Jump to content
Annons

Johan Juhlin - Not A Believer


dbd

Betyg  

33 röster

  1. 1. Betyg

    • Bäst
      9
    • Bättre
      11
    • Bra
      4
    • Halvbra
      1
    • Obra
      2


Recommended Posts

LÅTNAMN: Not A Believer

ARTIST/GRUPP: Johan Juhlin

GENRE: Rock

LÅTLÄNGD: 4:36

KOMPOSITÖR: Johan Juhlin

PRODUCENT: Dance Bitches Dance productions

EV. MEDVERKANDE: -

INSPELNINGSÅR: 2004

FORMAT: MP3

STORLEK: 6.3 MB

STATUS: Skiss, färdig demo spelas in i studio snart - denna är inspelad i ett sovrum 😎

LÅTLÄNK: Not A Believer

Här har ni en helt underbar rocklåt från min polare Johan (på gitarr och sång). Trummorna och pianot är 100% Reason, och kanske känns lite sequensat, men det ska fixas till. Det är sången, gitarren och låten i sig ni ska lyssna på 🙂

Enjoy!

Redigerat av dbd
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Knappast glamrock men klart fräsch Rick Springfield alike för 2000-talet skulle jag vilja säga! Gitarrsound som Steve Lukather (borde) vilja döda för! Som du säger själv, nåt trumsextondelparti där lät lite väl mycket kulspruta, men va fan...

Bra!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Knappast glamrock men klart fräsch Rick Springfield alike för 2000-talet skulle jag vilja säga! Gitarrsound som Steve Lukather (borde) vilja döda för! Som du säger själv, nåt trumsextondelparti där lät lite väl mycket kulspruta, men va fan...

Bra!!

Tack så mycket! Johan kommer bli lycklig 😉 Och jag blir också lycklig eftersom jag skruvade till det gitarrsoundet 😛 Ändrade från glamrock nu till bara rock dessutom.

Link to comment
Dela på andra sajter

Knappast glamrock men klart fräsch Rick Springfield alike för 2000-talet skulle jag vilja säga!

Precis vad som slog mig också.. en modern Rick Springfield..låten påminner om "two souls"..lyssnade på honom hur mycket som helst den sommaren..

Det här låter schysst som ffajn, men det känns som något saknas i ljudbilden..

en liten tunn flanger'ad pad som fyller ut sista millimetern kanske?

tror att ett litet dub-delay vore koolt på sången också..

Trummorna var inte så taeskigt programmerade...men kulsprutan sänkte båten i slutet där 😉

Skulle vara kul o höra den färdiga låten sen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skitbra låt, sången kanon, och underbar gura. Kan man pressa så läckert ljud ur Guitar Rig så är det kanske dags att börja spara.

Jag vet att jag skulle skita i att lyssna på trummorna, men jag kunde inte låta bli...baskaggen är så fet och påträngande att det blir lite som att lyssna genom en pulserande krockkudde 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Skitbra låt, sången kanon, och underbar gura. Kan man pressa så läckert ljud ur Guitar Rig så är det kanske dags att börja spara.

Japps, fast denna gitarren är inspelad genom en Behringer V-amp, sedan är ljudet framskruvat av mig i cubase, med lite delay, Waves-reverb och den medföljande disten.

Och Johan tackar så mycket för all fin feedback!

Link to comment
Dela på andra sajter

As bra låt ..

Behöver lite småpill här å där men micket bra.

Skulle platsat in på Europe´s Prisoner of Paradise skiva som en smäck.

Enda som kanske jag inte riktigt gillade var Gitarr solot A`la Kee Marcello .

Kanske jobba fram ett mer personigt solo skulle kunna ligga på agendan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mycket proffsigt!

Bra sångröst - tydligt och rent - skön gitarrlir - lite lagom "grötigt" som det skall vara

för rock - samt bra melodi på pianot - fast som du själv säger - den skall du ju fixa till

framöver.

Sedan att basen kommer i gång efter 2 min 44 sek som förspel för gitarren är helt

underbart att lyssna till - EARGASM - geniallt med pianomelodin direkt efter detta -

synd att pianoljudet inte är rent - men det fixar du senare... ser verligen framemot

detta.

Kul med musik - man blir ju inspirerad! Lyssnade igenom flera gånger - det liksom

fastnar - och då är det bra när det gör det!!!

Mycket bra sångröst, pianomelodi, bas och gitarrlir. En behaglig tempoväxling mellan

piano och bas + gitarr och självfallet sångarens intensitet vid dessa växlingar.

Kanske lite mer Round-round (eller wah-wah) effekt på gitarren efter basens

förspel (2.44)? - Är inte så kunnig på dessa tekniska termer. Ni använder redan

lite av den varan - öka den något bara så att det blir mer tydligt.

Om jag skulle missa er nästa version av demot - epostar du mig om detta, tack?

🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Halloj!

Johan Juhlin här (jag som skrivit, spelar och sjunger låten) vill bara tacka för all fin feedback och tips som nedtecknats. En färdig 5-spårs-demo kommer förhoppningsvis vara färdig inom ett par veckor!

ha de gott!

åhooo du med den fiina rösten...är du lika snygg som du låter?haha =))

Link to comment
Dela på andra sajter

Astor Q (oregistrerad)

Gillar! Mycket!

E det ok om jag tankar ned och tar med till två polare?

Ett förslag bara, kan man inte slänga in en höjning efter solot?

Blir mera glam då! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Snyggt. Gitarren dominerar lite väl mycket kanske och det känns lite tomt på verserna. Jag hade nog byggt ut pianot lite, men det spelas kanske live i studion? och smackat på ett lite bakgrundigt komp på versen.

Låten annars följer ju mall 1a och det är helt okej. Snyggt gitarrsolo och potent sång. Saknar lite weijlande oohh yeeah på slutet bara 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bengan (oregistrerad)

Okej låt, även om jag tycker det påminner mer om 80-talsrock av standardformat typ "Starship" och sånt.

Tycker det är konstigt panorerat dock. Varför ligger "slinggitarrer" och pianot precis rakt bakom sången? Det hänger väl knappast på att det är sovrumsinspelat??? Det är ju många som rockar i sovrummet menar jag...å då menar jag musikmässigt....

Kanske lite väl mkt gitarrer...eller...lite blurriga??? Kanske är läge att kapa lite i dem? Välspelat dock.

Rock on

Redigerat av Bengan
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...