagaren kunde sagt: "Hörrödudu! Tror du vi har tid med sån här SKIT eller?! Gå hem till mamma och gråt en skvätt och återvänd sen till det dagliga livet." 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...